במד"א מוכנים בהיערכות מיוחדת לקראת חגיגות השנה האזרחית החדשה



כבכל שנה, צוותי מד"א יהיו פרוסים בכוננות מוגברת ברחבי הארץ, על מנת להעניק מענה רפואי מהיר ויעיל בכל צורך שעלול לעלות במהלך ליל השנה האזרחית החדשה (הסילבסטר) בסוף השבוע

תחנות מד"א יתוגברו בחובשים, פאראמדיקים ובכונני מד"א הרכובים על אופנועי חירום, אופניים חשמליים ובימבולנסים.

השנה, בנוסף להיערכות הרגילה, קוראים במד"א לציבור המבלים לשמור על הנחיות משרד הבריאות בנוגע לריחוק חברתי ועטית מסכות – בצל התפשטות נגיף האומיקרון. 

מנכ"ל מד"א, אלי בין: "כבכל שנה, כוחות מד"א ערוכים בהערכות מיוחדת בליל השנה האזרחית החדשה, על מנת להעניק לציבור המבלים מענה רפואי יעיל ומהיר ברחבי הארץ.

אני קורא לציבור המבלים לנהוג באחריות, לשמור על הבריאות ולנקוט במקדם זהירות מפני נגיף הקורונה המתפשט במהירות בימים אלו.

צילום: דוברות מד"א

בנוסף, יש להימנע מצריכה מופרזת של אלכוהול, על מנת לשמור על ביטחונכם האישי. משפחת מד"א מאחלת לאזרחי ישראל שנה אזרחית בריאה, מהנה ובטוחה". 

מדי שנה בליל השנה האזרחית החדשה מוזעקים צוותי מד"א לטפל במקרים שונים, בהם צריכת יתר של אלכוהול, תאונות דרכים ופצועים מאלימות ואירועים נוספים. במגן דוד אדום מזכירים לציבור את דגשי הבטיחות הרלוונטיים, שנועדו לשמור על שלומם וביטחונם של החוגגים: 

הימנעו מצריכה מופרזת של אלכוהול! צריכת מוגברת של משקאות משכרים עלולה לגרום להרעלה ואף למוות במקרים מסוימים.

יש לזכור כי מחקרים מוכיחים שאלכוהול נוטה להביא להפעלת אלימות של השותה כלפי סביבתו. נהיגה, רכיבה על אופניים או על כל כלי ממונע אחר תחת השפעת אלכוהול, אסורה ומסכנת את חייהם של הנוהג וסביבתו. 

במצב חירום בעקבות שתיה מופרזת של אלכוהול, יש לפעול על פי ההנחיות הבאות:

יש להרחיק את הנפגע ממקום מסוכן, כגון כביש, מרפסת, מכונות חשמליות, כלי רכב וכו'. אם הנפגע מקיא, הטו אותו על צדו.

אין לתת לנפגע לשתות מכיוון שבשל אובדן הרפלקסים, הוא עלול לשאוף כל נוזל אל ריאותיו ולהיחנק.

צילום: דוברות מד"א

אם הנפגע מחוסר הכרה ואינו נושם, התחילו מיד בפעולות החייאה והזעיקו את כוחות מד"א באמצעות חיוג למוקד החירום 101 או באמצעות יישומון "מד"א שלי", והחובש במוקד ידע לאתר את מיקומכם המדויק. 

אל תשאירו בקבוקי משקה ללא השגחה! יש להימנע מהשארת כוסות או בקבוקי משקה פתוחים ללא השגחה במסיבות, מחשש שמא יוכנסו אליהם חומרים כימיים, דוגמת סמים מסוגים שונים, כדורי מרץ ועוד.

הימנעו מלצרוך סמים על כל סוגם: די בפעם אחת בכדי להיפגע ממנת יתר של סם. ההשפעות שטמונות בצריכת סמים לרוב אינדיבידואליות ומזיקות לכל אחד באופן אחר. חשוב לא לקחת סיכון ולוודא את חזרתכם הביתה בריאים ושלמים. 

הימנעו מכניסה לאולמות צפופים במיוחד: צעירים המתכננים לבלות במסיבות רבות משתתפים, מתבקשים לבדוק בעת כניסתם לאירוע את התפוסה המרבית שמאפשר האולם, ולהימנע מלהידחק למקומות בהם התפוסה עולה על המותר, מחשש לפגיעה כתוצאה מדוחק וצפיפות. חשוב להקפיד על הנחיות משרד הבריאות לריחוק חברתי ועטית מסיכה. 

במד"א קוראים להורים לבני נוער וילדים מתחת לגיל 18 לשים לב שהם אינם צורכים אלכוהול בליל הסילבסטר. 

כדאי להשלים שעות שינה: היום שלאחר חגיגות הסילבסטר המתמשכות אל תוך הלילה הוא בדרך כלל יום עבודה מן המניין וישנו אפקט משמעותי של עייפות כבדה. מחסור בשעות שינה פוגע ברעננות, בתפקוד ובריכוז בנהיגה. 

במד"א קוראים לציבור להישמע להנחיות כוחות הביטחון ולגלות ערנות. בכל צורך רפואי יש להתקשר למד"א בקו החירום 101 או דרך יישומון "מד"א שלי", ולהישמע להנחיות החובשים והפראמדיקים במוקד, עד להגעת כוחות מד"א למקום.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה