פקח שלא היה בתפקיד ניהל אירוע שריפה באברבאנל



פקח מהחברה לביטחון שלא היה בתפקיד זיהה שריפה מתלקחת בבניין מגורים ברחוב אברבאנל * יחד עם פקח נוסף הם פינו ילדים מגן סמוך וסגרו את האזור עד להגעת הכוחות הנוספים

סגן מנהל יחידת הסיור, גיל בן נעים, זכה בסוף השבוע להערכה רבה לאור תפקודו במהלך השריפה שפרצה ביום חמישי האחרון. בצהרי היום, נסע בן נעים לאסוף את חברתו המתגוררת בסמוך לרחוב אברבנאל. בעת שחיכה לה הוא זיהה אש מתלקחת מדירת פנטהאוז ברחוב. במקרה היה ברשותו מכשיר מירס של העבודה והוא החל לדווח למוקד ולהזעיק כוחות כיבוי, מד"א ומשטרה למקום. בתוך דקות בודדות הגיעה פקח נוסף מהמינהל לאיכות הסביבה בעיריית ראשון לציון.
 

שניהם זיהו גן ילדים שנמצא בסמוך לבניין, הם קראו לגננת, התריעו בפניה על האש ויחד עם צוות הגן החלו לפנות את הילדים למקום מוגן. במקביל החל גיל בפעולות לחסימת הרחוב וסגירתו בפני כלי רכב ועוברי אורח, שכן האש שפרצה בקומה השמינית החלה להתפשט,  זלגה קומה קומה דרך גגוני מסתורי הכביסה והבגדים והגיעה עד לקומה הראשונה, כאשר תוך כדי, נופלים מהקומה העליונה חלקים שרופים לקרקע.

גיל מספר: "הגעתי ממש בשלבים הראשונים של האירוע, אומנם לא הייתי בתפקיד, אך לא היססתי לרגע רצתי למקום. השריפה התפשטה לדודי השמש והם התפוצצו וחלקים נפלו למטה. התחלנו לפנות סקרנים וסגרנו את הכביש".

בשלב הזה החלו להגיע כוחות הכיבוי וההצלה, כאשר החשש היה שבדירת הפנטהאוז נמצאים אנשים לכודים. דיירי הקומות התחתונות החלו להתפנות עצמאית מהדירות. כבאי תחנת ראשון לציון הגיעו עם כבאית מיוחדת בעלת סולם גבוה, איתו טיפסו עד לקומה העליונה ובאמצעות זרנוק החלו להשתלט על השריפה. במקביל הכבאים פרצו לדירה ולשמחת כולם איש לא היה בבית ולא נרשמו נפגעים באירוע.

רוצים להיות מעודכנים בכל מה שקורה בעיר? תנו לייק לדף הפייסבוק של Rishonet.com

כאמור, בחברה לביטחון, שבחו את קור הרוח וניהול האירוע של גיל בן נעים ומוסיפים כי לא פעם נקרים אירועים כאלה בדרכם של הפקחים שפועלים להצלת חיים וזה לא משנה אם הם בתפקיד או לא. כך היה באירוע קשה שהתרחש לפני כשנתיים. שני פקחים הגיעו ראשונים לאירוע שריפה בקרוואן בכפר אריה.   הפקחים הגיעו לפני צוותי הכיבוי וההצלה וזיהו שני דיירים בקרוואן, הם פרצו פנימה והוציאו ממנו גבר ואישה שנכוו מהשריפה.  בעקבות האירוע הגבר שנפצע קשה, מת לבסוף מפצעיו.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה