הטביעה את בנה ותובעת: הגורמים שטיפלו בי התרשלו



אולגה בוריסוב הורשעה בהריגת בנה אלון ב-2008. כעת היא ובעלה מאשימים את משרד הבריאות, את עיריית ראשל"צ ואת הפסיכיאטרית שלה שלא מנעו את מותו ותובעים 5 מיליון שקלים

 אולגה בוריסוב, שנידונה לשמונה שנות מאסר לאחר שהורשעה בכך שהטביעה את בנה אלון בן הארבע לפני קרוב לחמש שנים, הגישה הבוקר (ראשון) יחד עם בעלה אילן יהודה תביעה בסך 5.75 מיליון שקלים נגד משרד הבריאות,
עיריית ראשון לציון והרופאה הפסיכיאטרית שטיפלה בבוריסוב. השניים טוענים כי כל אלה התרשלו בטיפול שניתן לה וכתוצאה מכך לא נמנע מותו של אלון.
 

מותו הטראגי של אלון הפעוט התרחש בסוף אוגוסט 2008. בוריסוב לקחה את בנה אלון לחוף הים של בת ים בשעה 1:00 בלילה, ובעודו ישן הכניסה אותו למים והטביעה אותו. היא התכוונה גם להטביע את עצמה, אולם ברגע האחרון נמלכה בדעתה. היא הואשמה ברצח, אולם לפני כשלוש שנים וחצי היא הורשעה לבסוף בהריגה במסגרת הסדר טיעון. זאת, לאחר שבפרקליטות הגיעו למסקנה כי סבלה משורה של בעיות נפשיות.

לאורך משפטה, טען בעלה של בוריסוב, יהודה, כי היא סבלה מקשיים נפשיים רבים וכי היו נורות אזהרה רבות, אולם אף אחד לא טיפל בה כמו שצריך. "התחושה רעה. לפני המקרה היא לא טופלה כראוי. היו צריכים לראות שהמצב שלה לא טוב. המערכת לא לוקחת אחריות", מסר יהודה לוואלה! חדשות באחד הדיונים במשפטה.

"אבחון נכון היה מונע את הטרגדיה"

בתביעה נטען כי כבר ב-1993 פנתה לראשונה לקבלת סיוע נפשי, ושנה לפני שהטביעה את בנה אושפזה לאחר שהתעלפה ונקבע כי היא סובלת ממצב פסיכוטי חריף. זמן קצר לאחר מכן, היא נבדקה לראשונה על ידי פסיכיאטרית במרפאה לבריאות הנפש בראשון לציון, שם נקבע כי היא במצב פסיכוטי חריף וכי יש לבצע מעקב אחריה. למרות זאת, בפועל לא בוצע המעקב, היא לא אושפזה וסביבתה לא הוזהרה שהיא עלולה להיות מסוכנת.

על פי התביעה, בוריסוב ניסתה להתאבד כמה חודשים לאחר מכן, ונקבע שהיא במצב דכאוני. למרות זאת, היא שוחררה לביתה, ואף סירבה לקחת תרופות. בוריסוב פנתה עוד כמה פעמים לרופאים פסיכיאטריים, החלה לשתות לשוכרה ואיבדה משקל רב. כחודשיים לפני שהטביעה את בנה החלה בוריסוב לקבל תרופות נגד דיכאון. לטענת בני הזוג, אבחון נכון של מצבה של בוריסוב ושל מסוכנותה, היה מונע את הטרגדיה.

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה כי התביעה טרם התקבלה אצלם, ולכשתתקבל הם יגיבו בבית המשפט.

מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה: "טרם קיבלנו את כתב התביעה. בכל מקרה, נאמר את דברנו בבית המשפט".

קרדיט: גלעד גרוסמן, מערכת וואלה!

 
 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה