אבקות חלבון: איך ומתי כדאי לצרוך את זה?



האם יצא לכם להיות בחדר הכושר ולהביט בהשתהות על מתאמנים אחרים שגופם מלא שרירים? אם חשבתם שהשרירים האלה צמחו להם רק מאימון אינטנסיבי של מכשירים, או רק כתוצאה מריצה והרמת משקולות: הרי שטעות בידיכם. זה נכון שכדי להעלות מסת שריר - צריך להתאמן כמעט כל יום, וגם לאכול נכון, אבל אבקות חלבון הן חלק בלתי נפרד מהדרך לבנות שרירים.

FREEPIK

אבל מה צריך לדעת על אבקות כאלה? וכיצד אפשר לצרוך אותן?

אבקות חלבון הן מוצר שצורכים בשייק בטעמים שונים, והוא מכיל אחוזים גבוהים של חלבונים. החלבון באבקה מגיע מתוך מרכיבים כמו מי גבינה, אפונה או סויה. האבקות מכילות ויטמינים ושאר מרכיבים חיוניים המחזקים את הגוף, מספקים אנרגיה לגוף, מעלים מסת שריר ומעולים להשלמת התפריט התזונתי הדרוש לאנשים המתאמנים בחדר הכושר באופן קבוע. בין היתר יש אבקות חלבון המכילות אלקטרוליטים, ברזל, סידן ותוספי תזונה שמכניסים המון אנרגיה לגוף. 

כאשר אנו מבצעים פעילות גופנית כמו הרמת משקולות או ריצה, כאשר אנו מחטבים את הגוף, מבצעים פעילות אירובית או כל פעילות אחרת - יש לנו מגוון רחב של מטרות.

מי שיש לו מטרות כמו: בניית שרירים, הורדת היקפים, חיטוב הגוף, חיזוק הגוף והעלאת מסת שריר: יוכל לבחור אבקות חלבון המשלימות את מנת החלבון הדרושות לו, בזמן שכדאי לצרוך את האבקה לפני או אחרי אימון, בעיקר בימים בהם לא הצלחתם לצורך את כמות הדגים, הגבינה או הבשר הרצויה להשלמת החלבון הדרוש לבניית שרירים.

מדוע כדאי לצרוך חלבונים לפני ואחרי אימון?

כאשר אנו בונים את התפריט היום יומי שלנו, כדאי שיהיו בו מאכלים כמו ביצים, חזה עוף, דגים, אורז, סויה, בשר רזה ומזונות שבונים שרירים ומזינים את הגוף. בין היתר דרושות  פחמימות, חלבונים, ברזל, סידן וכולי. אבל בחיי היום יום המהירים לא תמיד נצליח לצרוך את הכמויות הדרושות לנו לבניית מסת שריר, בעיקר כאשר אנו עוסקים באופן יום יומי בפעילות גופנית. לכן צריכת אבקות חלבון תבצע את ההשלמה הדרושה.

כיצד רוכשים מוצר נכון?

בחנויות טבע באינטרנט כמו Allinpro, תמצאו מגוון רחב של אבקות חלבון שניתן לבחור, ויש לבחור באבקה מתאימה ולוודא כי היא מכילה מי גבינה באחוז גבוה, סויה באחוז גבוה לטבעוניים ויש לבדוק כי האבקה עומדת בכל התקנים ומאושרת על ידי משרד הבריאות. כך תוכלו לבחור נכון.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה