גן חיות התגלה בדירת מגורים בראשון לציון



תושבים בשכונת נווה חוף התקשרו למוקד העירוני והתלוננו על ריח עז שעולה מאחת הדירות בבניין המשותף. צוות משולב של השירות הווטרינרי העירוני, החברה לביטחון ורשות הטבע והגנים הגיע למקום, ומצא בעלי חיים מוגנים. החיות הוחרמו ושוחררו מאוחר יותר לחופשי

בשבועות האחרונים חשו תושבים בשכונת נווה חוף בראשון לציון בריח חריף שעולה מאחת הדירות בבניין מגורים משותף. השכנים, שהכירו את המשפחה ובמיוחד את האב שנחשב לחובב בעלי החיים, הניחו ש"דיירים" חדשים הצטרפו למשפחה ופנו למוקד העירוני בבקשה לבדוק את הנעשה בדירה.

לאחר גביית עדויות מהשכנים, בשירות הווטרינארי הגיעו למסקנה כי בדירה נמצאים בעלי חיים שאינם נחשבים כחיות מחמד ופנו לרשות הטבע והגנים ולחברה העירונית לביטחון בבקשה להצטרף לביקור בית אצל המשפחה.

מפגע תברואתי חמור

כאשר הצוות המשותף הגיע למקום, הפקחים נדהמו לגלות כמות גדולה של בעלי חיים בבית וריח מצחין של הפרשות. לאחר חקירה קצרה התברר כי אב המשפחה הוא אספן חיות שידע כי ברשותו מספר בעלי חיים מוגנים שאסור לגדלם באופן פרטי, אך טען כי אסף אותם כדי להגן עליהם בעצמו.

בתום הבדיקה החליטו הפקחים להחרים מהמשפחה את עשרות הזיקיות, שני הצבים והצפרדע שהוחזקו בדירה, אף שהם נחשבים לבעלי חיים מוגנים, ושחררו אותן לחופשי בשטחים פתוחים.

בנוסף, פקחי שמורות הטבע החרימו גם עשרות סנאים ששהו בדירה והותירו ברשות המשפחה מספר בודד של סנאים שמותר להחזיק על פי המכסה הקבועה בחוק. הסנאים המוחרמים הועברו למספר פינות חי בארץ.

ברשות המשפחה היו גם כלבים, איגואנה וציפורי שיר, שמותר להחזיקם כחיות מחמד.  "זה היה גן חיות קטן בתוך הדירה" מספר ד"ר יהונתן אבן צור, מנהל השירות הווטרינארי בראשון לציון, "אין ספק שזה היה מפגע תברואתי חמור".

מעיריית ראשון לציון נמסר כי ינקטו צעדים משפטיים נגד אב המשפחה. 

קרדיט: nrg.co.il

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה