איך בוחרים ביטוח מקיף?



אם התחדשתם ברכב חדש ועדיין לא התעניינתם בסוגי ביטוחים, הרי הגיע הזמן לבדוק לגבי ביטוח מקיף, ביטוח צד ג' וכמובן, ביטוח חובה. מה עלות הביטוח? איך קובעים את גובה מחיר הפוליסה? מה כולל ביטוח צד ג'? – כל אלו הן שאלות נפוצות ובמידה ואתם תרים אחר ביטוח לרכב, התשובות זמינות לכל דורש ורוכש פוליסה.

קרדיט לאתר שאטר סטוק

ביטוח מקיף לרכב, מה כולל בעצם?

יש סיבה שבערך 80 אחוזים מהנהגים בארץ מבוטחים בביטוח מקיף לרכב, למרות שהוא אינו מעוגן בחוק כביטוח אשר חובה להשתמש בו. בשונה מביטוחי חובה, ביטוחים המחייבים את הנהג על פי חוק ליישמם, ביטוח רכב מקיף הוא אופציונלי והוא מכסה נזק כלכלי (טפו טפו) במקרים של נזקים ברכב שלנו וברכב או רכוש של נהג אחר, גניבה, תאונות דרכים, נזקי אש שונים, נזקי מזג האוויר ועוד. בעת התרחשות כזו או אחרת אשר מצריכה הפעלת חברת ביטוח, בדרך כלל ימונה חוקר על התקרית שיתעד ויאמת את אשר בעל הפוליסה מדווח כי התרחש.

ראוי לציין כי בכל הנוגע לתיקונים אשר צריכים להתבצע ברכבכם, זו משימה אשר מוטלת עליכם בלבד ובמידה והתקלקלו חלקים ברכב כתוצאה מהזנחה, אי-ביצוע טיפולים וכו', אין על חברת הביטוח לכסות נזקים כאלו.

 

פיצויים בעת תביעה, כמה משלמים השתתפות עצמית?

לשאלה "כיצד קובעים מחיר של ביטוח" התשובה די ברורה ואחידה ברוב חברות הביטוח. למעשה, עושים חישוב של מספר פרמטרים, ביניהם, אלמנטים כגון: סוג הרכב, עד כמה נוטה הרכב לגניבות ופריצות, מה העבר של מבקש הפוליסה מבחינת "רקורד" תאונות ונזקים, מה הם אמצעי המיגון הקיימים ברכב וכו'.

על פי אלו ועוד, חברות הביטוח מתמחרות את הפרמיה של מבקש פוליסת הביטוח. חברות ביטוח, בעת תביעה, גובות השתתפות עצמית מתובע ו\או נתבע, וגובה ההשתתפות העצמית נמדד, גם הוא, על פי פרמטרים כמו אלו המצוינים למעלה. אך לפני הכל, צריך לקבוע מה גובה דמי ההשתתפות העצמית אותו המבוטח ישלם בעת תביעה וזאת מודדים גם על פי מוכנותו של המבוטח לשלם את זאת.

מה ז"א? - מאוד פשוט, במידה והעבר הנהיגה שלכם נקי למדיי ואתם יודעים שאתם סופר זהירים ומתניידים כל בוקר לעבודה במשך שתי דקות וחצי של נסיעה קלה בתוך העיר, סביר כי תהיו מוכנים לשלם, באופן תאורטי, יותר. כך למעשה תוזילו את הפרמיה שלכם.

נושא הפיצויים גם הוא כמובן חשוב ואין ספק כי בחירה בחברת ביטוח מנוסה ומקצועית תוביל לתשלום פיצויים מהיר, הליך מזורז ושירות מקצועי שמטפל בכל אותם פרטים מורכבים שאנו נוטים להתעלם מהם מתוך אי-הבנה כזו או אחרת. 

ביטוחים המותאמים אישית, ביטוח מקיף לרכב פרטי.

קיימים סוגי ביטוחים אחרים אשר, בדרך כלל, לא כלולים בביטוח מקיף ויש לשלם עליהם בנפרד על מנת ליהנות מהטבותיהם. מבין הביטוחים הללו, ננקוב בלבד באלו: ביטוח גרירה, ביטוח שמשות, שירותי דרך שונים, רכב חלופי ועוד. כל אלו תופסים מקום משני וכאשר רוכשים רכב פרטי, יש "להצטייד" בשירותים של חברת ביטוח מוכרת בשוק ולרכוש ביטוח מקיף לרכב.

כאשר אנשים בוחרים בביטוחים מותאמים אישית, הם לרוב רוכשים ביטוח מקיף הכולל גם את חלק מהשירותים אשר ציינו כאן למעלה. ביטוח מקיף נותן את השלווה האמיתית לנהג, את הרוגע להתנייד חופשי בידיעה שהוא מוגן מפני שלל תרחישים שונים ומשונים ובאופן כללי, לישון בראש שקט כי הרכב מוגן, אנחנו מוגנים וכמובן גם הסביבה מכוסה מבחינת ביטוח במקרה של תביעת פוליסה.

רבים בוחרים בביטוח מקיף לרכב פרטי הכולל שירותי גרירה, ביטוחי שמשות ועוד. למעשה, כל עוד לא הסבתם נזק בעצמכם לרכב, אתם יכולים להיות מכוסים מכל כיוון ופינה, אם תרכשו את סוגי הביטוחים הרלבנטיים לכם.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה