יש לכם תכניות לסוף השבוע? כל האטרקציות לבילוי



סוף השבוע הגיע וזה הזמן לבלות עם כל המשפחה בפעילויות בפארקים והגנים הלאומיים ובשלל סיורים ופעילויות באוויר הפתוח ברחבי הדרום

סיורים אורבניים חינמיים ברחבי הנגב

מידי ימי חמישי בערב ושישי בבוקר, הרשות לפיתוח הנגב תקיים מערך סיורים אורבניים בנגב שיגלו לכם מקומות, טעמים וניחוחות שעוד לא הכרתם. הסיורים פתוחים לקהל הרחב ללא תשלום, ומתקיימים על מנת לעזור לעסקים הקטנים ברחבי הדרום. במסגרת הפרויקט מוצעים לקהל הרחב סיורים מגוונים, המשלבים טעימות, אטרקציות מקומיות וחוויות אורבניות. כל אלו, ללא תשלום בגין הסיור אלא כנגד רכישה בעסק מקומי ב 20 ₪ בלבד למשתתף.  כל הסיורים נעשים תחת הגבלות הקורונה ובהתאם להנחיות משרד הבריאות.

סיור ברחוב רינגלבלום- רחוב רינגלבלום, מעוז הסטודנטים בבאר שבע, צבעוני ותוסס בכל שעות היום ועד השעות הקטנות של הלילה. בסיור תכירו את הקשר המיוחד והמעניין שבין אוניברסיטת בן גוריון לעיר באר שבע, בין הסטודנטיות והסטודנטים לשכונות והשיכונים. תחוו את הסצנה המקומית בסיור מלא בטעימות קולינריות, בהיכרות עם מיזמי התרבות והאמנות במרחב הציבורי ובמפגש מרתק עם היזמים המקומיים! הסיור כולל טעימות בשלושה מתוך חמשת העסקים הבאים: החומוס של טחינה, סיפורו של שניצל/ סיפורו של פלאפל, ברשוק, פינת אוכל, בר אילן.

"סוף העולם שמאלה" בירוחם - שתי הירוחמיות, חני בריגע ורויטל אללוף-מליש יקחו אתכם לסיור יזמות, זהות ותרבות מנקודת מבט ירוחMEET. במהלך הסיור תכירו את הנכסים התרבותיים של ירוחם, את ההון האנושי המגוון והמיוחד שהופך אותה למה שהיא. בין האנשים שתפגשו, בעל בית קפה מדליק במרכז המסחרי שהחליט לחזור לירוחם שנים אחרי שעזב אותה בילדותו ולפתח עסק מצליח, הירקן המיתולוגי של ירוחם, ממקימי הישוב, שלא עזב אותה מעולם. תבקרו בגן הילדים הראשון של ירוחם, אליו הגיעו ילדי הוותיקים ולימים הפך למאפייה הראשונה והגדולה של הישוב, שעד היום מייצרים בה מאפים ממתכונים סודיים מימיה הראשונים של העיירה. תבקרו גם יזמיות צעירות שהגיעו לעיירה בשנים האחרונות ופתחו בה מרכזי תרבות וקולינריה. משך הסיור כשעה וחצי. הסיור מתאים לכל המשפחה. בתי עסק שישתתפו בסיור הם: בית מאפה אללוף, מאיושקה, נעלי אוסנת, פירות שלמה המלך, הקלסר , רויימי וזואק.

שדרות המוזיקה - "לא נפסיק לשיר"- בשלהי שנות ה-90, עיירה קטנה עם כ-10,000 תושבים הצמיחה דור של מוסיקאים ולהקות מהמוצלחות בישראל (שפתיים, טיפקס, כנסיית השכל, טאנארא, רנסאנס סולטנה ועוד), שהצליחו ליצור מוסיקה חדשה שהפכה להיות חלק חשוב במוסיקה הישראלית. לאור התופעה הייחודית רבים כינו את שדרות "ליברפול" ו-"בירת המוסיקה של ישראל". המקומות בהם יבקרו הסיורים: בית הקפה המיתולוגי של מתתיה אוליאל, חנות פיצוחים מקומית, בית הנוער המקומי, אנדרטת הקסאמים, כפר הסטודנטים וככר תרבות שדרות.

פרטים נוספים: חמישי ושישי, הסיורים נערכים במספר מקומות בנגב. ההרשמה אליהם נעשית דרך האתר.

נגב תור - סיור בירוחם - קרדיט צילום חני בריגע 

ההצגה "מעגל הגיר" בגודמן

בית הספר למשחק "גודמן" בנגב עולה בהפקה חדשה למחזה הקלאסי "מעגל הגיר הקווקזי" מאת ברטולט ברכט. בשונה מהמחזה המקורי בו העלילה מתרחשת בגיאורגיה הרחוקה, הגרסה בבימויה ובעיבודה של אילאיל סמל מתקיימת בפלשתינה של שנות ה-30 וישולבו בה קטעי משחק בשפה הערבית. ההצגה תעלה כחלק מליין "תיאטרון בפטיו" - סדרת מופעי תיאטרון מגוונים שיתקיימו בפטיו של בית הספר גודמן בהתאם להנחיות התו הסגול ובמחיר סמלי של 55 ש"ח בלבד. 

ההצגה עוסקת בפלשתינה של שנות ה־30. לאחר מרד גדול שבמהלכו נרצח המושל, אורזת אשתו במהרה את שמלותיה ואת תכשיטיה היקרים ונסה על נפשה, בעודה נוטשת את בנם התינוק. גרוּשה, משרתת ערבייה שמעולם לא החליפה חיתול, אוספת אל חיקה את הילד, ובעודה מנסה להגן עליו מסתבכת עם החוק. כשהגברים עסוקים במלחמות, הנשים שנותרו מאחור מלמדות את גרושה איך להיות אם טובה לתינוק חסר הישע. במקביל, אצדק, מוכר אבטיחים פשוט מהשוק, מציל בטעות את מלכת אנגליה וכך הופך לשופט עליון. כעבור שנים, לאחר שניסיון המרד נכשל, שבה אשת המושל ודורשת את בנה בחזרה, ובייחוד את הירושה המתלווה אליו. אצדק – מוכר האבטיחים שהפך לשופט – נדרש להכריע מיהי האם האמיתית, והוא עושה זאת באמצעות המבחן הנודע של מעגל הגיר.

מתי: שבת 12/09 ב-21:00

איפה: גודמן, בית-ספר למשחק בנגב  I זלמן שזר 8, באר שבע

פרטים נוספים:  כרטיסים ניתן לרכוש דרך הטלפון: 08-646-4940 או באתר

 מעגל הגיר צילום מעיין קאופמן

שישי בקק"ל

בואו ליהנות בימי שישי בבוקר ברחוב קק"ל בעיר העתיקה בבאר שבע! עיריית באר שבע באמצעות החברה הכלכלית, מינהלת העיר העתיקה והתיירות ומועצת הפיס מזמינות אתכם להינות מהופעות עם שחקני תאטרון הפרינג' ומופעי ליצנות בעיר העתיקה של באר שבע.

בימי שישי הקרובים יתקיימו הפעלות במרחב הציבורי, בהתאם להנחיות משרד הבריאות והתו הסגול, שינעימו את זמנם של העוברים והשבים ברחובותיה הקסומים של העיר העתיקה. ביום שישי ה 11.9.20 יגיעו אמנים נוספים, ביניהם ליצנים, אמני רחוב והפעלות של בועות סבון לילדים וגם לגדולים. מוזמנים להינות מאווירה קסומה של שישי בבוקר בעיר העתיקה

*הכניסה היא ללא עלות וללא הרשמה מראש. *יש לשמור על ההנחיות, עטיית מסכות ושמירה על מרחק.

מתי: שישי 11/09/2020, החל מהשעה 10:00 בבוקר

איפה: רחוב קק"ל באר שבע

 באדיבות מינהלת עיר עתיקה ותיירות

לונדע מוזיאון הילדים

מוזיאון הילדים של באר שבע חוזר לפעילות ואתם מוזמנים להגיע לביקור בהתאם להנחיות! על פני 3 קומות גדולות בשטח כולל של 4,000 מ"ר, פזורים שמונה מרחבי ידע בהם למעלה מ-50 מייצגים ומתקנים שונים ומפתיעים ושני שטחי חוץ ייחודיים. כל מתחם או איזור עוסק בפן אחר של העולם הסובב אותנו, ומאפשר לילדים לחוות את המציאות על רבדיה השונים ולגלות את עצמם ואת מקומם במרחב האישי, המשפחתי, הציבורי והחברתי בו הם נמצאים, כפרטים וכחלק מקבוצה. יש להזמין מקום מראש באתר.

מתי:  ימים א'-ה' 09:30-18:30. יום ו'- 09:00-14:00 . יום שבת- 09:30-18:30

איפה: רחוב דוד הראובני 25, באר שבע

פרטים נוספים והרשמה

לונדע  קרדיט קקטוס 

סיור סליחות ביער יתיר

קק"ל מזמינה אתכם לסיור סליחות ביער יתיר, הדרכה בחירבת ענים ומופע מוזיקלי. סיור סליחות בבית הכנסת בחירבת ענים שביער יתיר. סיור לשביל המתקנים החקלאיים, פיוטים עם שופרות.

הסיור אינו נגיש לכסאות גלגלים ועגלות ילדים.  האירוע יתקיים בכפוף להנחיות משרד הבריאות. לא תתאפשר השתתפות ללא אמצעי המיגון הנדרשים. ללא תשלום. מותנה בהרשמה מראש.

מתי: יום חמישי 10 בספטמבר 2020 כ"א אלול תש"ף בשעה 18:30. משך הסיור כשעה וחצי

איפה: יער יתיר

פרטים נוספים והרשמה: ניתן להירשם טלפונית בקו ליער: 1-800-350-550 או באתר

 חירבת ענים ביער יתיר- קרדיט יעקב שקולניק, ארכיון הצילומים של קק"ל

 

שבת בקטר- חאן בעיר העתיקה במהדורת קיץ

חאן בעיר במתחם הקטר חוזר במהדורת קיץ. מתחם הקטר בעיר העתיקה בבאר שבע  פותח את שעריו לכל המשפחה עם מתחם הארחה מפנק ובו אוהל בדואי אותנטי וזוּלוּת לישיבה. במתחם תוכלו ליהנות מדוכני אוכל אותנטיים מגוונים כמו ג'חנון לשבת, פיתה לאבנה על טאבון, מלבי וכנאפה.

בנוסף, במקום מתחם יצירה לילדים עם סדנאות וערכות יצירה מהנות, משחקי קופסא, שש-בש דמקה ועוד משחקים מוכרים שמתאימים לכל המשפחה. ההשתתפות הינה ללא תשלום, למעט ערכות היצירה והסדנאות בתשלום סימלי. 

מתי: שבת, 10:00-20:00

איפה: מתחם הקטר, שד' טוביהו 65 - פינת עלי דיוויס, באר-שבע

לפרטים נוספים וליצירת קשר: 08-3730362 , [email protected], Facebook: "הקטר 70414"

באדיבות מתחם הקטר 

בעקבות חותם נחש הנחושת הקדוש בתל באר שבע

חוליית שודדי עתיקות גנבה ממצא נדיר – חותם נחש הנחושת הקדוש. בכיסו של אחד השודדים נמצאה מפת האתר ועליה סימנים משוניםהזמן קצר ועד כה מאמצי המשטרה לפענח את המפה ולאתר את החותם לא נשאו פריאם תצליחו אתם לפענח את כל הרמזים, תוכלו לפצח את קוד ההצפנה ולהציל את הממצא.

מחיר ערכת השתתפות במשחק: 20 ₪ למשפחה. יש להצטייד במכשיר סלולר חכם.

מתי: 10-12/09/2020, 10:00-15:00

איפה: גן לאומי תל באר שבע

פרטים נוספים

 תל באר שבע. צילום 929

 

סיור שקיעה בעיר העתיקה

משרד התיירות באמצעות רשות הטבע והגנים ובשיתוף עיריית באר שבע, החברה הכלכלית - מנהלת עיר עתיקה ותיירות, מזמינים אתכם ליהנות מסיורי שקיעה ברחובותיה הקסומים של העיר העתיקה בימי חמישי. הסיורים ללא עלות ויצאו ממתחם הקטר 70414.

סיורי השקיעה, שיצאו מממתחם הקטר 70414, יועברו על ידי מורי דרך מוסמכים ויעסקו בתהליכי ההתחדשות של העיר העתיקה תוך סקירה היסטורית על העיר באר שבע. הסיורים יעברו דרך מוסדות התיירות והתרבות של העיר העתיקה ביניהם המרכז להנצחת חיילי אנז"ק, פארק קרסו למדע, גן רמז, מתחם המוזיאונים, גן אלנבי, והמדרחוב המרכזי של העיר העתיקה- מדרחוב קק"ל, הכולל מגוון דוכנים ואמנים מקומיים, ובהמשכו נמצאת שדרת האוכל. במהלך הסיור המבקרים יפגשו נציגים ממינהלת עיר עתיקה ותיירות באר שבע ואף יקבלו שי סמלי למזכרת מביקורם בעיר העתיקה. בשל הביקוש הסיורים יימשכו גם בחודש ספטמבר.

ההשתתפות בסיור היא ללא עלות אך מותנת בהרשמה מראש. משך הסיור בין שעתיים וחצי לשלוש שעות. הסיור מתאים לכל המשפחה ויתקיים בהתאם להנחיות.

מתי: חמישי בשעה 18:00

איפה: הסיורים יצאו ממתחם הקטר- שדרת טוביהו 65 פינת עלי דיוויס, העיר העתיקה באר שבע.

לפרטים נוספים והרשמה: https://www.parks.org.il/article/עיר-שקמה-יש-מאין-סיור-עירוני-בבאר-שבע/ ובעמוד הפייסבוק והאתר של העיר העתיקה באר שבע.

סיור השקיעה הראשון- צילום באדיבות מינהלת עיר עתיקה ותיירות

 

סיור בגלריה 44 בעיר העתיקה

חידוש מרענן בעיר העתיקה של באר-שבע, נפתחה ברחוב חטיבת הנגב 44 בעיר העתיקה של באר-שבע גלריה חדשה לאמנות ופעילות תרבותית -  "גלריה 44".

האמן דניאל טולדנו שנולד וגדל בבאר-שבע ומתגורר בימים אלה במושב ניר משה - הקים את הגלריה במבנה עתיק ונטוש ששימש מחסן גרוטאות, אחרי שהבחין בפוטנציאל שלו. את הגלריה החדשה תפתח תערוכת ביכורים מיוחדת ומרגשת בשם "מרווחים" שאותה אוצרת הגלריסטית גילת אלקסלסי. בתערוכה יציג טולדנו מיצבים העשויים משילוב של חומרים גולמיים וטבעיים אשר כולם נוצרו בטכניקות מיוחדות שהוא פיתח במהלך חייו והמשמשות אותו בעבודותיו האמנותיות וגם בעיסוקו היומיומי בתחומי האדריכלות, הפיסול והבנייה.

מתי: ימים ב' עד ה בבוקר – 10:00-13:00, ימים ד' עד ה – ערב 19:00 -.21:00. הגלריה תהיה פתוחה גם בכל ימי חמישי מתחילת התערוכה ועד ל-26.9 מועד נעילתה.

איפה: חטיבת הנגב 44, באר שבע

פרטים נוספים

 גלריה 44 | צילום: שוהם אפרתי

 

מטיילים בשמורות הטבע והגנים הלאומיים

רשות הטבע והגנים פתחה עשרות גנים לאומיים ושמורות טבע למבקרים אז הגיע הזמן לצאת לטייל. שימו לב, הכניסה לאתרים תתאפשר רק בהזמנת מקום ותשלום מראש באמצעות מערכת רישום שהוקמה במיוחד באתר האינטרנט של רשות הטבע והגנים. זאת במטרה למנוע עומסי מבקרים בלתי צפויים ולהבטיח חווית ביקור מהנה ובטוחה. חלק מהאתרים יהיו סגורים במהלך השבת בשל ההנחיות, מומלץ להתעדכן באתר.

האתרים שפתוחים למבקרים בדרום: שמורת טבע עין גדי, גן לאומי מצדה, גן לאומי תל ערד, גן לאומי פארק הבשור (אשכול), גן לאומי תל באר שבע, גן לאומי ממשית, גם לאומי עין עבדת, גם לאומי עבדת, שמורת טבע ומרכז מבקרים מכתש רמון, שמורת טבע חי בר יטבתה, שמורת טבע חוץ האלמוגים, גן לאומי אשקלון.

פרטים נוספים והרשמה

 

 

מסע מסתורי היסטורי בתל ערד

משחק ניווט ומשימות לכל המשפחה. משחק ניווט ופיענוח כתבי סתרים ייקח את כל המשפחה למסע לגילוי סודותיה ההיסטוריים של תל ערד דרך העיר הכנענית, הבאר, המצודה, מאגר המים המרשים ועוד נקודות מופלאות. מוכנים לחזור אחורה בזמן 3000 שנה? קדימה, ההיסטוריה מחכה לכם. רשימת ציוד למסע: מפה, כלי כתיבה, סקרנות וחשיבה יצירתית

מתי: חמישי-שבת, 10-12/09/20, בשעות 09:00-17:00

איפה: גן לאומי תל ערד

פרטים נוספים

 תל ערד צילום: מנו גרינשפן

הדרכה, עששיות וכוכבים בגן לאומי עבדת

העיר הנבטית עבדת רדומה זה 1500 שנה ואנו נשוטט בין חומותיה העתיקות ונגלה את סודותיה. בסיור מודרך נעלה למגדל השמירה, נעבור בשוק ובמצודה, נתצפת על נופי הנגב מהכנסייה הצפונית ונסיים בווילה הרומית, שם נתנסה בפעילות "ארכיאולוגית" חווייתית. לאחר הפעילות נלך לאור עששיות לנקודה חשוכה במיוחד, ושם נצפה בכוכבים, נשמע הסברים על כיפת השמיים שלנו באמצעות מדריך וציין לייזר ופשוט נחווה את חשכת הלילה המדברי. משך הסיור כ-3 שעות.

מתי: חמישי 10/09/2020

איפה: גן לאומי עבדת

פרטים נוספים

 צילום דורון ניסים

 

נוף משותף: בין מים למים במרכז לאמנות עכשווית ערד

"נוף משותף", פרויקט אמנות השתתפותית של האמנים דוד בהר פרחיה ודן פרברוף, במרחבי העיר ערד והתיישבות הבדואים בבקעת קנאים, מערב פעולה סביבתית עם קהילות מרחב ערד, ובוחן את היחסים בין נוף, תרבות ושימור בהקשר המקומי של שכנות טובה. בתערוכה מיצבים מותאמי מקום, מיצבי סאונד, וידיאו - עבודות מקור ואובייקטים פיסוליים. האובייקטים משלבים מלאכת יד מסורתית, שנוצרו משיתופי פעולה עם קבוצות נשים סורגות ואורגות מערד ומכפר תל ערד

מתי:  רביעי – חמישי, 9:00-13:00, 16:00-20:00, נעילת התערוכה:  12/9/2020

איפה:  המרכז לאמנות עכשווית ערד | בן יאיר 28, ערד

פרטים נוספים

 צילום דן פרברוף

 

טיול משפחתי בפארק נחל באר שבע מבית היוצר של  I LOVE BASH

המיזם I LOVE BASH מציע מוצר תיירותי חדש בבאר שבע – טיולים משפחתיים בפארק נחל באר שבע – עם פעילות מגבשת אתגרית וכיפית שמתאימה לכל המשפחה. הטיול מתחיל בגשר הטורקי והינו במסלול מעגלי המונגש לעגלות ולנכים. הוא עובר לאורך 1.5 ק"מ ירוקים בפארק, מלאים בפינות חמד, בוסתנים וחורשות קסומות עם המון משימות, חידות ומידע מחדש ומרגש בנושאים כמו הצמחייה ובעלי החיים שנמצאים בסביבת הפארק וגם, כמו תמיד, ההיסטוריה והתחדשות העיר. הוא מועבר דרך אפליקציה חדשנית ופשוטה להפעלה, שמייתרת את הצורך במדריך צמוד ובמגע מיותר. הסיור והפעילות בעלות של 35 ש"ח בלבד למשפחה. 

לפרטים נוספים - עמוד הפייסבוק I LOVE BASH,  בטלפון: 052-7751565,  

או במייל [email protected]

 

משקיעה לזריחה- מופע רב חושי במצדה

בואו למצדה לצפות בסיפורו של ההר בחוויה רב-חושית מרתקת.החיזיון האורקולי החדש במצדה הוא מופע מרהיב. הוא מוקרן על צלע ההר ומשולבים בו הקרנות ענק בטכנולוגיית VIDEO MAPPING, תאורה מתקדמת ופסקול ייחודי שהלחין שלמה גרוניך.

אנו ממליצים להגיע לפחות שעה לפני ההקרנה. על רקע השקיעה ודמדומי היום תוכלו ליהנות מחוויה מקדימה במתחמים שונים, והם יאירו את סיפורו של ההר מזוויות נוספות. בשעה 19:30 יוקרן סרט על החפירות ההיסטוריות במצדה, תוכלו ללמוד על הורדוס בהדרכה קולית, ועוד.

מתי: בכל יום חמישי בשעה 20:30. אורך המופע האורקולי כ-45 דקות.

איפה: חניון לילה מצדה מערב

פרטים נוספים

צילום אבינועם מיכאלי 

מחפשים ת'פסמון – משחקים ומגלים בחי רמון

חוויה חדשה לכל המשפחה בחי רמון. בואו לגלות וללמוד תוך כדי משחק אינטראקטיבי באמצעות אפליקציה ייעודית בסמארטפון שלכם. משחק משימות חווייתי לכל המשפחה, שייקח אתכם אל עולמם המיוחד של בעלי החיים והצמחים במדבר.

מתי: 10-12/09/20, בשעות 10:00-15:00

איפה: חי רמון ליד מרכז מבקרים מכתש רמון

פרטים נוספים: לפי הנחיות משרד הבריאות יש לתאם ביקור לפני הגעה לאתר- לתיאום ביקור לחצו כאן

 צילום נדב טאובה

מרחב בריחה בממשית

בואו לחפש את "מטמון ממשית" המסתורי ב"מרחב בריחה" לכל המשפחה. כל משפחה תקבל מפת אוצר ויחד היא תחפש מטבעות זהב מן המטמון המפורסם. חוויה במשחק משפחתי לחובבי הרפתקאות ותגליות. מתאים גם לקבוצות וליחידים. מחיר ערכה לכל המשפחה: 30 ₪. לפי הנחיות משרד הבריאות יש לתאם ביקור לפני הגעה לאתר

מתי: 10-12/09/20 בשעות 10:00-15:00

איפה: גן לאומי ממשית

פרטים נוספים

 הכפר הנבטי בממשית צילום: מנו גרינשפן

 

פעילות בנגב ZOO לכל המשפחה!

חוץ מסיורי הלילה, תוכלו להגיע בשאר הזמן לבילוי בגן החיות שנפתח לקהל הרחב. הכניסה לגן תחת הנחיות משרד הבריאות ורכישת כרטיסים תתאפשר רק דרך אתר האינטרנט.

בואו לבלות זמן איכות משפחתי, מרתק חוויתי עם מלא הפתעות שהילדים לא יפסיקו לדבר עליהן. בגן החיות תמצאו כמו תמיד כ-100 מינים של עופות, יונקים וזוחלים מכל הארץ, איתם תזכו למפגש אישי וחוויתי. אתם מוזמנים להגיע עם הילדים, לעודד את סקרנותם וליצור להם זיכרונות מיוחדים עם מלא סיפורים מרתקים, הסברים, האכלות מודרכות והמון כיף.

מתי: ימי ראשון, שלישי וחמישי 17:00-09:00, ימי שני ורביעי 19:00-09:00, ימי שישי וערבי חג 14:00-09:00    , ימי שבת וחג 16:30-09:00

איפה: נגב zoo, קריית מאיר בץ 5, באר שבע

פרטים נוספים והרשמה מראש בלינק

 האריות הלבנים בנגב ZOO צילום: נועה גבאי

 

רודפי הכוכבים – סדנת צילום

סדנת צילום כוכבים בשמורת אור הכוכבים היחידה בישראל! צלמים חובבים או מקצועיים? בואו לסדנת צילום כוכבים בהדרכתו של צלם הכוכבים כפיר ולר וצוות ההדרכה שלו, בשיתוף פעולה ראשון וייחודי מסוגו בו תלמדו כיצד לצלם בשמי הלילה את הגלקסיה שלנו והכוכבים בחוויית צילום מהפנטת במכתש רמון, שהוכרז לא מזמן כשמורת אור כוכבים בינלאומית!
הסדנה מתחלקת למפגש עיוני באמצעות zoom ומפגש מעשי בשטח, אצלנו בחאן בארות שבמכתש רמון.

מתי: חמישי שישי 10-11/09, בשעות 17:00 עד 07:30

איפה: חניון לילה חאן בארות- מכתש רמון

פרטים נוספים

 קרדיט- בוגר סדנת הצילום בני סגל

 

מבלים במוזיאון לתרבות האסלאם ועמי המזרח

מוזיאון לתרבות האסלאם ועמי המזרח פותח שעריו עם התערוכה "מזרח - עיצוב מקומי במציאות גלובלית". הפתיחה מתאפשרת לאחר שנערכו ההתאמות הדרושות - התו הסגול - בהתאם להנחיות משרד הבריאות. בימי שני ורביעי בשעה 11:00 תתקיים הדרכה בתערוכה עם אוצרת המוזאון.

מתי: שעות פעילות המוזאון - בימים שני ורביעי בשעות 10:00 עד 16:00 וביום שישי בשעות 10:00 עד 14:00

איפה: רחוב העצמאות 60, באר שבע

פרטים נוספים: טלפון: 08-6993535 | אתר המוזאון www.ine-museum.org.il

 צילום עודד אנטמן

בחשיפה ארוכה

חדש במרכז המבקרים מכתש רמון – תערוכת צילומי שמי לילה של צלמים מקומיים. מאז הוכרז מכתש רמון שמורת אור כוכבים בין-לאומית באוגוסט 2017 הפך האזור למוקד עלייה לרגל לצלמים חובבים ומקצועיים, שבאים לצלם את הפלא השמימי. עכשיו יש לכולם אפשרות להיחשף לתופעה גם ביום.

מתי: 10-12/09/20, בשעות 08:00-16:00

איפה: מרכז המבקרים מכתש רמון

פרטים נוספים: לפי הנחיות משרד הבריאות יש לתאם ביקור לפני הגעה לאתר- לתיאום ביקור לחצו כאן

 צילום נדב טאובה

המדריך לטבע על פי פרגסון – התערוכה הנודדת הגיעה לדרום

לכבודו של האמן וולטר פרגסון, מוצבת בחי רמון תערוכת חוצות ייחודית, הכוללת העתקים מציוריו ומזמנת הצצה לעולמו של האומן וליצירותיו - אוצר טבע נדיר של ציור מדויק המשלב אומנות ומדע. וולטר פרגסון היה אמן שהקדיש את חייו לציור ריאליסטי של עולם החי, במקרים רבים עולם הולך ונעלם. לתפיסתו, על מנת לצייר את בעל החיים הכרחי להכיר את אורחות חייו, את התנהגותו ואת האנטומיה שלו. בזכות כישוריו עבד במחלקה לזואולוגיה של אוניברסיטת תל אביב, כשהוא מאייר מגוון בעלי חיים ומסייע לחוקרי המחלקה להציג את ממצאיהם באמצעות איורים מדעיים מדויקים וברורים. אתם מוזמנים להתרשם מיצירותיו המופלאות של האמן.

מתי: 10-12/09/20, בשעות 08:00-16:00

איפה: חי רמון במצפה רמון

פרטים נוספים: לפי הנחיות משרד הבריאות יש לתאם ביקור לפני הגעה לאתר- לתיאום ביקור לחצו כאן

 

מקטסטרופה להזדמנות בגן לאומי עבדת: כיצד משקמים נזקי ונדליזם?

סיור מאחורי הקלעים של גן לאומי עבדת, למבוגרים בלבד.

המראה שנגלה לעיני עובדי גן לאומי עבדת בבוקר ה-5 באוקטובר 2009 היה מבעית. עמודיהן של כנסיות ביזנטיות קדומות הופלו, כתובות עתיקות נותצו, חומות כוסו בגרפיטי וגת מרשימה נפגעה פגיעה קשה. ערכי מורשת בני מאות ואלפי שנים ניזוקו באופן בלתי נתפס. זה היה אחד ממקרי הוונדליזם הקשים ביותר מסוגם שידע אתר מורשת ישראלי. רק כשלוש שנים מאוחר יותר הסתיימו עבודות השיקום המאתגרות. אורית בורטניק, הממונה על שימור ומורשת במחוז דרום ברשות הטבע והגנים, מדריכה את הסיור. בסיור נעבור במוקדי העניין בגן הלאומי, נשמע על מאמצי השימור והשחזור ונלמד מהם האמצעים החדשניים שאמורים למנוע הישנות מקרים דומים בעתיד.

 

מתי: שישי 11/09/2020, 09:00-11:00

איפה: גן לאומי עבדת

פרטים נוספים

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה