איך אפשר להוזיל עלויות שילוח בינלאומי?



רבים נזקקים לשירותי שילוח בינלאומי ובהם העוסקים ביבוא ובייצוא, מי שעושים רילוקיישן ועוד. יש הפרשים גדולים בתעריפי השילוח. הם נקבעים על פי משתנים שונים. בעלות השילוח נכללים שירותים שונים כגון: אחסון התכולה, מיסים שונים, שירותי השינוע והסעה, עמלות וכמובן החלק העיקרי של העלות- אופן השילוח – ימי, יבשתי או אווירי.

Pixabay

ניתן להוזיל עלויות באופנים שונים:

  1. במידת האפשר, רצוי לבצע שילוח משותף, באותה מכולה, יחד עם שותפים. מבחינה טכנית ניתן להפריד את התכולות באותה מכולה. אם אין לכם תכולה מספיקה, המצדיקה שכירת מכולה שלמה, אין כל הצדקה לשלם עבורה כאשר ניתן להתחלק בתשלום עם שותף אחד ואולי יותר.
  2. יש חשיבות – גם ואולי בעיקר כלכלית - לתכנון מועד השילוח מוקדם ככל שניתן, מה שיותיר לכם זמן מספיק לברר עלויות. בכל מקרה דרישה לשילוח דחוף כרוכה בהכרח בתוספת תשלום. שילוח דחוף פירושו שילוח אווירי שהוא יקר יותר. כאמור, ניתן להימנע מכך.
  3. אם אין הכרח לבטח מטען רגיש במיוחד מבחינת הערך הכספי או היתכנות שבירתו, אין הצדקה להוסיף מרכיב זה.
  4. למרכיב מחיר הדלק בעלות הכוללת יש משקל רב. חשוב לבדוק היטב את תעריפי הדלק במדינות שונות בעולם, אם ניתן לייעד משלוח למדינה שעלות הדלק בה זול יותר, תוזל העלות הכוללת של המשלוח.
  5. חברת שילוח באמצעות עמילי מכס יכולה לתת לכם מידע וייעוץ שיסייע לכם להוזיל את העלויות בתחום השילוח ולאפשר לכם קבלת החלטה מושכלת, יעילה וחסכונית.
  6. כאשר מדברים על שילוח בינלאומי מדברים על מערך לוגיסטי מורכב ומגוון, הכולל מרכיבים שונים. לפני קבלת החלטה חשוב להתוודע למערך זה, לאופן שבו הוא פועל, למרכיבים השונים בו (ייתכן שעל חלק מהשירותים ניתן לוותר מבלי שיהיה לוויתור זה השפעה על איכות המשלוח ועל השקט הנפשי שלכם). לדוגמה- כאשר מדובר על רילוקיישן, ייתכן שאין הכרח לאחסן את התכולה שלא לוקחים במתחם האחסון שמציעה חברת השילוח, מה שכמובן ייקר את העלות הכוללת. אם אתם נוסעים לזמן קצוב ויכולים להשכיר את הדירה על הריהוט שבה, אין סיבה להעביר אותו לאחסון מחוץ לבית.
  7. בכל מקרה כדאי לעשות סקר שוק ולקבל מידע מפורט, כל שתוכלו לבחון את כדאיות העסקה במונחי עלות- תועלת.
  8. שילוח בינלאומי הוא דבר יקר. בהינתן עובדה זו יש סיבה מוצדקת לעשות בדיקה יסודית של החלופות השונות. סביר להניח כי יש מרכיבים בעלות הכוללת שמחירם דומה, בקירוב, בין החברות אולם ייתכן כי מי מהחברות מציעה בהצעה הכוללת מחיר אטרקטיבי במיוחד.
  9. חשוב וכדאי להתייעץ עם מומחים בלתי תלויים בתחום, שאינם נציגיה של חברת שילוח כל שהיא באופן המטה מראש את הייעוץ שלהם.
  10. שילוח בינלאומי הוא שרשרת שמורכבת מחוליות שונות. אם חשוב לכם ביותר שהתהליך כולו יתבצע בשקיפות, יש חברות שמספקות נתונים כל העת, מאחר שהן מקיימות מעקב און ליין אחרי מיקומו של המטען בכל רגע נתון.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה