נהג משאית נתפס על חם שופך פסולת בניין בשטח פתוח



הפסולת הנוזלית עשויה להכיל צבע וחומרים רעילים נוספים שמחלחלים למי התהום, כך שמלבד הפגיעה בסביבה ונוף, היא פוגעת גם בחיות הבר ובבתי הגידול שלהן * הסיירת הירוקה בחברה לבטחון מציבה מצלמות במוקדים מועדים ותופסת על חם את עברייני הסביבה

יום חמישי, שעות צהריים, נהג מיכלית חונה במתחם האלף, עומד ליד שפך המיכלית ומשחרר מאות ליטרים של בוצה, פסולת נוזלית לשטח הפתוח. לצערו של הנהג הוא תועד בזמן מעשה על ידי עמית מנור וחיים אסייג, פקחי הסיירת הירוקה בחברה לבטחון, כשהוא מזהם את הסביבה ונקנס בחומרה. בחברה לבטחון מסבירים כי הפסולת הנוזלית עשויה להכיל צבע וחומרים רעילים נוספים שמחלחלים באדמה ומזהמים את מי התהום. כמו כן, מלבד הפגיעה בסביבה ונוף, היא פוגעת גם בחיות הבר ובבתי הגידול שלהן.

עמית מנור מהסיירת הירוקה מספר שבמקרים רבים הם מקבלים מידע או דיווח מקדים ומציבים במקום תצפית או מצלמה נסתרת. במקרים רבים מדובר בנהגי משאיות המבקשים לחסוך את עלויות ההובלה וההטמנה של פסולת בניין.

ברחבי המדינה יש אתרי הטמנת פסולת מורשים, אליהם אמורים הקבלנים להשליך את הפסולת המצטברת במהלך עבודתם, אולם הניסיון לחסוך את עלויות ההובלה וההטמנה יצר תופעה שהפכה כבר למכת מדינה. כזכור, בתחילת השנה פתחה העירייה תחנה למחזור פסולת בניין בסמוך לשפד"ן. את התחנה מנהל זכיין ואגף התברואה במינהל איכות הסביבה בעירייה מפקח. אחת ממטרותיה של התחנה היא לצמצם את תופעת השלכת פסולת בניין פיראטית בשטחים פתוחים בעיר. המפעל הייחודי הוקם בהשקעה משותפת עם המשרד להגנת הסביבה והוא משתרע על שטח של כ-20 דונם. כושר מחזור פסולת הבניין עומד על כאלף טון ביום.

לעידכונים הכי מעניינים בראשון לציון – הצטרפו לפייסבוק שלנו

מנכ"ל החברה לבטחון, מוטי נחמני, שיבח את פעולות פקחי הסיירת הירוקה שהצליחו לתפוס את הנהגים בשעת מעשה ואמר: "פקחי החברה לביטחון מבצעים פעילות יזומה ופעילות בהתאם למידע מודיעיני שמתקבל. משמעות כל תפיסה כזו היא סביבה נקייה יותר לכולנו. אנו נמשיך בפעילות הגלויה והסמויה ונחפש את אותם נהגים שמזהמים את הסביבה שלנו".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה