לטייל ברכס הכרמל!



הר הכרמל הוא אחד מאזורי הטבע המרתקים והיפים שיש בישראל. מדובר על שטח עצום בגודלו ביחס לכל שטח אחר במדינה, הכולל את חיפה, זיכרון יעקב, נשר, יוקנעם, דליית אל כרמל, עוספיה ויישובים נוספים. במרחבים הללו ניתן לערוך פעילויות שונות, לבקר באטרקציות מעניינות ובעיקר לטייל ולהכיר את צפון הארץ טוב יותר.

יחצ

במידה ואתם חובבי טבע ומחפשים לערוך יום של כיף ברכס הכרמל, רכזנו עבורכם בעזרתו האדיבה של צוות חדשות חיפה והקריות כמה נקודות ציון נפלאות שכדאי שתחשבו עליהן.

שוויצריה הקטנה

פנינת טבע אמיתית בישראל שזכתה בצדק לכינוי המחייב הזה. נופים נפלאים, הליכה בחורש מיוער, מעבר בין מצוקים סלעיים וערוצים מאתגרים ועוד. במסלול ההליכה ניתן לכלול את מצפור הצוק שמאפשר נוף קסום ומסלול מרתק הכולל עליה וירידה. המסלול במלואו כמעט 3 ק"צ וניתן לקצר אותו במחצית אם מוותרים על המצפור. אבל למה לוותר?

מצוק מגדים ונחל ספונים

מסלול מעגלי של כ 4 ק"מ הכולל בשטחו נופים מרהיבים, חורש כרמלי טיפוסי ומערה היסטורית. המסלול כולל עליות וירידות בחלקו ולכן הוא מיועד למי שאינם מתקשים בהליכה ולא לילדים קטנים במיוחד. גולת הכותרת של הטיול היא מערת ספונים בה שוכנים עטלפים (לא לדאוג...) והיא כוללת נטיפים בחלקה. התחושה שלכם תהיה של הזדהות לרגע עם האדם הקדמון...

מנזר המוחרקה

בקרן הכרמל, אחת הנקודות הגבוהות ברכס הכרמל ובקרבה לדליית אל כרמל נמצא את מנזר מוחרקה שנחשב קדוש למספר דתות. עבורנו מדובר במקום בו ניצח אליהו הנביא את נביאי הבעל ולכן יש למקום גם עניין של מסורת. במקום מתגוררים כיום מספר נזירים המטפחים את המקום, ישנו פסל ענק של אליהו הנביא ויש שבילים קצרים לטיול בקרבת המקום. בהחלט יעד תרבותי והיסטורי חשוב עם נוף קסום למורדות הכרמל. מי ביקש יותר?

פארק נשר – נחל קטיע

בקצה הכרמל בשטחה של עיריית נשר הוקמו שני גשרי ענק תלויים המרחפים מעל נחל קטיע. הגשרים הם אטרקציה נפלאה לכל המשפחה מילדים ועד בוגרים אך הם לא הדבר היחיד במקום. מנקודות הקצה של הגשרים יוצאים מסלולי טיול קצרים יחסית ובדרגות קושי שונות, שיאפשרו לכם להכיר את האזור טוב יותר וליהנות מנוף כרמלי נפלא.

רמת הנדיב

מקצה אחד של הכרמל אל הקצה השני שלו בזיכרון יעקב. כאן הוקם פארק מרשים ביותר סביב אחוזת הקבר של הברון רוטשילד המפורסם וזו נקודת מוצא נפלאה למסלולי טיול קצרים יחסית בפארק טבע מדהים ביופיו הכולל אתרי עתיקות, צמחים נדירים ונופים שקשה לתאר. בהחלט מקום שהוא חובה לביקור עם כל המשפחה.

אלו הם 5 יעדים נפלאים להיכרות טובה יותר עם צפון המדינה אך צוות חדשות חיפה והקריות מוסיף שאם כבר מגיעים לכרמל אז חובה לבקר בעוספיה ו\או דליית אל כרמל הערים הדרוזיות הגדולות שמציעות מטבח אותנטי מסורתי לצד חנויות מזכרות מקומיות. כמו כן העיר הכי מקושרת אל הכרמל היא חיפה כמובן ולכן מומלץ לבקר גם בעיר עצמה ובעיקר בטיילת לואי שמשקיפה אל מפרץ חיפה וצפון הארץ ומהווה המשך ישיר לכל שאר הרכס.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה