40 חודשי מאסר למפיץ חשבוניות פיקטיביות מראשון לציון



3 שנים ו- 4 חודשי מאסר בפועל נגזרו על בעל חברות מראשון לציון שהפיץ וקיזז חשבוניות מס פיקטיביות, בכדי להעלים מיסים במיליונים.

3 שנים ו- 4 חודשי מאסר בפועל נגזרו על יצחק צרפתי מראשון לציון, בעליה ומנהליה של קבוצת צרפתי, שהורשע בביצוע עבירות על חוק מע"מ בהיקף של כ- 16 מיליון ₪.
 
שופטת בית משפט השלום ברחובות, לבנה צבר, הוסיפה וגזרה על צרפתי 8 חודשי מאסר על תנאי וקנס כספי כבד בסך 300,000 ₪.
 
המחלקה המשפטית של מע"מ מרכז ותיקים מיוחדים ברשות המסים הגישה בשנת 2007 כתב אישום חמור נגד צרפתי ונגד 4 חברות שהיו בניהולו ובשליטתו, זאת בעקבות חקירה של משרד חקירות מע"מ תל אביב.
 
כתב האישום מגולל מסכת שלמה של פעולות רמיה ותחבולה שנעשו ע"י הנאשמים במטרה להתחמק מתשלום מס, תוך הפצת חשבוניות מס פיקטיביות וקיזוזן בהיקף של כ- 16 מיליון ₪, שהמס בגינן הוא יותר מ- 3 מיליון ₪.
 
במסגרת ניהול הליך ההוכחות טען צרפתי כי אינו מסוגל לנהל את ההליך, שכן לטענתו הוא חולה במחלת נפש שאינה מאפשרת לו הבנת ההליך המתנהל נגדו. במהלך הדיונים בביהמ"ש הציגה המחלקה לתיקים מיוחדים ראיות המוכיחות כי הנאשם לא זו בלבד שאינו סובל ממחלה המונעת ממנו הבחנה בין טוב לרע, אלא כי הנאשם המשיך לנהל את עסקיו ומתנהל כאדם נורמטיבי לחלוטין.
 
השופטת קבעה במסגרת הכרעת הדין מיום 13.3.13, כי מדובר בנאשם מתחזה, שהגה במוחו דמות בשם "קובי החשב" על מנת להתחמק מנושיו וכן המשיך בדרכו המתחמקת והתחזה לחולה נפש במהלך ניהול ההליך המשפטי.
 
בגזר הדין אמר ביהמ"ש את דברו, בהמשך להכרעת הדין הנוקבת, המבקרת והמרשיעה כנגד הנאשמים, והדגיש כי: "הנסיבות שבהן בוצעו העבירות דנן ע"י הנאשם - הן נסיבות חמורות של הקמת חברות בזו אחר זו, הוצאת חשבוניות פיקטיביות מחברה אחת לרעותה וניכויין כתשומות, ומינוי מנהלי קש בניסיון כושל להסתתר מאחוריהם, כאשר לכך נלוותה ההתחזות של הנאשם לאדם אחר, שמטרתה הייתה לגרום לסובבים אותו - ובסופו של יום גם לביהמ"ש, לסבור שהוא לוקה בנפשו, אינו אחראי למעשיו, ובסופו של יום - אינו כשיר לעמוד לדין גם בנסיבות אלה יש להתחשב כמובן לחומרה".
 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה