איך בוחרים מסור שרשרת חשמלי



כל מסור הינו כלי עבודה יעיל לחיתוך, אך כזה שצריך לנהוג בו בכבוד ובזהירות. אבל דגמים כמו מסור שרשרת הינם חזקים באופן מיוחד. השימוש בהם צריך להיות מאוד קפדני. וחשוב לא פחות – לבחור בצורה נכונה את המסור מתאים למטרות לכם.

Pixabay

בוחרים לפי השימוש והניסיון

את המסור מומלץ לבחור קודם על בהתאם לשימוש הרצוי והצפוי. כדאי להקדיש תשומת לב גם למיומנות והניסיון שלכם בעבודה עם מסורים בכלל ועם דגמים חשמליים חזקים בפרט. אם המטרה היא תחזוקה של גינה פרטית ואין לכם יותר מדי ניסיון קודם, מסור קטן למדי מספק בהחלט. באזור 14 אינץ' של להב. אם אתם מנסים בהפעלה והגעתם למסקנה שדגם קטן פחות מתאים או שאתם צריכים פתרון כאנשי מקצוע (למשל גננים מקצועיים) מסור גדול וחזק יותר עדיף. להב של 16 אינץ' ואף יותר מהווה בחירה ראויה וטובה.

זה מה שחשוב לדעת לגבי המנועים

מסורי שרשרת נבדלים האחד מהשני לא רק בגודל אלא גם בסוג המנוע. למרבית המשתמשים שאינם חוטבי עצים, מנוע של בנזין איננו הכרחי. אפשר להתמקד בשתי האפשרויות הבאות: או דגם המצויד במנוע שפועל על חיבור ישיר לחשמל או דגם המצויד בהפעלה חשמלית, על בסיס סוללות נטענות. השיקול הוא בין נוחות וזמן עבודה לבין כוח. הפעלה על בסיס סוללה נטענת מעניקה נוחות עבודה, אין צורך לדאוג לחיבור חשמלי שקצת מגביל. מתאים מאוד לעבודה בגינה, למשל. במידה לזקוקים למסור חזק יותר ואם קיים שקע חשמלי בהישג יד, גם בחירה במסור שרשרת חשמלי ללא סוללות יכולה להיות טובה.

על גזעי עצים ועצים קשים

מסור שרשרת חשמלי פחות נהוג לבחור בשל עיצוב כזה או אחר. זה כלי פרקטי ולא אלמנט עיצובי כדוגמת תאורת פנים. לכן, כדאי שתבחרו בהתאם לסוג העצים שעימם כלי החיתוך האיכותי צפוי להתמודד. חיתוך של בולי עץ עבים, למשך לצורך קבלת עצי הסקה לקמין, יש לבחור מסור בעל להב המתאים לכך (דגמים קטנים לחיתוך ענפים דקים לא כל כך טובים לזה). כמו כן, אם צריך לחתוך עצים קשים במיוחד או עבים (כמו אקליפטוס), גם לכך עדיף מסור חזק ועמיד. מותג ידוע ואמין יהיה עדיף לאורך זמן. חיתוך של עץ אורך רך אפשר לבצע די בקלות בעזרת מסור שרשרת ממוצע.

עוצמת הרעש ונוחות אחיזה

הפעלה של מסור באופן ממושך תומכת בבחירה בדגם של מסור שמנועו יחסית שקט. לא רק גודל המסור והלהב קובעים עד כמה ההפעלה תהיה רועשת. הדגמים הנטענים לרוב עדיפים מבחינה זאת. ולסיום, כדאי גם לשים לב לנוחות האחיזה בזמן שימוש. הדגמים המותאמים במיוחד לניסור בגובה או לטיפול בענפים גבוהים בנויים לאחיזה אפשרית ביד אחת. עבודות ניסור על הקרקע, ללא שימוש בסולם, עדיף עיצוב בנוי אחרת, ידית אחיזה של שתי ידיים.

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה