אופנה מהמזרח הרחוק



היום המזרח הרחוק קרוב מאי פעם והשפעותיו ניכרות גם בבגדים שאנו לובשים

freepik

לכן, כל בלוג אופנה המכבד את עצמו מעדכן את העוקבים בהשפעותיה של אופנה מהמזרח הרחוק, בין אם מקוריאה, סין, הונג קונג, תאילנד, הודו וכדומה. אולם חשוב לדעת כי אופנה מהמזרח מגיעה לרוב עם תג מחיר.

קסמו של המזרח

המזרח הרחוק מהלך עלינו קסם וכמעט כל ישראלי נושא עימו זיכרונות מהטיול אחרי הצבא או מחופשה קסומה בחופי תאילנד. הקסם ניכר גם בחיבה לביגוד שמקורו במזרח, חלקו מסורתי במובהק, חלקו עכשווי ומודרני וחלקו כבר הוטמע במגמות אופנה מוכרות, כמו טוניקות וצווארונים בצורת וי.

ביגוד אוורירי וייחודי מהמזרח

אופנה מהמזרח הרחוק זוכה להצלחה במחוזותינו בזכות שתי סיבות עיקריות. קודם כל היא מספקת מענה למי שמבקשת להתלבש אחרת עם פריטי לבוש ייחודיים וקו עיצוב שונה. בנוסף, בגדים רבים מהמזרח מעוצבים בקו אוורירי המתאים גם לאקלים בארץ וגם לנטייה הים תיכונית להתרחב לצדדים.

אולם חשוב לזכור שלכל מדינה במזרח יש ביגוד ייחודי לה. כך למשל, האופנה היפנית ידועה בקו הנקי והמדויק שלה, הסינים מציעים עיצובים נועזים, ואילו הקוריאנים משלבים בין קו נקי ומדיוק לנועז וייחודי. בנוסף, בכל עונה ושנה מגיעים טרנדים אחרים שתופסים את עין הציבור המקומי ומשתלבים עם מגמות אופנה עכשוויות. למשל, בקיץ האחרון ביגוד מהמזרח אופיין בבגדים רומנטיים עם שמלות מבדי סאטן ופשתן מעוטרות בפרחים גדולים רקומים. כמו כן, האופנה שמגיעה אלינו מהמזרח מאופיינת בהדפסי חולצות מיוחדים, בגדים המשלבים תחרות, שמלות עם קפלים מוקפדים ונקיים, ועוד.

אופנה יפנית כדוגמא

כאמור, המונח אופנה מהמזרח הינו רחב מאוד ולמעשה לכל מדינה יש קווים ייחודיים משלה. לדוגמא, האופנה שמגיעה אלינו מיפן מאופיינת בקו מינימליסטי גיאומטרי, עם צבעוניות רגועה ודגש על גוונים כמו אדום וורוד המסמלים נעורים ואהבה, כחול המסמל נאמנות, ושחור המסמל כבוד. כמו כן, אופנה יפנית בדומה לאומנות האוריגאמי מאופיינת בקווים ישרים ומוקפדים, עם הרבה קיפולים מפוסלים ומיוחדים.

דוגמא הפוכה מהודו

ממול ליפן, בצד השני של האופנה מהמזרח, שוכנת הודו הסגנונית, הצבעונית והמסורתית. האופנה ההודית הגיעה אלינו מדורות של מטיילים צעירים אחרי צבא עם פריטי ביגוד צבעוניים, דקים ואוויריים כדוגמת חצאיות ארוכות, טוניקות עם שסע בצידיהן, שרוואלים מתנפנפים וכדומה. כמו כן, מגזרה זו של העולם הגיעו יוזמות ישראליות העושות שימוש באיכות הבדים ההודיים לצד כוח עבודה זול, בכדי לספק לציבור בארץ ביגוד מיובא בעיצוב ייחודי ועכשווי.

איכותם של בגדים המזרח

לצד גזרות מיוחדות ואקזוטיות, קניית בגדים מהמזרח נדרשת בשימת לב מכיוון שפריטים רבים מגיעים מפס ייצור מהיר וזול, ובהתאם לכך איכות הבגד. יחד עם זאת, ניתן למצוא בבוטיקים המספקים בגדים מהמזרח בייבוא אישי גם פריטי לבוש איכותיים שעוצבו ונתפרו בקפידה.

הצד האפל של האופנה

למי שאופנה שמקורה במזרח הרחוק מעניינת אותה, כדאי שתהיה מודעת לתעשייה שיש מאחוריה, בייחוד כשהיא מגיעה מפסי ייצור מהירים וזולים שבהם גם עושות שימוש רשתות אופנה מקומיות ומערביות. למעשה מעל לתשעים אחוז מהבגדים בעולם מיוצרים במדינות עולם שלישי במזרח הרחוק, בסין, בנגלדש, הודו וכדומה, על ידי נשים וילדים המקבלים שכר נמוך ביותר של כשני דולר ביום בתנאי עבודה גרועים במיוחד. אולם בימנו עם עליית המודעות לנושא יש גם חברות המייצרות בגדים במזרח תחת מדיניות של סחר הוגן, השמות דגש על תנאי העסקת העובדים שלהן.

 

אופנה בהשראת המזרח

לצד ביגוד המגיע המזרח הרחוק עצמו, יבשת זו גם מספקת השראה למעצבים מקומיים ומערביים לעיצוב הקולקציות שלהם. כך למשל, ניתן לראות השפעות של המזרח בבדים הנבחרים כמו פשתן ומשי, וגם בגזרות המקבלות השראה מקימונו יפני מסורתי, בגדים עם צווארונים סינים, הדפסים בהשפעת עמי המזרח כמו פילים מתאילנד או פריחת דובדבן מיפן, ועוד.

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה