צעירים שיכורים תקפו שוטר ופקח



בסוף השבוע עצר צוות שיטור משולב צעיר לבדיקה שגרתית, כשפתח את החלון, נידף ריח כבד של אלכוהול. בתוך דקות הצטרפו צעירים להגנתו ותקפו את הצוות. בחודש האחרון נסגרו שני עסקים בצו מנהלי על מכירת אלכוהול בשעות אסורות וניתנו ארבעה קנסות גבוהים על מכירת אלכוהול

בסוף השבוע האחרון, הבחין צוות שיטור משולב של שוטר ופקח מהחברה לביטחון, ברכב שיוצא משטח עפר בגן הורדים בשעת לילה מאוחרת, הצוות עצר את הרכב לביקורת, כאשר הנהג, בשנות העשרים לחייו, פתח את החלון, ריח חריף של אלכוהול בקע ממנו. השוטר ביקש מהצעיר רישיונות ובהמשך נאמר לצעיר לו כי הוא מעוכב לבדיקת שכרות בתחנת המשטרה. לפתע יצאו שני רכבים נוספים מהמקום ומהם יצאו שלושה צעירים שיכורים שפנו בגישה תוקפנית כלפי השוטר.
 

אחרי דין ודברים, דחף אחד מהם את השוטר ומיד החלה מהומה במקום. הצוות הזעיק תגבורת ובינתיים השתמש בגז פלפל כדי להרגיע את הצעירים. כאשר כוחות נוספים הגיעו למקום, נעצרו השלושה כאשר ברשות אחד מהם נמצא סם. בתוך ההמולה הצליח הצעיר הראשון שנעצר לבדיקה להימלט מהמקום. "בדרך כלל לא תוקפים שוטר, במקרה הזה הם היו שיכורים ובכלל לא הבינו מה הם עושים" סיפר המפקח יעקב אלמוג.  על פי הערכות באזור התקיימה מסיבה שבה שתו הצעירים לשוכרה "אני מאמין שהמשטרה תעלה על עקבותיו של הצעיר שברח" מסכם אלמוג.
 
מקרה זה הוא המשכו של אירוע שהתקיים בסוף השבוע שעבר. ביום חמישי בלילה סייר צוות של הסיירת הירוקה סמוך למתקן המים של חברת מני"ב, באזור הצפוני מערבי של נחלת יהודה. הצוות שמע מוסיקה חזקה בוקעת מהמקום, כשהתקרבו, לא האמינו למראה עיניהם, כ-300 בני נוער, רובם בגילאי 14-18 חוגגים בחורשה במסיבה רוויה באלכוהול. הצעירים שהבחינו בסיירים מיהרו לזרוק את הבקבוקים לשיחים. הצוות פיזר את הנערים מהמקום.
 
בחודש האחרון פועלת החברה לביטחון ביתר שאת במאבק הבלתי מתפשר במכירת אלכוהול לצעירים. כך למשל, ביום חמישי האחרון, הוגש צו סגירה מנהלי ל-30 יום לפאב ברמת אליהו שמכר אלכוהול בשעות אסורות, זאת כמה שבועות לאחר שהוגש צו סגירה לפאב ברחוב יעקב הכהן. בחברה לביטחון מציינים כי בשנה האחרונה נרשמו למקום מספר קנסות וכן מדובר בפאב שסביבו התרחשו מספר אירועי אלימות ורעש. בחודש הקרוב יתקיימו סיורים במקום כדי לוודא שהמקום אכן סגור.
 
בנוסף, בחודש האחרון נרשמו ארבעה דו"חות נוספים בגובה 9,000 ₪ כל אחד על מכירת אלכוהול בשעות אסורות. כמו כן נרשמו מספר דו"חות לפאבים בשכונות על אי סגירת העסק ב-23:00 בלילה.
 
מנכ"ל החברה לביטחון, מוטי נחמני, הוסיף ואמר כי לא יהיו כל פשרות במאבק במכירת אלכוהול לצעירים "אנו למודי ניסיון שאלכוהול מוביל לאלימות, ונדליזם והקמת רעש. הפעילות שלנו נועדה מצד אחד למנוע את מכירת האלכוהול לצעירים ומצד שני אנו מתמודדים עם התוצאות ההרסניות של המשקה החריף. אנו נמשיך לעמוד בצמתים הללו בחיי הלילה של הצעירים כדי שיבלו, ייהנו ויחזרו הביתה בשלום".

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה