חולץ תינוק ששיחק עם מפתחות הרכב ונעל על עצמו



דרמה בראשון לציון הסתיימה בשלום * אישה שהושיבה את בנה הפעוט ברכב, שיחק עם שלט הרכב ונעל על עצמו * האם המבוהלת קראה לעזרה ובעלה של מנהלת תוכנית "בטרם" בעיריית ראשון לציון פרץ את השמשה באמצעות נוקר * בשבוע הבא- שבוע הבטיחות בראשון לציון.

תינוק כבן שנה אשר בדיוק יצא ממרפאה עם אימו חולץ בשלום בתחילת השבוע ברחוב מאירוביץ בעיר. אמו של התינוק יצאה איתו מרופא הילדים, הניחה אותו בכסא הבטיחות ברכב, כאשר מפתחות הרכב בידו של התינוק. האם חגרה את הילד וסגרה את הדלת אולם התינוק לחץ על השלט ונעל את עצמו בתוך הרכב. הרכב לא היה בצל והמעלות טיפסו ללמעלה מ-30 מעלות. האם המבוהלת רצה חזרה לקופת החולים והחלה לקרוא לעזרה. באותו הרגע הייתה במקום מירב מדמוני, מנהלת תוכנית "בטרם" בעיריית ראשון לציון, היא הרגיעה את האם ואמרה לה כי בעלה יחלץ את הילד. מירב רצה לרכב בו המתין בעלה, יוסי ביז'אוי, וקראה לו לרוץ עימה ולסייע לאם הנסערת. השניים רצו עם האם לרכב. מתוקף תפקידה של מירב במסגרת "בטרם", היה בתיקה נוקר שחולק לעובדי עירייה, פקחים ושוטרים רק לפני שנה ובדיוק בשביל מקרים אלו.

יוסי לחץ עם הנוקר על השמשה האחורית, הרחוקה מהתינוק, הכניס את ידו ופתח את הדלת. התינוק הוצא מהרכב כשהוא בריא ושלם. יוסי נפצע בידו מהזכוכיות ונזקק לטיפול רפואי. למקום הגיעו כוחות בטחון לרבות משטרה, שירותי כבאות, חברה לבטחון אשר גבו מיוסי פרטים ובדקו כי לאם ולילד שלום.

אגב, אירוע חמור נוסף התרחש בערב ל"ג בעומר, כאשר התקבל דיווח על תינוק נעול בתוך רכב ברחוב השומר. המפקחים אלירן כהן ואלימור טואנה הגיעו למקום וזיהו את הרכב אשר נמצא בתוך חניון הבניין. הם פרצו את חלון הרכב והוציאו את התינוק הנעול בפנים כשהוא בריא ושלם. התינוק נמסר לסבתו אשר נכחה במקום במשך כל אותו הזמן.

כזכור, לפני כשנה יזמה עיריית ראשון לציון חלוקת נוקרים לעובדי עירייה, פקחים ושוטרים בעיר. ההנחה היא שאלו בעלי תפקידים שברוב המקרים הראשונים להגיע לזירות בהם תינוק ננעל ברכב. על פי ארגון בטרם, בחודשי הקיץ החמים, טמפרטורת פנים ברכב סגור יכולה להגיע עד ל – 70 מעלות צלסיוס. מחקרים מראים כי, חום קיצוני משפיע על תינוקות ופעוטות במהירות רבה יותר ובצורה חמורה יותר מאשר על מבוגרים מפאת ממדי הגוף הקטנים של הילדים.

טמפרטורות הגוף שלהם עלולה לעלות במהירות הגדולה פי שלושה עד חמישה מהמהירות בה עולה טמפרטורת הגוף של מבוגר. לאור נתונים אלו מובן כי כל שנייה יכולה להיות קריטית ובמקרה זה נוקר יכול לנפץ שמשת רכב מהמכה הראשונה. לעומת זאת, שימוש באלמנטים אחרים כמו אבן לניפוץ השמשה לא יהיה פשוט כל כך ויכול לדרוש כמה וכמה חבטות. יש לזכור כי שמשת רכב עשויה מזכוכית מחוסמת העמידה בפני ניפוץ, גם במקרה של זעזוע או מכה הגורמים לשבר, לעיתים קרובות ייווצר סדק בלבד ולא ניפוץ הזכוכית כולה. הפקחים והשוטרים קיבלו הסבר והדרכה בשימוש הנוקר שלו פונקציות נוספות לחירום כמו סכין חדה שמתלבשת על חגורת הבטיחות וחותכת אותה באחת. הדבר עשוי לסייע כאשר ישנו קושי לחלץ נוסע מרכב. פונקציה נוספת היא פנס לד בעל עוצמה.

על רקע אירוע זה, בשבוע הבא יצוין בראשון לציון שבוע בטיחות ילדים בשיתוף ארגון "בטרם". במהלך השבוע תתקיים תערוכת כרזות בבניין העירייה בנושא בטיחות בחופשת הקיץ. בשלושה מוקדים ברחבי העיר תעמוד כבאית וכבאים יסבירו על הסכנות הטמונות בחודשי הקיץ. גם בחוף הים יקבלו המתרחצים דפי הסבר וטיפים בנושא. בעירייה מקווים כי אירוע זה יהפוך למסורת עירונית שיצוין מדיי שנה ויעלה את המודעות בקרב הציבור לנושא חשוב זה.

המשנה לראש העירייה, אייל מושיוב, שיבח את יוסי ביז'אוי והוסיף: "המציל נפש אחת- כאילו הציל עולם ומלואו. חלוקת הנוקרים לבעלי התפקידים הוכיחה עצמה לא פעם במהלך השנה האחרונה. חודשי הקיץ רווים בסכנות במיוחד לילדים ותפקידנו לעשות כל מה שניתן כדי להתמודד איתן".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה