כניסה חינם לכל המשפחה, לעשרות מוזיאונים בל"ג בעומר, 29/30



השנה יתקיים יום המוזאונים הבין-לאומי בסימן “תיקון ובריאה מחדש". משבר הקורונה הביא לשינויים אדירים בעולם והאיץ תהליכים שונים, שנת 2021, שנה לאחר פרוץ המגפה, ניתן להתבונן בשינויים הדרמטיים הללו ולהתחיל לבחון מה עלינו לתקן בעולמנו ואיזו מציאות נרצה לברוא מחדש למען עולם טוב יותר.
יתקיימו במוזיאונים השונים מגוון פעילויות ייחודיות בהשראת הנושא השנתי הנבחר. כמו כן, יתקיימו סיורים מיוחדים והדרכות, מפגשי שיח, חשיפה לתערוכות חדשות ולמיצגים מיוחדים, פעילויות לילדים, סדנאות יצירה ועוד.



בין המוזאונים שייפתחו ללא תשלום לקהל הרחב : 

מדעטק- המוזיאון הלאומי למדע, טכנולוגיה וחלל,

מוזיאון חיפה,

מוזיאון ארצות המקרא ירושלים,

מוזיאון המדע ע"ש בלומפילד ירושלים,

מוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית,

מוזיאון ישראל,

המוזיאון הישראלי לקריקטורה ולקומיקס,

מוזיאון העיצוב חולון,

מוזיאון האדם והחי,

מוזיאון האדם והסביבה,

המשכן לאמנות עין חרוד,

צריף בן-גוריון,

מוזאון כפר סבא,

מוזיאון חצר הישוב הישן,

מוזיאון ההעפלה וחיל הים,

  מוזיאון בת ים לאמנות, בית הפלמ"ח, 

מוזיאון הכט,

מוזיאון יהדות איטליה,

מוזיאון האצ"ל - בית ז'בוטינסקי,

מוזיאון אסירי המחתרות בעכו,

מוזיאון החאן חדרה,

מוזיאון ויליפריד ישראל-לאומנות ולידיעת המזרח,

מוזיאון בית השומר,

מוזיאון הטבע ע"ש שטיינהרדט,

בית עגנון בירושלים,

מוזיאון בית ראובן,

מוזיאון לתרבות ומורשת הבדואים,

מוזיאון על התפר, גלריה אורייתא,

מוזיאון בית הראשונים לתולדות הרצליה,

מוזיאון המזגגה.

מדעטק צילום מושון תמיר

בין הפעילויות שיתקיימו במוזאונים השונים ביום זה:

 מוזיאון ארצות המקרא יקיים סיור וסדנא "על שלם ושבור- שיח גלריה עם ויקה נוסיקובסקי, משמרת המוזאון. מהי תפיסת השימור העכשווית? איך מחברים את השברים? איך מתמודדים עם חלקים חסרים ועוד על מאחורי הקלעים של עבודת השימור במוזיאון. חיבור מחדש - מפגש יצירתי עם סדנאית המוזאון ומשחק בצורה וחומר שיוביל לרעיונות וחיבורים חדשים. 

"מדעטק- המוזיאון הלאומי למדע, טכנולוגיה וחלל בחיפה" עם תערוכה מקורית ומיוחדת מבית היוצר של המוזיאון- מעשה פלאים. מוצגי מדע חווייתיים בעיצוב, גודל ואינטראקטיביות, שלא נראו מעולם בישראל: טורנדו בגובה שישה מטרים, תותחי עשן עוצמתיים, חוויית מראות אינסופית, נגינה על קרני לייזר ענקיות, מוצג גלים בגובה שבעה מטרים ועוד מוצגי אור עצומים, שטרם נחשפו לקהל הרחב. המוצגים מתבססים על עקרונות פיזיקליים ומייצרים עולם קסום, מלמד, מהפנט ובעיקר – מהנה. 

מוזיאון ארץ ישראל בתל אביב,  חוגג את הביאנלה הראשונה לאומניות ולעיצוב תל אביב עם הכנס הבינלאומי לעיצוב העתיד- דיאלוגים בין מסורת לחדשנות. כנס היברידי, שמשלב הרצאות אונליין בהקרנה על מסכים במוזיאון ובשידור באתר המוזיאון. כולל הקרנה של אירועים מיוחדים שנערכו במסגרת הביאנלה ואירועי לייב במוזאון כמו: שיח גלריה עם האוצרים, מופעי פרפורמנס , מופעי מחול ועוד.

מוזיאון הראשונים הרצליה מציע חדר בריחה חווייתי לכל המשפחה בעקבות שבעת המתיישבים הראשונים וסיור מודרך במוזיאון.  בית הפלמ"ח,  לציון 80  שנה לפלמ"ח יתקיימו סיורים בתצוגות ''מסע פלמ''ח ויד לגח''ל, אוצר התמונות, חדר הנופלים ובתערוכת דיו ודגל ומפגש עם פלמחניקים במהלך היום, צריף בן גוריון,  יקיים סיורים מודרך בצריף בן-גוריון לקהל הרחב במהלך הסיורים המודרכים יושם דגש מרכזי על פעילות התיקון והשימור

 יפעת פריד בית הפלמח

החפצים המקוריים של בן-גוריון הנמצאים בצריף המגורים שלו. המבקרים ישמעו את הסיפורים שמאחורי החפצים. מדוע מונחת בובת קואלה בחדר האורחים? מניין קיבל בן-גוריון את הטלוויזיה ואיך בכלל היא נמצאת בחדר האורחים שלו למרות שהתנגד להכנסת הטלוויזיה לארץ?

מוזיאון המדע ירושלים“אוצרות האדמה" המוזיאון מזמין אתכם ואתכן, קטנים כגדולים, ללכלך קצת את הידיים במגוון הדגמות, סדנאות ומיצבי אמנות, שיחשפו את נפלאות הטבע החבויים באדמה. המשכן לאומנות  עין חרוד, אירוע פתיחת תערוכת היחיד של האמן גרגורי אבו: "ידעתיך". מופע פרפורמנס של האמן, שיעסוק בקיימות, בחיפוש אחר משמעות  ובכמיהה לתיקון האדם והעולם. את הפרפורמנס ילוו עבודות וידאו שצולמו בנורבגיה,יפן וישראל.

יו"ר איגוד המוזאונים ואיקו"ם ישראל, נאוה קסלר: "זוהי חגיגה כפולה השנה, גם חגיגה של אומנות ותרבות וגם חגיגה של חזרה למוזאונים- לאחר ששעריהם של עשרות אלפי מוזיאונים בכל העולם ננעלו בשל משבר הקורונה והיו סגורים במשך תקופה ארוכה, אנו שמחים לחגוג שוב את יום המוזיאונים הבילאומי בדרך החוויתית, "המסורתית", והבלתי אמצעית - ולקבל בשעריהם את הציבור שמוזמן ליהנות משפע של סיורים, יצירה, סדנאות, הרצאות ופעילויות".

 רשימת המוזאונים הפתוחים ללא תשלום, שעות הפתיחה והפעילויות השונות מפורסמת באתר איגוד המוזאונים הישראלי www.icom.org.il  ובאתרי האינטרנט של המוזאונים ברחבי הארץ.

איגוד המוזיאונים ואיקו"ם ישראל: מייצג את מרבית המוזאונים בישראל ומונה מעל ל-1600 חברים המעורבים בכל תחומי העשייה המוזיאלית. האיגוד פועל לקידום המוזיאונים ופעילותם, ליצירת שיתופי פעולה בין המוזאונים בישראל, קידום מקצועי של סגל המוזאונים ובפיתוח קשרים מקצועיים עם מוסדות חינוך ותרבות בארץ ומחוצה לה. האיגוד פועל בזיקה לעקרונות איקו"ם, ארגון המוזאונים הבין-לאומי שמרכזו בפריז ושפועל בחסות אונסק"ו. איגוד המוזאונים הישראלי הוא האיגוד הלאומי שמייצג את ישראל באיקו"ם העולמי.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה