מפעל הבשר נסגר לאחר ביקורות של השירות הווטרינרי



במפעל הבשר בסט מייסטר במערב העיר התגלו פעם אחר פעם ליקויים תברואתיים ירודים * בית ההפצה נסגר ויעבור לאשדוד. בעיר תמשיך פעילות מצומצמת יותר * בשבוע שעבר נתפס שוב משלוח ובו חצי טון בשר פג תוקף * בשירות הווטרינרי העירוני פנו בדחיפות למשרד הבריאות לביטול רישיונות היצרן * הווטרינר העירוני: "במצבים בהם היצרן כושל בתפקידו, אנו נמצאים במקום בכדי להגן על הציבור"

הביקורות כנראה עשו את שלהן. בית ההפצה של מפעל  בסט מייסטר עבר לאשדוד. רק לפני חודש וחצי השמיד השירות הווטרינרי העירוני כ-15 טון של בשר ודגים מקולקלים ופגי תוקף שהתגלו במחסן המפעל שבבעלות נחום ביתן, מבעלי יינות ביתן ומגה. נציין עוד כי העירייה שהינה חלק מבעלי הנכס במקום, החליטה שלא לחדש את חוזה השכירות וכך למעשה סללה את דרכו של  בית ההפצה לאשדוד. בחברה החליטו להותיר המשך פעילות מצומצמת יותר במבנה קטן בעיר ואף הגיש תוכנית פעולה זמנית למשרד הבריאות. 

הווטרינר העירוני  ד"ר תומר ניסימיאן והמפקח הווטרינרי מוטי יפת ערכו ביקורת פתע במפעל הזמני    ומצאו  משלוח של טון וחצי בשר שלא נבדק כראוי. הממצאים העלו כי כמתוכו חצי טון בשר בקר פג תוקף. הבשר הושמד במקום. בעקבות מקרה זה המפעל נסגר עד להגשת תכנית הבראה לעירייה ולמשרד הבריאות.

לעידכונים הכי מעניינים בראשון לציון – הצטרפו לפייסבוק שלנו

זו אינה הפעם הראשונה שמתגלים ליקויים תברואתיים ירודים במפעל הבשר בסט מייסטר הנמצא במערב העיר. חלק מהבשר והעופות במקום מיועדים לשיווק בין היתר בבתי אבות ובגני ילדים.

השירות הווטרינרי העירוני אמון על בריאות הציבור ומבצע באופן קבוע ביקורות באטליזים, אולמי אירועים, סופרמרקטים, מפעלי בשר ועוד.  ד"ר תומר ניסימיאן, וטרינר עירוני בעיריית ראשון לציון מציין כי כל מוצרי בשר העוף והדגים שמשווקים בעיר מחויבים בבדיקה ווטרינרית במתחם השירות הווטרינרי בטרם שיווקם לעיר. בדיקה זו מאפשרת לרופאי השירות הווטרינרי שליטה ובקרה בנושא מוצרי הבשר הנמכרים בעיר. כמו כן נקודות המכירה נבדקות באופן שוטף על ידי רופאי השירות הווטרינרי והנתונים מוצלבים עם נתוני בדיקת טרם השיווק "על פי חוק הגנה על מזון ונהלי משרד הבריאות" אומר ד"ר  יהונתן אבן צור , מנהל השירות הווטרינרי העירוני "מוצרי בשר נחשבים כמוצרים רגישים שיש להשמידם מיידית כאשר הינם לא ראויים למאכל ואין להחזיקם או לשנעם בשום מצב. האחריות על החזקת מזון באופן תקין שייכת ליצרן. במצבים בהם היצרן כושל בתפקידו , אנו נמצאים במקום בכדי להגן על הציבור".


# כתבה לעיון בהקשר לנושא:


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה