מדבר בקיץ? אז זהו, שכן.



מדבר. אי אפשר לחשוב על המילה הזאת מבלי לדמיין באופן אוטומטי את המרחבים האינסופיים,
החול הצהוב והשמש.
יש כאלה שהמילה האת מיד מעבירה בהם צמרמורת ותחושה אפוקליפטית. הרגשה שככה העולם
נראה לפני שהגענו אליו וכך יראה אחרי שנלך.
אבל יש לא מעט אנשים (ואנחנו בטוחים שהם נמצאים כאן בינינו, קוראים את השורות ופותחים
עיניים בהבנה) שמוצאים את המילה הקצרה הזאת דווקא מרעננת, נקייה וחופשייה.

חאן השיירות

אז מה בכל זאת תוכלו למצוא כאן, במקום הלוהט הזה, שכל מחשבה הגיונית במוח שלנו אומרת לנו להתרחק ממנו בחודשים החמים של החופש? קבלו מאיתנו חמש סיבות נפלאות לארוז תיק, להפעיל את הוויז, ולנסוע דרומה.

1 .השקט. במדבר יש שקט מסוג מיוחד. ככל שתתרחקו מהעיר, תגלו עוד ועוד צלילים אחרים שלא תשמעו ביום יום העמוס שלכם. בין אם הם מגיעים מהסביבה החולמנית, ובין אם אלו המחשבות שלכם בעצמכם, שפשוט לא הצלחתם לשמוע בבירור עד היום. טיפ מדברי- ארזו בתיק גם מחברת ריקה ועט תקין. יש משהו בסביבה הזאת שמעודד רעיונות חדשים.

2 .הקצב. בטח שמעתם את זה לא מעט, ובכל זאת אנחנו מרגישים שיש צורך להגיד את זה שוב: קצב החיים במדבר הוא אחר. תשכחו מכבישים מהירים, נהגים עצבניים ושעון מתקתק, פה הכל ירגיש לכם בהילוך איטי. אבל הילוך איטי מהסוג הכובש, מהסוג הממכר. בואו ליומיים ונראה אתכם מצליחים לחזור לשגרה. טיפ מדברי: שימו את הטלפון על מצב טיסה, ותרגישו באיזור זמן אחר.

3 .הלילה. כבר ביסודי כולנו לומדים שמדבר הוא בעצם מקום יבש שיורדים בו מעט מאוד משקעים (פחות מ-200 מ"מ בשנה אם נרצה להיות יותר מדוייקים).

וכן, במהלך היום המדבר הוא מקום חם (בסדר, אפילו חם מאוד). אבל... ויש פה אבל גדול- ההבדלים המשמעותיים בטמפרטורות בין היום והלילה במדבר, הופכים את שעות החשיכה למקום מושלם להעביר בו את הזמן בקיץ החם שלנו. טיפ מדברי: גם בחודש אוגוסט, ארזו איתכם צעיף.

4 .הדרך. אחד היתרונות במדינה קטנה כמו שלנו, הוא הנוף המתחלף במהירות. לא משנה מאיזה אזור בארץ תגיעו, בשעה אחת כנראה תספיקו לראות מגוון לא קטן של תנאי שטח. מעצים ירוקים ונחלים, לעיר צפופה, שדות תירס וכותנה (תלוי בעונה) לחול צהוב ורך עם עקבות לא ברורים. ובכל פעם שהנוף משתנה, כך גם אתם. טיפ מדברי: בנוסף למחברת והעט, ארזו מצלמה.

5 .זמן איכות. הגענו למדבר. עכשיו מה? אין כמו יום במדבר לזמן איכות עם בן/בת הזוג, הילדים או עם המשפחה המורחבת. ביום מטיילים ונהנים מהשינוי בנוף ובערב יושבים ליד המדורה להתחמם, לאכול אוכל טוב ולזייף ביחד בארבעה אקורדים. טיפ מדברי: חשבו מראש על פעילויות שאתם אוהבים, שימו בתיק גם קלפים ומשחקי ילדות ונצלו את הזמן ביחד. הפתעה! יש גם סיבה שישית להגיע למדבר בקיץ! אירוח חווייתי במדבר, אצלנו בחאן השיירות. מה יש אצלנו? חדרי אירוח ואוהלים, אטרקציות ומסלולים (כן, יש גם טיולי גמלים) ארוחות מפנקות לכל מצברוח, ובעיקר בעיקר אווירה טובה. מוזמנים להגיע ליום שלם של טיולים, או לחניית לילה מול המדורה (לא נשחרר אתכם בלי ארוחת בוקר מזינה).

נשמח לספר לכם עוד עלינו, ועוד על המדבר ועוד ועוד על כל מה שתרצו לשמוע - לחצו כאן 

"יש אנשים שאינם יכולים להיות במקום הזה, צהוב להם מידי, שקט שאפשר להשתגע. יש אנשים שאלוהים גדול עליהם במדבר הזה. אנשים נבהלים כשהם שומעים את הכוכבים בלילות. אבל יש גם אנשים שנדבקים לשקט הזה. ואינם יכולים לשוב ולהיפרד ממנו. אלה, ישארו כאן." חיים גורי.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה