סקר הלמ"ס- תושבי העיר הם המרוצים ביותר מאיכות החיים בעיר וסביבת מגוריהם



הסקר בדק את שביעות רצון התושבים בשמונת הערים הגדולות בשנת 2017 * עוד מצא הסקר כי תושבי העיר הצביעו על שביעות רצון הגבוהה ביותר ממצבם הכלכלי ומהכנסתם, מהפארקים באזור מגוריהם, הניקיון, איסוף האשפה, מצב הכבישים ושביעות הרצון מהדירה בה הם מתגוררים

 תושבי העיר הם המרוצים ביותר מאיכות החיים בעיר ומסביבת מגוריהם. כך פורסם בסקר הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לשנת 2017 שבדק את שביעות רצון התושבים בשמונת הערים הגדולות בישראל בתחומים שונים. בנוסף מצא הסקר כי תושבי העיר הם המרוצים ביותר ממצבם הכלכלי ומהכנסתם.



הדירוג של תושבי העיר היה במקום הראשון במגוון רחב של תחומים הקשורים לאיכות החיים בעיר ולאזור מגוריהם ביניהם הפארקים באזור מגוריהם (73.7%), הניקיון (73.7%), איסוף האשפה (83.1%), מצב הכבישים (74.2%) ושביעות הרצון מהדירה בה הם מתגוררים (89.0%). בנוסף, 90.4% מהתושבים שנשאלו העידו כי הם מרוצים מאד מאזור מגוריהם, הנתון הגבוה ביותר מבין כל שמונת הערים שנבדקו.

כמו כן נשאלו התושבים בסקר על מידת שביעות רצונם ממצבם הכלכלי. גם כאן , נמצא כי תושבי העיר ראשון לציון הם המרוצים ביותר ממצבם הכלכלי ומהכנסתם. בכל הנוגע לשביעות רצון התושבים ממקום עבודתם, העיר דורגה במקום השני עם 91.3%.



כאמור ראשון לציון דורגה במקום הראשון באיכות החיים מבין הערים הגדולות הודות למיקום בשלישייה הראשונה בעשר מתוך 13 קטגוריות (מקום ראשון בשמונה קטגוריות). וכמו בכל סקר, יש גם מקום לשיפור, בשתי קטגוריות נוספות, דורגה ראשון לציון במקום השישי והשביעי מבין שמונה הערים הגדולות, שתי קטגוריות שמתייחסות לשביעות רצון מיחסים חברתיים ומשפחתיים. 95.2% מתושבי העיר מרוצים מהקשר עם המשפחה, לכאורה נתון גבוה, אך מדובר רק במקום השישי מבין שמונה ערים. ו-80.7% מרוצים מהשכנים, נתון המדרג את העיר במקום השביעי.

צילום: עידן גרוס


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה