דקר עובד במועדון בראשון לציון קיבל עבודות שירות



השיקום חשוב יותר מהעונש? שישה חודשי עבודות שירות בלבד ותשלום פיצוי בסך 25 אלף שקל נגזרו היום (שלישי) על נער שדקר עובד מועדון בראשון לציון. הנדקר, אליאס אבו מנה, נדהם מהעונש הקל: "הוא היה צריך לקבל עונש כבד".

לפני כשנה, בשעה 4:00 לפנות בוקר, הגיעו שני קטינים למועדון בראשון לציון שבו עבד אליאס אבו מנה בניקיון. אחד הנערים שיחק בכף אשפה, השליך אותה על הרצפה והיא נשברה. בתגובה לכך ניגש אליו אבו מנה ושאל אותו מדוע עשה זאת, ותוך זמן קצר התפתח ויכוח שגלש לאלימות. במהלך הקטטה היכו אבו מנה והנער זה את זה. 

בהמשך הופרדו הנצים, אבל אז שלף הקטין חפץ חד מכיסו ודקר את אבו מנה כמה דקירות בחזה בכוח רב. הוא התמוטט ופונה לבית החולים ושם עבר ניתוח ואושפז למשך עשרה ימים.
 
נגד הנער הוגש כתב אישום והוא הורשע בגרימת חבלה בכוונה מחמירה. היום גזרה שופטת בית המשפט המחוזי בלוד, ורדה מרוס, את עונשו: חצי שנת עבודות שירות ופיצוי כספי בלבד. השופטת כתבה בגזר הדין כי הנאשם, אז בן 15 וחצי, ביצע עבירה חמורה באירוע שהיה יכול להסתיים באסון של ממש.
 
"יציאתם של בני נוער לבילוי 'חמושים' בנשק קר מלמדת על הלך רוח שיש למגר", כתבה השופטת, ועם זאת ציינה כי אין להתעלם ממדיניות הענישה וממערכת האיזונים הנהוגה בעניינם של קטינים. בגזר הדין הסבירה כי בין היתר ניתן דגש רב על שיקול השיקום. כאמור הקטין נושא ב"אחריות מופחתת". בית המשפט קבע שסיכויי שיקומו של הקטין הוערכו כטובים למדי. בנוסף, התרשם שירות המבחן שאם הנאשם ימשיך בהליך השיקומי יוכל לערוך שינוי בחייו.

אליאס אבו מנה, ששהה באולם בית המשפט בעת הקראת גזר הדין, נשמע מזועזע מהעונש הקל. "מדובר בפיצוי כספי מועט", אמר ל-ynet. "הדקירה פגעה לי בלב. מאז המקרה אני לא עובד ולא יכול לפרנס את המשפחה שלי. הפציעה גרמה לי לנזק קשה מאוד, פיזית אני לא יכול להרים שום דבר. נהרסו לי החיים, מה שקרה לי השפיע על כל המשפחה. הנאשם היה צריך לקבל עונש כבד, שילמד לקח ושידע פעם הבאה לא לעשות דבר כזה".
 
מנגד אמרה הסנגורית, עו"ד דורית גיטרמן: "בית המשפט בחן באופן מקצועי את נסיבותיו המיוחדות של המקרה, ולא בכדי גזר עונש של שישה חודשי עבודות שירות. מדובר בקטין שנקלע לסיטואציה בלתי אפשרית שבה ניסה להגן על עצמו ונחלץ בשן ועין".

קרדיט:נעמה כהן פרידמן  ynet


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה