"דניאל תיכנן להתפתח במוסיקה - והכל נקטע"



רב סמל דניאל מרש (22), לוחם ב"עוצבת ברק", השתחרר רק לפני כמה חודשים בתום שירות סדיר - וזומן בצו 8 בפעם הראשונה לשירות מילואים. ביום חמישי האחרון נהרג מפגיעת הפצמ"ר באזור אשכול, בגבול רצועת עזה. דניאל הובא למנוחות ביום שישי אחר הצהריים בבית העלמין הצבאי בחולון. לאחר מותו הוא הועלה לדרגת רב סמל. מאות ליוו אותו בדרכו האחרונה. לבקשת המשפחה, לא סוקרה ההלוויה.

"הוא היה חובש קרבי. השתחרר רק בחודש מארס וכבר קיבל צו 8. הוא התייצב במהירות. אמא שלי היתה מאוד מודאגת בימים האחרונים. בכל פעם שראתה בחדשות דיווח על נופלים היא דאגה יותר", סיפר אחיו ודים.
"מאז שהוא התייצב למילואים כל דפיקה בדלת או קצינים במדים בשכונה גרמו לה לחשש. הנה, זה הגיע בסוף", הוסיף, "הוא היה איש מיוחד. מוסיקאי בחסד. אוהב אדם. כל פעם שהיה נוסע ורואה תאונה היה יוצא מהר לעזור לאנשים. לא מזמן טייל עם חברתו בהולנד כדי לראות פסטיבל מוסיקה. הוא תיכנן ללכת ללמוד ברימון ולהתפתח במוסיקה. הכל נקטע".
אחותו אביבית מספרת: "המלאך שלנו הלך, האיש שהביא שמחה ואור לבית כל הזמן. גרם לי ולכולם כל הזמן לצחוק ולהיות מאושרים. לא הספקתי להיפרד ממנו ולהגיד לו כמה אני אוהבת אותו. אלוהים קיבל מלאך אליו".
בני המשפחה סיפרו כי הם עמדו בבוקר יום שישי לעבור לדירה חדשה והיו בהכנות למעבר, כשבלילה הגיעו קציני צה"ל לבשר להם על האסון.
דניאל הוא בוגר תיכון מקיף ט' נאות אשלים בראשון לציון. ראש העיר דב צור, שרק יום קודם ספד לחלל נוסף, מתן גוטליב ז"ל, הגיע לבית משפחת מרש: "ראשון לציון אבלה וכואבת על אותם גיבורים אשר מחרפים נפשם בהגנה על עם ישראל".
הוא הוסיף: "ההלם והכאב מכים בנו פעם אחר פעם והעיניים לא פוסקות לדמוע. אנו קוברים היום בן נוסף והכאב הוא רב".
רס"ל דניאל מרש הותיר אחריו הורים, דיאנה ואריה, וכן אחות, אביבית, ושני אחים, ודים ודארן - שקיבל את הבשורה בלונדון ומיהר לטוס לארץ, לקבור את אחיו.
קרדיט: שלומי דיאז "ישראל היום".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה