איטום מרפסות חיצוניות – המומחה מדבר על איטום, כללים וסיבות



תקינות המרפסות שלנו זה לא נושא של מה בכך. אם אנחנו רוצים להרגיש בטוחים כאשר הילדים שלנו יושבים במרפסת עלינו לוודא כי מדובר במרפסת אשר עומדת בתקן. בעיית נזילות ורטיבות מחלישים את הבטון עצמו ולא פחות חשוב, את ברזל הזיון אשר מחזק את המרפסת ומעניק לה את הקשיחות בצורתה הקיימת.

FREEPIK

במדריך זה:

אני רוצה לשתף אתכם את הידע שלי בתקנים של מרפסות חיצוניות, כיצד אוטמים מרפסות חיצוניות ואיך הן אמורות להיות בנויות. קיימים מספר כללים עליהם מקפידים קבלנים כבר בתהליך הבנייה כדי שהמרפסת תעמוד יבשה במשך שנים רבות.

מרפסת חיצונית אטומה כהלכה

שיפוע של 2% לכיוון פתח הניקוז.

אחד הכללים החשובים ביותר שיש להקפיד עליהם הוא זווית נכונה של המרפסת שלכם אל עבר פתח הניקוז. זה חשוב מאוד כדי לנסות ככל האפשר למנוע בריכות של מים ולעזור למים לנוע.

פתחי ניקוז תקניים

פתחי ניקוז סתומים, קטנים מידי או שאינם בנקודת הקצה של שיפוע הם קריטיים למרפסת אטומה. חשוב כי פתחי הניקוז יהיו אטומים בעזרת השוליים של היריעות הביטומניות ומורכבים מחלקים תקניים בלבד.

יריעות בעובי 4מ״מ

כבר בשלב הבנייה הראשונית של המרפסת אוטם הקבלן את המרפסת עם 2 שכבות של יריעות ביטומניות. בשונה מעבודת איטום גג עם יריעות ביטומניות, שם עושים שימוש ביריעות בעובי 5מ״מ – כאשר מבצעים איטום מרפסת או חידוש לאיטום מרפסת עושים שימוש ביריעות בעובי 4מ״מ

איטום אל מעבר לפינות החיבור של המרפסת

כאשר מבצעים את האיטום הראשוני של המרפסת ולאחר שמרחנו פריימר, ועליה שכבת זפת ימקם הקבלן יריעות ביטומניות (2 שכבות) בצורה של שתי וערב (כדי לחזק אותן). בנוסף יש למשוך את היריעות אל מעבר לפינה והרולקה כ10 ס״מ מעל לגובה הריצוף המיועד.

מה אפשרויות התיקון?

  1. ניסיון לתקן על הריצוף בעזרת חומרים אוטמים, וטיפול בניקוז
  2. איטום מלא של כל המשטח כולל על הריצוף או תיקון נקודתי של הריצוף בעזרת פוליאורתן
  3. תיקון מלא כולל הסרת הריצוף ויישום מחדש של יריעות ביטומניות

המחירים נעים מהנמוך אל הגבוה במקרה הזה. כמובן שתיקון מלא מעניק בטחון במרפסת ובעמידות שלה, אבל הוא מחייב הסרה של הריצוף וצריך לשים ריצוף חדש. תיקון זה יחשוף את כל התקלות ואתם למעשה מחדשים את המרפסת לגמרי.

איטום מרפסת ללא הסרת ריצוף

אם לדעתכם, או לדעתו של בעל המקצוע, ניתן לעשות תיקון שהוא מילוי והחלפה של הרובה הקיימת, בנקודות מסוימות כדי לאטום מרווחים בריצוף ואולי אפילו בנקודות מסוימות מול הרולקה (רולקה: נקודת החיבור עם הקיר האנכי של המרפסת. חשוב לוודא במקרה זה למרפסת שיפוע נכון אשר מוביל אל הניקוז (בדיקה שקל לעשות) וכי צינור הניקוז תקין, מזמין ועוברים דרכו מים בקלות – כלומר איטום מפרסת ללא הסרת ריצוף .

הרי אז, שמדובר על תיקון זול באופן יחסית 80-150ש״ח למטר רבוע, אבל קחו בחשבון שרבים מחשיבים אותו לטיפול זמני למרות האחריות של יצרני החומר האוטם. מזג אוויר, משקלים ובאופן כללי ריצוף ישן שמכיל סדקים עשוי לתת למים לעבור דרכו מבלי שתדעו בצורה איטית ומתמשכת ליצור מעין מאגר מים פנימי מתחת לריצוף.

תיקון זה כולל חירוץ מחדש של הרובה שבין המרצפות, ניקוי יסודי והכנה של השטח ומילוי מחדש בעזרת רובה חדשה. כל התהליך לוקח כיום / יומיים והוא בהחלט התיקון הפופולארי בהקשר זה ולעיתים כל שצריך.

איטום מרפסת כולל הסרת הריצוף

קיימים הרבה מקרים, בעיקר בשל הזנחה מתמשכת שאין ברירה אלא לבצע חידוש איטום מלא למרפסת שלכם. איטום מסוג זה הוא לא עבודה קטנה ודורש הרמה של הריצוף, הסרת של היריעות הביטומניות הקיימות והחלפתן ביריעות חדשות. בשיטה זאת אתם כמעט ומחזיקים את האיטום של המרפסת שלכם למצב של ״חדש מהשקית״ אני אומר כמעט כיוון שכמובן שהיו כאן שנים של עומסים וטמפרטורות ושאר ניירת ולכן כבר לא מדובר בחומר חדש.

כאן מדובר על עבודה בעלות גבוהה יותר שיכול לנוע לרוב במחירים של 500-800 למטר רבוע ואף יותר. בנוסף חשוב למצוא בעל מקצוע אשר מכיר את העבודה היטב. זאת הזדמנות גם לחדש את הריצוף כולו ואפילו את הרולקטות והעיצוב של המרפסת כולה אם תרצו.

מבחן הצפה?

כן! בהחלט יש דרך לבדוק ולוודא את איכות התיקון המוגמר, בדיקה זאת נקראת מבחן / בדיקת הצפה – וקל לתאר מה היא כוללת. מילוי המרפסת שלכם עם מים כדי לבדוק ולוודא שאין תקלות בגמר העבודה. שווה לדבר עם בעל המקצוע מראש על נושא זה כדי לחשוף תקלות אפשריות ואפשרויות תיקון – כמו שאומרים, עדיף לדעת לפני שהגשם מגיע.

בעל מקצוע מעולה, מחפשים אחד?

האינטרנט הוא חבר במקרה הזה וניתן, אפילו אל מול אלפי אנשים הפרסום למצוא קבלן איטום מרפסות בהתבסס על חוות דעת אמיתיות. קיימים מספר אתרים אשר זאת משנתם והם פועלים כדי לאמת את חוות הדעת של לקוחות עבר עם חשבוניות וצילומים – וכל זאת כדי שנדע בוודאות שחוות הדעת אמיתית ומייצגת עבודה אמיתית אשר בוצעה וכי מדובר בבעל מקצוע מענטש.

אני מקווה שמצאתם במאמר זה מידע מועיל,

שׁיהיה לכם חורף מעולה נטול נזילות.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה