איזה משחק מתאים בכל גיל? המלצות למתנת יום הולדת משמחת ומועילה



משחקים הם דרך מעולה לעזור לילדים להתפתח. הקביעה הזו תקפה בכל הגילאים, ועבור מגוון רחב של משחקים – משחקי הרכבה, משחקי חשיבה, משחקי קופסה, קלפים, פאזלים, וכמובן גם המשחקים של פעם שהיינו משחקים מחוץ לבית כמו תופסת, מחבואים, שוטרים וגנבים ועוד ועוד. יום הולדת הוא הזדמנות מצוינת להעניק לילד או לילדה מתנה שתעזור להם לפתח יכולות חדשות, וכאן בעמוד תמצאו המלצות לפי גילאים.

פוקסמיינד

גיל 2: משחקי הרכבה

משחקי ההרכבה העכשוויים כוללים חלקים שונים ומגוון דרכים לחבר ביניהם וגם להפריד. הפירוק וההרכבה מפתחים את המוטוריקה העדינה הרלוונטית לגיל שנתיים, משפרים מאוד את הקואורדינציה של הילד או הילדה ועוד יכולת שנתרמת בזכות משחק כזה היא הראייה המרחבית. חזרה על המשחק מלמדת את הילדים שייתכנו כמה דרכים שונות לפתרון בעיות, כך שמדובר במתנה שתספק שעות רבות של הנאה.

גיל 3: צעצועי עץ

עץ הוא חומר גלם בעל מרקם מושלם עבור ילדים. התחושה הטבעית והמראה שובה הלב מהווים בסיס לשורה ארוכה של משחקים, כשבגיל 3 מומלצים אלה שמאפשרים לילדים להכיר את החושים שלהם – דרך התנסות וניסוי וגילוי הדרגתי של כל האופציות. דוגמה אחת היא בית בובות מעץ, משחק שמפתח גם את הדמיון וגם איכויות רגשיות חשובות, דוגמה שנייה היא שולחן עבודה וגם ערכת קוביות עץ היא משחק מוצלח לגיל זה.

גיל 4: משחקי קלפים

בגיל 4 הגיע הזמן לפתח יכולות כמו ריכוז, כושר הבחנה וגם זריזות מחשבה. משחקי קלפים עוזרים לילדים ולילדות לפתח את היכולות הנ"ל, ובחלק גדול מהמקרים גם הזיכרון משתדרג. עוד יתרון שיש למשחקי קלפים (בכל גיל) הוא האינטראקציות החברתיות סביב המשחק, ובנוסף הילדים לומדים ליהנות מניצחונות וגם להתמודד עם הפסדים.

גיל 5: פאזל

פאזל הוא כמובן משחק שמלווה ילדים כמעט מגיל 0. אם בתחילת הדרך הפאזלים בסיסיים מאוד וכוללים מספר מועט של חלקים, בגיל 5 ילד או ילדה יכולים להרכיב בהצלחה גם פאזלים של 200-300 ואפילו 500 חלקים. הראייה המרחבית, המוטוריקה העדינה והריכוז משתפרים מאוד בעקבות כל פאזל שכזה, עוד תכונה שמתפתחת ומועילה מאוד בהמשך הדרך היא הסבלנות, ובתור בונוס הילדים מרוויחים תמונה יפה – כשכמובן ישנה בחירה לגבי הנושא בהתאם לדמויות האהובות עליהם (נסיכות דיסני, ספיידרמן, באטמן ויש עוד אפשרויות רבות).

גיל 6 ומעלה: משחקי אסטרטגיה

לילדים וילדות בגילאי 6 ומעלה מציעה פוקסמיינד משחקי קופסה חכמים שהמהות שלהם היא תכנון אסטרטגי. משחקים מסוג זה מפתחים יכולות חשיבה גבוהות, תכנון ארוך טווח, למידה, היגיון, התמודדות עם אירועים בלתי צפויים ועוד. משחקי החשיבה האסטרטגיים הם גם הזדמנות להורים לבחון את עצמם ואת היכולות שלהם, במקביל לרגעים שבהם הם רווים נחת כשהם מגלים שהילדים כבר מצוידים בלא מעט כלים חיוניים לחיים.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה