גלריית מערות הפעמון בגן לאומי בית גוברין גאה להציג את התערוכה "ליבה" – להקת המחול ורטיגו



בערב, בחלליה יוצאי הדופן של מערת הפעמון, מציגה להקת המחול ורטיגו תערוכת וידיאו ארט המוקרנת על קירות המערה. בתערוכה מוצגים קטעים שנלקחו מעבודת הלהקה, לוקטו וחוברו במיוחד עבור המערה שנוצרה בחציבה על ידי תושביו הקדומים של המקום.

תערוכת וידאו ארט בגן לאומי בית גוברין

התערוכה והאתר מתחברים לתנועה של נעה ורטהיים, הכוריאוגרפית והמנהלת האומנותית של הלהקה, הקשורה באופן עמוק לטבע ולסביבה. בכניסה למערת הפעמון מתאפשרת הקשבה ללב, לפעימת כדור הארץ. עם רדת החשכה החושים מתחדדים והיצירה "ליבה" פועמת – בלב המערה. מתוך החיבור בין המערה לתנועה, נולדה יצירה חדשה שנשזרת בתוך תנועת המבקרים מייד עם כניסתם לתערוכה; יצירת מחול רב ממדית המקיפה אותם מכל עבר באמצעות הקרנות ענק על הקירות והפינות הנסתרות ואשר בתנועתה מרחיבה את גבולות המערה וחוזרת לתוך רחם טבעי ראשוני שממנו התהוותה.


"ליבה" נוצרה מתוך יצירותיה של נעה ורטהיים ללהקת המחול ורטיגו ונשזרה לעבודות וידיאו ארט פיוטיות, הרוקדות בקו התפר שבין החומר (קירות המערה וגוף הרקדנים) לרוח (האור המוקרן והיצירה). הווידיאו ארט נוצר על ידי הצלם אלעד דבי והעורך גל קציר והוא כולל קטעים מעבודותיה של הלהקה לאורך כל השנים ובהן "פרדס", "לילא", "ימה", "סילויה" ו"לידת הפניקס". אוצרת התערוכה: דורית טלפז.


הביקור יתאפשר במתחם מערות הפעמון בלבד. יש להירשם לביקור בגלריה בנפרד בשעות 19:00–22:00
התערוכה תוצג עד 14 ביולי 2022.


היכן: בגן לאומי בית גוברין – מתחם מערות הפעמון


מתי: בימים חמישי ושבת בחודש יוני, בשעות 19:30–22:00.

כניסה אחרונה לתערוכה בשעה 21:00.


הדרכות על מערת הפעמון בשעות 19:00, 20:00, 21:00. משך ההדרכה כחצי שעה.


ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר. חינם למנויי מטמון.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה