חוייב לשלם פי 3 מגובה הקנס על שחרור כלבו מהרצועה



תושב העיר ששחרר את כלבו מהרצועה, התעלם במשך זמן רב מהפקחית שביקשה שיזדהה * מנתוני המוקד העירוני והחברה לבטחון, עבירות בעלי כלבים הן מהמטרדים הנפוצים ביותר בקרב תושבי העיר

בית המשפט לעניינים מקומיים בראשון לציון פסק השבוע על תושב העיר לשלם פי שלושהמגובה הקנס שקיבל על שחרור כלבו מהרצועה. האירוע התרחש לפני כשנה וחצי, תושב שכונת שקמה הסתובב בפארק המרכזי בשכונה כשכלבו משוחרר מהרצועה. פקחי החברה לבטחון שבאותה שעה היו בסיור בשכונה, עצרו את הרכב ופנו לתושב, אלא שזה התעלם לחלוטין תוך כדי שהכלב הולך אחריו. כל פניותיה של הפקחית עלו בתוהו "התושב סיבב אותי כ-20 דקות בפארק ולא רצה לעצור" מספרת הפקחית "בסוף הוא הסתובב אליי ושאל מה אני רוצה, כשאמרתי לו שאני מתכוונת לרשום לו דו"ח, הוא עשה סיבוב וסירב להזדהות". בשל כך, אולצו הפקחים להזמין ניידת שוטרים למקום בכדי לקבל את פרטיו.

בסופו של דבר נרשם דו"ח לחובתו של התושב, אלא שזה הגיש בקשה לביטול הדו"ח ונדחה על ידי היועצת המשפטית של החברה לביטחון. בשל כך, ביקש התושב להישפט בבית המשפט.

רוצים להיות מעודכנים בכל מה שקורה בעיר? תנו לייק לדף הפייסבוק של Rishonet.com

כאמור, בשבוע שעבר התקיים הדיון בעניינו בו המשיך התושב לכפור בעבירה. לשאלת השופט מדוע התעלם במשך זמן רב מהפקחית, ענה התושב: "שמעתי מרחוק הלו, הלו... אני הלו? אני אדם, יש לי שם, שתגיד לי אדוני, זה הפריע לי מאוד". כמו כן טען הנאשם שכלבו כן היה קשור. בתום השמעת שני הצדדים, החליט השופט לקבל, באופן חד משמעי, את גרסתה המלאה של הפקחית והוסיף בהערתו: "התנהגותו של הנאשם כפי העולה מגרסתה של המפקחת ואף מגרסתו שלו הינה תמוהה, וקשה להסבירה". השופט אף ביקר את התנהגות התושב על כך שהיה צורך להזמין למקום משטרה ופסק לתושב לשלם אלפיים שקלים, פי שלושה מגובה הקנס המקורי.

יש לציין כי על פי נתוני המוקד העירוני והחברה לביטחון, עבירות בעלי כלבים כמו שחרור מהרצועה וצואת כלבים שלא נאספו, נחשבות למטרדים נפוצים ביותר בקרב תושבי העיר, עד כדי כך, שבחודש האחרון, בצעד לא שגרתי, החליטה מועצת העיר לאשר העלאת גובה הקנס לבעלי כלבים שלא אספו צואת כלביהם בשטחים ציבוריים. ראש העירייה, דב צור, הגדיל לעשות, ואף שלח מכתב לשרי הפנים והמשפטים בבקשה להעלות עוד יותר את גובה הקנס, כך שירתיע את בעלי הכלבים שלא אוספים אחר כלביהם. נציין עוד כי עיריית ראשון לציון הקימה לרווחת התושבים 15 פארקים לכלבים ובהם מתקנים לפעילות הכלבים.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה