פרשת הקבלנים: החשודים שוחררו לביתם, צו איסור הפרסום הוארך



חמישה מהקבלנים הגדולים במדינה חשודים כי העניקו טובות הנאה לעו"ד רועי בר כדי לקדם את פרויקטים ברחובות ובראשון לציון ■ נשותיהם של שניים מהקבלנים התלוננו על החלטת המשטרה לעצור אותם "כשהם אזוקים בידיהם וברגליהם כאויבי הציבור ואחרוני הפושעים"

אתמול הוארך צו איסור הפרסום על שמות הקבלנים הגדולים המעורבים בפרשת השחיתות לכאורה בעיריות ראשון לציון ורחובות. בשעות הצהרים המאוחרות שיחררה המשטרה את החשודים בפרשה למעצר בית שיימשך שבוע למעט נחקר אחד, עמי פרץ מנכ"ל חברת בוני התיכון, שנחקר ושוחרר לביתו כבר שלשום ולא הובא כלל בפני שופט. עורך דין רועי בר המעורב בפרשה יישאר במעצר עד יום חמישי.

צו איסור הפרסום על שמותיהם של הקבלנים היה אמור להסתיים אתמול בשעות אחר הצהרים, אך ברגע האחרון החליטה שופטת בית המשפט המחוזי בלוד, שירה בן שלמה, להאריכו ביום נוסף. זאת, לאחר שהחשודים הגישו לבית המשפט בקשה שלא לפרסם את תמונותיהם מובלים לבית המשפט כשהם אזוקים. קודם לכן שלחו נשות שניים מהקבלנים החשודים מכתב לכלי התקשורת, ובו בקשה מיוחדת שלא לפרסם את תמונות בעליהן אזוקים. השתיים מתחו ביקורת על התנהלות המשטרה, שבחרה לעצור אותם בשעות הבוקר בנוכחות ילדיהם הקטנים.

"אנו פונות אליכם בפנייה אישית זו ובזעקה נרגשת בשמם של ילדינו", כתבו הנשים. "אתמול בשעות הבוקר המוקדמות התעוררנו לדפיקות בדלת של מספר שוטרים כשהם מצוידים בצו מעצר וצו חיפוש. בעלינו (השמות המלאים עדיין אסורים לפרסום; י"ג), אנשים נורמטיביים שמעולם לא היו מעורבים בכל עניין משטרתי מכל סוג, הובלו לניידת משטרה. מאוחר יותר ולעיני כלי התקשורת, הובלו (בעלינו; י"ג) בצעידה ארוכה ומשפילה מחניית בית המשפט כשהם אזוקים בידיהם וברגליהם כאויבי הציבור ואחרוני הפושעים, בליווי שוטרים האוחזים בכלי נשק ובמסדרונות בית המשפט כאשר מצלמות הטלוויזיה, העיתונות וכלי התקשורת האחרים מסקרים את צעידתם אחד אחר השני, בחוסר אונים ובפנים מושפלות".

נשות הקבלנים הוסיפו כי "באשר לשיקול דעתה של המשטרה והמידתיות שהופעלה על ידה שלא לאמר אינטרסים שיכול ועומדים מאורחי התנהלות זו, ננשך שפתיים ולא נאמר דבר ואף חצי דבר. אנו משוכנעות שפרשה זו תסתיים בקול ענות חלושה ויתגלה כי לא היו דברים מעולם, אך פנייתנו אליכם נעשית אך ורק מתוך מצוקה כנה".

שירות בתי סוהר הגיב אתמול לטענות הנשים ואמר כי "כבילת העצורים נעשתה בהתאם להערכת מסוכנות התואמת לתנאי המקום".

זכויות הבנייה הוגדלו בכ–40%

החקירה מתמקדות בשלושה פרויקטים, שניים בראשון לציון ואחד ברחובות. לפי החשדות, הקבלנים העבירו לבר שוחד מסוגים שונים כדי לקדם אינטרסים בוועדות המקומיות.

הפרויקט הגדול מבין השלושה הוא הפרויקט במערב רחובות. הקבוצה שמקדמת את הפרויקט מחזיקה בקרקע במערב לרחוב משה פריד המיועדת לבנייה של 432 יחידות דיור, לאחר שזכתה בו במכרז של רשות מקרקעי ישראל ב-2011 ב–71 מיליון שקל. ביוני 2013 אישרה הוועדה המקומית לתכנון ובנייה להגדיל את הפרויקט ל–620 יחידות דיור – תוספת של 188 שמהווה כ–43% מהפרויקט.

סנגור החשוד, שהוא אחד מבעלי הקבוצה, עו"ד ז'ק חן ממשרד חן, יערי, רוזן, עוזר מסר בתגובה: "חקירת המשטרה מתמקדת בניגוד עניינים שבו פעל על פי החשד עו"ד חיצוני של עיריית ראשון לציון ועיריית רחובות. במסגרת חקירת הפרשה הזו מבקשת המשטרה לבדוק אם ניתנו לו טובות הנאה כלשהן על ידי קבלנים ביניהם גם מרשי. טובת הנאה כזו מעולם לא ניתנה על ידי מרשי, ולפיכך אנו בטוחים שזו תהיה גם מסקנת המשטרה כאשר היא תסיים את עבודתה".

שני פרויקטים נוספים נמצאים בראשון לציון והם נבנו בעשור הקודם, האחד הוא פרויקט מגדל בן 25 קומות ושבו 77 יחידות דיור החברה היזמית נכנסה לפרויקט לאחר שרכשה באוגוסט 2006 מחצית מהזכויות בו וקידמה אותו עם חברה נוספת, שזכתה במגרש במכרז שפירסמה העירייה.

החברה היזמית מסרה בתגובה: "החברת והעומדים בראשה פעלו תמיד באופן הראוי והתקין ביותר, בהתאם להוראות כל דין. היא לא השתתפה כלל במכרז של הפרויקט המדובר. החברה נכנסה לפרויקט כשנה לאחר שזכה במכרז יזם אחר ונכון למועד כניסתה לפרויקט הושלם הליך התכנון. כל הסדר שכר טרחה עם עו"ד בר ומשרדו הוסדר לפני הצטרפותה של החברה לפרויקט, ולא היו לה יד ורגל בעניין. אנו סומכים על הרשויות כי ישלימו את הבדיקה ויגיעו לחקר האמת במהירות וביעילות".

עו"ד ציון אמיר סניגורו של החשוד, שהוא מבעלי החברה שזכתה במכרז מסר בתגובה: "מדובר במעצר מיותר לחלוטין. יחד עם זאת במובן מסוים מברכים על עצם חקירת המשטרה כי היא תביא לגילוי האמת והוכחת טענותיו של מרשי כי פעל באופן ראוי מכל פגם".

הפרויקט האחרון הוא של חברת בוני התיכון, פרויקט ראשון הקטנה שהחלה החברה לבנות ב–2004 וכולל שלושה בניינים ובהם 216 יחידות דיור. החברה מסרה בתגובה: "מנכ"ל החברה נחקר ושוחרר לביתו עוד באותו היום על ידי קצין משטרה ולא הובא כלל בפני שופט. מנכ"ל החברה כופר בחשדות שבגינן נחקר, שעניינן נובע מעסקה שבוצעה לפני כעשר שנים".

קרדיט: יסמין גואטה, רז סמולסקי  themarker.com

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה