שכנתו של ההרוג מנזקי הסופה:"מד"א הגיעו לאחר חצי שעה"



ורד, שכנתו של הגבר בשנות ה-30 לחייו שנהרג אמש (שישי) בביתו בראשון לציון כשנפל מגג הבית, סיפרה לוואלה! חדשות על האיש, משפחתו ועל השעות הקשות שעברו עליהם אתמול. "מדובר במשפחה ממש מקסימה, יש להם שלוש בנות", אמרה ורד, "הם שכנים טובים, הוא דאג לנו ואנחנו דאגנו לו, ממש כמו משפחה".

אתמול בשעות הערב, ככל הנראה מעד הגבר מסולם בעת שתיקן נזילה בגג ביתו. צוות מד"א ממרחב איילון שהוזעק למקום קבע את מותו. יוני טבקמן, פרמדיק של מד"א, סיפר שכאשר הצוות הגיע למקום הוא גילה את הגבר מחוסר הכרה כששכנתו (ורד – ש.ב) מבצעת בו החייאה. "המשכנו בפעולות ההחייאה למעלה מחצי שעה, אך לבסוף נאלצנו לקבוע את מותו", סיפר טבקמן.

"ישבנו לאכול ארוחת ערב", סיפרה ורד, "ושמענו את השכנה צועקת את שמו של בעלה, חשבנו שהיא מחפשת אותו אצל השכן. אחרי עשר דקות היא הגיעה אלינו, דפקה בדלת ואמרה: 'בעלי שוכב ואני לא יודעת מה יש לו'. איך שאנחנו, יחפים עם פיג'מות, רצנו לשם ובדרך צעקנו לשכנים ממול שיזמינו אמבולנס, לפני שידענו מה בדיוק קורה כי זה היה נשמע רציני".

ורד ממשיכה ומספרת: "איך שהגענו אליו, ראינו שהוא מוטל על הרצפה, הבנו שהוא טיפס על סולם כי ראינו את הסולם לידו. אשתו הסבירה שהוא רצה לתקן איזה נזילה או משהו. בדקנו לו דופק, לא מצאנו, גם נשימות לא מצאנו. התקשרנו למד״א והם הסבירו לנו מה לעשות. כל דקה נראתה כמו שעה, הם הגיעו לאחר חצי שעה שזה טווח זמן מאוד ארוך לדעתי".

רוצים להיות מעודכנים בכל מה שקורה בעיר ? תנו לייק לדף הפייסבוק של Rishonet.com

"החלק העליון שלו היה מלא דם - מהאף, מהאוזניים, אבל לא ראינו משהו ספציפי כי יש פה הפסקת חשמל מהבוקר ואנחנו לא רואים כלום. ניסינו לעצור את הדם מאיפה שהיה נראה לנו, התחלנו לעשות הנשמה ועיסוי חזה, ובין לבין צרחנו 'איפה מד"א? מה קורה?'". לדבריה של ורד, היא עובדת במעון ולכן עוברת מידי שנה הכשרה בהגשת עזרה ראשונה. "לא חשבתי שאצטרך להשתמש בזה", אמרה, "אתה עובד על אוטומט לפי מה שאתה זוכר ואני מקווה שעשיתי טוב, למרות שזה לא עזר לצערי".

צילום: חברת חשמל
קרדיט כתבה: שבתי בנדט walla.co.il


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה