מחפשים בילוי לכל המשפחה? בואו לשחק ולבלות בטבע!



יום המשפחה הוא תזמון מצוין לשריין זמן איכות לילדים ולכל המשפחה, והדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא להתחבר לטבע ולצבור חוויות בצורה היפה ביותר ותחת מזג אוויר נעים. רשות הטבע והגנים מזמינה אתכם לחגוג את יום המשפחה הקרוב בחיק הטבע, במגוון אתרים מרכזיים ברחבי הארץ ועם שלל פעילויות מרתקות וייחודיות לכל המשפחה.

חגי דביר רשות הטבע והגנים

בין היתר, תוכלו ליהנות ממרחבי בריחה בטבע במתחמים היסטוריים ואתרי מורשת במשחקים בין שרידי חומות עתיקות ומתחמים בני אלפי שנים המציעים משחק משפחתי או קבוצתי הבנוי מפתרון משימות במתכונת של חדר בריחה. בעזרת צפנים ורמזים, אשר יובילו אתכם לפענוח התעלומה. בגן לאומי כורזים יחכה לכם משחק המשימות "חלונות כורזים" בו תצטרכו לפצח את סודותיו של הכפר היהודי, בגן לאומי אשקלון תמצאו את "סודות תל אשקלון" ולפתור חידות שונות ומשונות, להתמודד עם מנעולים עיקשים וחבלי משיכה, לא במרחק גדול משם, בגן לאומי בית גוברין תוכלו לבחור במשחק קבוצתי "בורחים אל העבר" לצד האמפיתיאטרון הרומי ושרידים מימי הצלבנים במסע גדוש אחורה בזמן. בנוסף, תוכלו להשתתף בפיצוח המשחק גם בגן לאומי תל דור, ולמצוא את העוגן של ספינת שודדים אבודה.

https://www.parks.org.il/category/kod/

כמו כן, בגנים הלאומיים תל מגידו, תל באר שבע ותל חצור תוכלו למצוא את משחק "קוד העתיקות" שבסיסו שיתוף פעולה בין רשות הטבע והגנים ומיזם 929 המנגיש את התנ"ך בשיח ישראלי וחברתי, המחבר את סיפורי המקרא לבין הגנים הלאומיים.

בנוסף, תוכלו לבחור לצאת לפעילות שונה, לחוש את הטבע הישראלי ולחוות אותו דרך כפות הרגליים בשבילים מיוחדים שמטרתם לספר את סיפורו המיוחד של המקום ולחוות אותו מקרוב. תוכלו למצוא "שבילי רגליים יחפות", אם חשקה נפשכם בשביל רפלקסולוגיה תוכלו להגיע עד לגן לאומי חמת טבריה ולהשלים את חוויית הבריאות מהטבע, בנוסף בשמורת טבע עין אפק תוכלו לצעוד סביב צמחייה גבוהה ועופות מים מעל הביצה הרטובה ותגלו את עולם החי הנמצא בה. אתר נוסף שתוכלו למצוא חוויה מעשירה הוא שמורת טבע חי בר כרמל, בה נעשים אישוש והשבה של מיני בעלי חיים בסכנת הכחדה לטבע. שבילים חווייתיים נוספים מחכים לכם בשמורת טבע גמלא, בנחל שניר ובנחל מערות.

https://www.parks.org.il/category/feet/

תכנית נוספת שתוכלו להעצים את חוויית ילדיכם היא "פקחים צעירים" דרכה הם יוכלו להתרגש ולחוש תחושת שותפות עם הטבע והמורשת בישראל, שחשובים לכולנו, בגנים הלאומיים ובשמורות הטבע. באמצעות חוברת משימות, יוכלו הילדים והילדות לחקור ביחד, להתבונן בפרטים הקטנים ובעיקר לחוות ביחד את האתרים ולהבין את עולמו של הפקח בסיור מעשיר ומלמד ועשייתו למען הטבע. ניתן לרכוש את חוברת "פקחים צעירים" במרכזי שירות באתרים או להוריד מאתר האינטרנט של רשות הטבע והגנים.

https://www.parks.org.il/files/ranger/

אור כהן, מ"מ מנהל אגף שיווק ברשות הטבע והגנים: "רשות הטבע והגנים שמחה להעניק חוויות מרתקות, מעשירות ומרגשות לילדים ולכל המשפחה. מטרת האטרקציות היא לספק ערך מוסף ולחבר לטבע הישראלי ולאתרי המורשת באמצעות בילוי משפחתי עשיר ומגוון המחבר בין עבר, הווה, עתיד.  מוזמנים לבחור באחת החוויות המוצעות כבילוי משפחתי מהנה ומיוחד בחורף הישראלי שישאיר לכם טעם של עוד".

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה