מתכננים לשתות יין בפסח? שתיית יין אדום לצד ארוחה במתינות יכולה להפחית את הסיכון לסוכרת ב-14%



במחקר שהתפרסם בספרד נמצא כי יין משפר את תגובת הגוף לאינסולין,
פרופ' חוליו ויינשטיין: "מחקר זה מצטרף למחקר שנעשה ביחידה לניהול הסוכרת בוולפסון בו נמצא כי שתיית משקאות אלכוהיילים במידה הברורה, של 3-4 כוסות בשבוע, עשויה למנוע את התפרצות המחלה"

שתיית יין depositphotos

רמות גבוהות של סוכר בדם האופייניות לסוכרת מסוג 2 עלולות להגביר את הסיכון לפתח סיבוכים בריאותיים חמורים, החל מעיוורון ועד מחלת כליות, אך למרבה המזל, ניתן לשנות את הסיכון לפתח סוכרת כאשר אתה שותה יין אדום במתינות ועם אוכל , טוען ד"ר מייקל מוסלי (Michael Mosley), רופא בריטי שהפך לעיתונאי, מגיש וסופר, המתמחה בתוכניות הרזיה ודיאטה, והגיע בעצמו להפוגה בסוכרת שלו עם פעילות גופנית ודיאטה כולל יין אדום עם הארוחות.

בין אם אתה חובב 'ג'ין אנד טוניק' או 'וויסקי עם סודה' או מעדיף כוס בירה קרה כקרח, אלכוהול נחשב על ידי רופאים, בדרך כלל, כמזיק לבריאות. אבל לדברי ד"ר מייקל מוסלי, יש חריג לכלל. יין אדום מציע כמה יתרונות בריאותיים משכנעים שלמעשה מורידים את הסיכון לסוכרת מסוג 2 - בשתייה מתונה.

מחקר מספרד גם מדגיש את ההשפעות החזקות של המשקה. צוות המחקר שם לב ששתיית יין אדום יכולה לשפר את תגובת הגוף לאינסולין. "אתה יכול להוריד את רמת הסוכר בדם מהר יותר. אבל זה לא רק מה שאתה שותה, אלא מתי אתה שותה. זה מגן רק אם אתה שותה עם הארוחה ובמתינות", טוען ד"ר מוסלי.

מחקרים אחרים מצאו גם ששילוב יין אדום בארוחה יעיל הרבה יותר. מחקר אורך עדכני אף מצא ששילוב ארוחה ויין יכול לסייע במניעת סוכרת מסוג 2. במחקר שכלל 312,000 אנשים במשך 11 שנים בממוצע, צוות המחקר מצא כי שתיית יין עם הארוחה קשורה בסיכון נמוך ב-14 אחוזים למצב הסוכר בדם.

מחקר אחר, שכלל 224 מתבגרים עם סוכרת, הגיע למסקנה שכוס יין אדום בגודל בינוני יחד עם ארוחת הערב הביאה לשליטה טובה יותר ברמת הסוכר בדם. הסיבה לכך קשורה למרכיב העיקרי שלו – ענבים, או בעצם קליפות ענבים. בקליפות הענבים האדומים יש כימיקלים נוגדי חמצון הנקראים פוליפנולים, אשר נקשרו ליתרונות בריאותיים שונים, החל מהורדת לחץ דם ועד הורדת כולסטרול.

אבל אם אתם לא שותים אלכוהול בכלל, ד"ר מוסלי לא ממליץ לך להתחיל עכשיו. אבל אם אתה כבר נהנה מדי פעם ממשקה אלכוהולי, אולי עדיף להחליף את המשקה הרצוי שלך בכוס יין אדום, אומר מוסלי, ומוסיף "בחר יין אדום, כוס או שתיים - כמה ימים בשבוע. פעולה זו יכולה להועיל למיקרוביום המעי וללב שלך."

DelWine (מגזין העוסק ביין ואוכל) ממליצה כבר למעלה מעשור על כוס או שתיים של יין לבחירתכם, רצוי יין אדום עם הארוחה, 4-5 פעמים בשבוע. לנשים מומלץ לשתות רק כוס אחת (125 מ"ל של 12.5-13% אלכוהול בנפח) עקב גורמים פיזיולוגיים וסיכוי מוגבר מעט לחלות בסרטן השד. זה לא משנה באיזו טמפרטורה היין מוגש מבחינת הבריאות. כמובן, אין המלצה  לבעלי נטייה להתחיל לשתות למען יתרונות בריאותיים, לשתיית יין במתינות יש להתייחס רק כאל בונוס, פשוט משום שלרוב האנשים לא קל להיצמד למגבלות המומלצות והם עלולים להיכנס לאזור מסוכן.

פרופ' חוליו ויינשטיין, מנהל יחידת מחקרי הסוכרת בביה"ח וולפסון ורופא סוכרת בכיר במרכז DMC לטיפול בסוכרת: "שתייה מתונה של יין עם ארוחות עשויה למנוע סוכרת מסוג 2, מחקר זה מצטרף למחקר שנעשה ביחידה לניהול הסוכרת בוולפסון בו נמצא כי שתיית משקאות אלכוהיילים במידה הברורה, של 3-4 כוסות בשבוע, עשויה למנוע את התפרצות המחלה אצל אנשים. חשוב להבהיר כי שתייה מרובה יותר עלולה להוריד את הסיכוי למנוע את התפרצות המחלה אצל אנשים".

כמו כן, הוסיף פרופ' ויינשטיין: "חשוב כמובן לבדוק את מידת ההשפעה על רמות הסוכר באמצעות מד סוכר רציף וללא דקירות, סוכרת היא מגיפה של המאה ה-21 וחשוב לשתות במתינות ובמידה מומלצת - כוס אחת של יין מדי יום לנשים ועד שתי כוסות מדי יום לגברים. מבחינה מדודה הכמות היא עד 14 גרם, או כ-150 מ"ל, של יין ביום לנשים ועד 28 גרם, או כ-300 מ"ל, של יין מדי יום לגברים".

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה