תביעה: הרופאים התרשלו - האישה מתה מדלקת ריאות



בתביעה שהגישו בני משפחתה של ציפורה דטנר מראשון לציון נגד קופת חולים כללית ובית החולים אסף הרופא, נטען כי היא מתה כתוצאה מרשלנות רפואית של הרופאים שטיפלו בה.

בני משפחתה של ציפורה דטנר, תושבת ראשון לציון בת 58, טוענים כי רשלנות רפואית גרמה למותה כתוצאה מסיבוך של דלקת ריאות. בתביעה שהגישו לבית המשפט השלום בראשון לציון באמצעות משרד עורכי הדין רובינשטיין-יקירביץ, נגד קופת החולים "כללית", רשת המרפאות "ביקור רופא" וכן בית החולים אסף הרופא בצריפין, דורשים בני המשפחה פיצוי בסך 570 אלף שקלים.
 

לטענתם, אם המשפחה, שלא סבלה מבעיות בריאות, פנתה בחודש פברואר 2009 לסניף קופת חולים כללית והתלוננה כי היא חשה בכאבים בכתף שמאל ובחזה. על פי כתב התביעה, הרופאה לא מדדה את חום גופה ולא נלקחו מדדים שהיו עשויים להצביע על זיהום בבית החזה כבר בשלב זה – שבדיעבד התברר כשלב התחלתי של דלקת ריאות. הרופאה טענה כי דטנר סבלה מבעיה בשריר, ולא יותר מכך.

בעקבות התגברות הכאבים באזור החזה, עליית חום גופה וכן קשיים בנשימה, פונתה דטנר למחרת על ידי צוות מגן דוד אדום לבית החולים אסף הרופא. בצילום חזה ובבדיקות דם שנערכו לה התגלה כי היא סובלת מדלקת ריאות. דטנר אושפזה, קיבלה טיפול אנטיביוטי ושוחררה כעבור כמה ימים לביתה, עם המלצה מהרופאים לעבור צילום CT וחזה בקופת החולים.

בכתב התביעה נטען כי בניגוד להמלצת בית החולים, רופאת המשפחה רשמה לדטנר הפניה לצילום חזה בלבד, וטענה כי רק בתום הטיפול האנטיביוטי – כשלושה שבועות לאחר מתן ההפניה, יש לבצעו. כמו כן נטען כי הרופאה אמרה לבעלה של דטנר כי רק לאחר מכן יוחלט האם לבצע צילום CT. כשבוע לאחר מכן חלה הידרדרות נוספת במצבה של דטנר, ורופא מטעם "ביקור רופאים" הוזמן לטפל בה בביתה. לטענת בני המשפחה, הרופא לא שקל לבחון האם הטיפול האנטיביוטי שניתן לה יעיל, ולא שקל להפנות אותה לבית החולים לביצוע צילום חזה. לטענת התובעים, לו היה הרופא מפנה את דטנר לבית החולים, הרופאים היו מגלים הצטברות נוזלים ומוגלה וניתן היה לטפל בבעיות.

בכתב התביעה שהגישו בעלה ובתה של דטנר נטען כי רופאה נוספת מקופת החולים, שכלל לא ראתה אותה ולא בדקה אותה פיזית, החליטה להחליף את סוג האנטיביוטיקה שניתן לה בבית החולים. כעבר שלושה ימים היא פונתה לבית החולים אסף הרופא בשל הידרדרות במצבה. הבעל והבת טענו כי רק למחרת האשפוז היא עברה צילום CT שבו התגלתה הצטברות נוזלים סביב הריאה. רק לאחר 26 שעות מרגע האשפוז היא הועברה לניתוח לפתיחת בית החזה – אך דטנר לא התאוששה מההליך הכירורגי ונפטרה כעבור מספר ימים, ב-16 במרץ 2009.

קרדיט: שבתי בנדט, מערכת וואלה!

קופת חולים כללית: "כתב התביעה טרם התקבל"

פרקליטי המשפחה, עורכי הדין אבי רובינשטיין ושמואל יקירביץ', אמרו כי דטנר "הייתה אישה בריאה שחלתה בדלקת ריאות ונפטרה מסיבוך של הצטברות נוזלים מסביב לריאה, אשר לא התגלתה ולא טופלה במועד. המנוחה זכתה לטיפול רשלני מצד רופאת המשפחה אשר התעלמה ממצבה של האישה, לא פעלה על פי סטנדרט רפואי תקין, לא בדקה את המנוחה גופנית, ומשכך לא הבחינה בהידרדרות ובהחמרה שחלו במצבה. גם גורמים רפואיים נוספים אשר טיפלו בה, לא השכילו להתייחס כראוי לתלונותיה ולהעניק לה את הטיפול המתאים והנכון במועד, באופן שהיה מביא לריפויה המלא. כך, בשל התעלמות הצוות הרפואי, מצאה המנוחה את מותה בטרם עת ובאורח שערורייתי, וזאת בשל דלקת ריאות, שהינה מחלה שכיחה וקלה לטיפול".

מקופת חולים "כללית" נמסר בתגובה: "מבדיקה ראשונית עולה כי אין לתביעה על מה שתסמוך. בכל מקרה, כתב התביעה טרם התקבל, לכשיתקבל יועבר לטיפול המבטחים ותגובה מפורטת על כך תימסר במסגרת ההליך המשפטי".

מבית החולים אסף הרופא נמסר: "מדובר במקרה שנמצא בהליכי דיון בבית המשפט ולכן המרכז הרפואי אינו יכול להתייחס לפרטי המקרה". מחברת "ביקור רופאים" סירבו להגיב.

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה