הרחוב נקי אבל החתולים גוועים ברעב



פחי האשפה בשכונת רמת אליהו בראשון לציון הוטמנו, וחתולי הרחוב, שרק לאחרונה הושקע כסף רב בעיקורם, רעבים. העירייה: יצרנו סביבה נקייה והיגיינית יותר

כבר שנים שניצנה בר, פעילה למען בעלי חיים משכונת רמת אליהו שבראשון לציון, מאכילה את החתולים ברחוב שבו היא מתגוררת. בשנים האחרונות היא אף סייעה לעירייה במבצעי העיקור הרבים בשכונה, ולכן היא מתקשה להבין מדוע העירייה מסרבת לסייע בהאכלת החתולים.

בשנים האחרונות פועלת העירייה להחלפת פחי 'הצפרדע' הירוקים במיכלי אשפה נסתרים. מעבר לעובדה שמדובר בפתרון אסתטי יותר, האשפה הופכת בלתי נגישה לחתולי הרחוב שבעבר היו מוצאים בהם את מזונם, וכעת הם תלויים לחלוטין בחסדיהם של המאכילים המזדמנים.

לטענת בר, פניותיה לעירייה שתסייע בהאכלתם, לא נענו. "החתולים ממש מחכים לי מדי יום כשאני יוצאת מהבית", מספרת בר. "אני לא יכולה לעבור עם המכונית שלי ברחוב מבלי שהם יקפצו עליי כי הם חושבים שאני באה להאכיל אותם. מאז שהטמינו את הפחים אין להם מאיפה להשיג אוכל והם תלויים בי לגמרי, מדובר במאות חתולים".

לדברי בר, את מרבית המזון היא מממנת מתרומות, אך זה אינו מספיק. "יש פעילה נוספת בשם נריה שמאכילה בכל יום במשך ארבע שעות חתולים ברחבי העיר, הכל מהכיס שלה. אני מלווה את חתולי הרחוב של רמת אליהו כבר שנים, ורק בשנה האחרונה הושקעו מאות אלפי שקלים במבצע עיקור וסירוס. סייעתי למחלקת הווטרינרית של העירייה ללכוד, לסרס ולעקר את כל החתולים כאן בסביבה, אבל עכשיו כשהטמינו את הפחים, החתולים גוועים ברעב. למה השקיעו כל כך הרבה כסף בעיקור אם עכשיו ממיתים את החתולים מרעב? אין פה שום היגיון".

מהעירייה נמסר: "הפחים הטמונים נועדו להחליף את המכולות כדי לשמור על סביבה נקייה והיגיינית יותר לתושבים. אחת הדרכים המרכזיות למזער את המטרד התברואתי ולמנוע את סבלם של החתולים היא עיקור, המצמצם את ריבוי החתולים".

קרדיט: אביגיל קדם Mynet.co.il

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה