פרשת הקבלנים בראשל"צ: הקלטות ישיבת מועצת העיר נחשפות



לידי חדשות 10 הגיעו הקלטות מישיבת מועצת עיריית ראשון לציון, בה ראש העיר דאז, מאיר ניצן, מנסה להסביר למה היזם שילם מחיר כמעט כפול מהערך האמתי. "הוא פשוט נתן מחיר גבוה. הוא חזר ואמר, 'כן אני יודע מה קניתי'"

הפרשה בה נעצרו אתמול קבלנים בחשד בכירים בשתי ענקיות נדל"ן בחשד לשוחד הולכת ומסתעפת. הקלטות בלעדיות שמגיעות לידי חדשות 10 מספרות כי אחד הקבלנים התחייב לשלם מחיר מופקע על חמשת הדונמים.

בישיבה בחודש יולי בשנת 2005, שוחחו חברי מועצת העיר בדבר תהייתם מדוע הסכים הקבלן לשלם 22 מיליוני שקלים על אוו שטח של חמישה דונמים למטרת בניית 77 דירות, זאת לאחר ששווי השטח נקבע על 12 מיליוני שקלים.

חבר מועצת העיר דאז וראש העיר המכהן כיום, דב צור, הביע פליאה בעניין. "זה לא מוגזם קצת? צריך לבדוק את ההצעה. מדובר פה על כמעט חצי מחיר באומדן. זה קצת לא הגיוני", הוא אמר בהקלטת הישיבה.

ראש העיר באותה תקופה, מאיר ניצן הסביר כי הקבלן "פשוט נתן מחיר גבוה". ניצן סיפר כי חזר ושאל את הקבלן אם הוא בקיא בהצעתו. "קראתי לחברה שזכתה ושאלתי, לפני שחתמנו על החוזה, אם הוא חשב היטב. ואני אומר לך הוא חזר ואמר, 'כן אני יודע מה אני קניתי'".

בין הנוכחים בישיבה היה גם עורך הדין רועי בר, היועץ המשפטי לעירייה, שנמצא במרכזה של חקירת המשטרה. בר הוקלט אומר "הייתה תחרות מטורפת על הקרקע".

עורך הדין חשוד בקבלת שכר טרחה מופרז מהקבלנים בתמורה להאצת הפרויקטים. היום הוארך מעצרו עד יום חמישי, בעוד שהחשודים האחרים בפרשה שוחררו למעצר בית.

קרדיט: מאור צור nana10.co.il


 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה