מטיילים נכון – חוזרים בשלום: שומרים על טיולי קיץ בטוחים



צילום יניב כהן רשות הטבע והגנים

כללי הטיול הבטוח לקיץ:

  • מזג האוויר:שימו לב האם מזג האוויר מתאים לטיול, האם קיים או צפוי עומס חום חריג ובהתאם לאורך המסלול, מה השעה המאוחרת ביותר בה ניתן להתחיל אותו. הצטיידו בכמות מים מספקת, והימנעו ממאמץ גופני מיוחד על מנת להימנע מהתייבשות או מכת חום. מומלץ להצטייד ב-3 ליטרים מים לאדם למטיילים בצפון ו-5 ליטרים למטיילים בדרום. במידה וחשים שהתייבשתם עצרו למנוחה והתרעננות  בצל ושתו כמות מספקת של מים.
  • אופי המסלול:בדקו לפני יציאה האם המסלול מתאים לכל המשתתפים ולכל הגילים. מהו משך המסלול, היכן יש נקודות עצירה והאם הוא מומלץ למזג האוויר. חשוב להצטייד בכובע, נעלי הליכה נוחות, פנס חירום וערכת עזרה ראשונה. אם אתם צורכים תרופות או נדרשים לציוד רפואי אישי כלשהו שצריך להיות צמוד אליכם במהלך היום יום דאגו להצטייד גם בהם במהלך הטיול.
  • טיילו רק בשעות האור:תכננו את הטיול כך שיסתיים בשעות טרם החשכה. אם נקלעתם למצוקה עצרו במקומכם, הישארו בציר המסלול והזעיקו סיוע מהטלפון.
  • בדקו את מקורות המים:אם במסלול הטיול יש מקור מים, בדקו האם הוא מאושר לרחצה. מה עומק גובה המים והאם הוא מחייב שחייה. כמו כן, האם נדרש צורך מיוחד לחצות מים זורמים. היערכו מראש עם בגדים להחלפה ונעליים מתאימות לכניסה למים.
  • הישארו על השביל המסומן:לכו אך ורק על שביל מסומן כפי שמופיע במפות עדכניות ולפי הוראות הסימון והשילוט במסלול.
  • שמרו גם על הטבע:אל תשאירו פסולת אחריכם, לרבות מגבונים ונייר טואלט לבל תגרמו נזק לחיות הבר. הימנעו מלשרוף את נייר הטואלט מחשש לשריפות. שימרו מרחק מחיות הבר ואל תאכילו אותן.

 

למידע נוסף על כללי הטיול הבטוח ומסלולי טיול מומלצים היכנסו לאתר האינטרנט של רשות הטבע והגנים https://www.parks.org.il/ או חייגו למוקד המידע של הרשות 3639*

 

בכל מקרה שבו נקלעתם למצוקה או שנשקפת סכנה לבריאות או לחיי אדם התקשרו 100 והחילוץ בדרך. אל תשתמשו בטלפון לשיחות אחרות כי גורמי ההצלה יתקשרו אליכם.

 

מטיילים, מדריכים ומובילי קבוצות – אנא הקפידו על כללי הטיול הבטוח. זה חיוני ומציל חיים.

לדברי מזי מגנאג'י מוסקוביץ, מנהלת ההסברה ברשות הטבע והגנים:"הקפדה על כללי הטיול הבטוח  חשובה ביותר ומצילה חיים. לאורך השנים אנו רואים לצערנו כי התעלמות מהנחיות אלו מובילה לא אחת למקרי פגיעה וחילוץ של מטיילים בשמורות הטבע והגנים הלאומיים שבהחלט ניתן היה למנוע. חשוב להקפיד הקפדה יתרה על בני ובנות הגיל השלישי ולהתאים מסלול המתאים לכושרם הגופני של המשתתפים בטיול. יש לקחת גם בחשבון גורמים המשפיעים על אופי הטיול כמו מזג האוויר, כמות צל ושעת יציאה. רשות הטבע והגנים פועלת בתקופה זו במגוון ערוצים על מנת להעביר למטיילים את המסרים והכללים החשובים של הטיול הבטוח. במהלך הקיץ נציב תחנות מידע והסברה בכניסה למסלולי הטיול המבוקשים בהם נזכיר למטיילים את כללי הטיול הבטוח".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה