תופעת הסכינאות בקרב בני הנוער הולכת ומתגברת



זו כבר נהפכה לתופעה: בני נוער שתחת השפעת השעמום משוטטים בחוצות הערים הגדולות כשהם שיכורים, ועשויים לנפנף בסכין כלפי כל אדם המושך את תשומת לבם. בן גילם, שלדבריו דקר בעבר כדי "לצאת גבר", אומר היום "אתם צריכים לדעת להתמודד כמו שאתם"

תופעת הסכינאות בקרב בני הנוער הולכת ומתגברת, והתופעה מתפשטת גם לכתלי בית הספר ואפילו בבתים הפרטיים. במצלמות האבטחה ניתן לקלוט לפני שבועיים, לדוגמה, בני נוער המתכנסים בחניון בראשון לציון לאחר ריב עם חבורת נערים אחרת. אחד מהם חוזר למקום עם סכין מטבח גדולה, נעמד מול עמוד וחותך אותו.

ברשויות טוענים כי מדובר במראות שגרתיים בכל עיר. ראשל"צ, אשדוד, פתח תקווה, רחובות ובאר שבע הן רק כמה מהערים שנכנסו לרשימה השחורה של הערים שהתופעה בולטת בהן במיוחד. בבני הנוער ניתן להבחין בכל מקום בעיר, כשהם משוטטים במצב של שכרות ועשויים לפגוע בכל מי שחולף בסביבתם, לעתים גם ללא כל סיבה נראית לעין.

רוצים להיות מעודכנים בכל מה שקורה בעיר? תנו לייק לדף הפייסבוק של Rishonet.com

ד' (17) הוצא מביתו בגיל 5 וחצי ובגיל 14 הוא ברח לרחוב. באחד הלילות, כשהיה שיכור, הוא דקר גבר בן 30 ללא כל סיבה. הקורבן אושפז במצב אנוש, ד' ריצה מאסר של שנתיים ואז השתקם דרך תכנית "אבן דרך". מנהלת תכנית השיקום מסבירה שמבחינתו העולם הסובב אותו פוגעני. "מבחינתו גם הדמויות שהי אמורות להגן עליו הפקירו אותו. הסכין נותנת איזו אשליה של בטיחות", היא מסבירה.

"אני רציתי להראות לחברים שלי, שהכרתי אותם רק שבועיים, מה זה להיות גבר", אומר ד'. בחודשים האחרונים הוא רואה שוב ושוב את הדיווחים על דקירות בחדשות, ומתריע בני נוער אחרים מהכנסת הסכין לכיס כשהם יוצאים מהבית. "תתמודד כמו שאתה, הרי לכולם יש קשיים בחיים", הוא אומר.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה