מדוע קיבל עבריין תנועה סדרתי מראשון לציון עונש קל?



רוכב קטנוע מראשון לציון לא ציית לקריאת שוטר לעצור. למרות שלחובתו עבירות תנועה רבות, בית המשפט הסתפק בקנס כשקיבל את גרסתו לפיה לא הבין את הסימון

בן 20 מראשון לציון הספיק לצבור לחובתו עשרות עבירות תנועה, חלקן תוך סיכון חיי אדם, בשל נהיגה רשלנית. למרות שהעבירה האחרונה הייתה אי ציות לשוטר שסימן לו לעצור, החליט בית המשפט לשחררו רק עם קנס כספי מאחר שלטענת הצעיר חשב שהשוטר מסמן לנהג אחר לעצור.

לדברי עורך דינו של הצעיר, שחר אורגד, במהלך התקופה הקצרה בה מחזיק הצעיר ברישיון, הוא הספיק לעבור על אי מתן זכות קדימה, עקיפה בקו רציף, אי ציות להוראות שוטר, פרסה במקום אסור ועוד עבירות רבות וחמורות.

לפני מספר חודשים רכב הצעיר על הקטנוע שלו. כשהגיע לצומת בו מוצב תמרור 'האט ותן זכות קדימה' המשיך בנסיעתו. שוטר תנועה שהיה במקום הבחין בכך וסימן לו לעצור, אך הצעיר התעלם ממנו והמשיך ברכיבה. ניידת משטרה החלה בנסיעה אחריו וקראה לו לעצור, ורק אז הואיל בטובו הרוכב להוריד את הרגל מדוושת הגז ולעצור בצד.

זמן קצר לאחר מכן זומן הצעיר לבית הדין לתעבורה בפתח תקווה, מקום שאליו נקלע כבר במהלך התקופה הקצרה יחסית בה הוא מחזיק ברישיון, אלא שהפעם היה ברשותו תירוץ מקורי במיוחד. הצעיר טען, באמצעות עורך דינו, כי השוטר אמנם סימן לעצור, אלא שרוכב קטנוע שחובש קסדה חשוף לשדה ראייה חלקי כך שניתן היה להבין שהסימון היה מיועד לנהג שלאחריו ועל כן המשיך בנסיעתו.

לאחר דיון בתיק, הוחלט לקבל את גרסתו של הצעיר מחמת הספק, שאכן לא הבין כשורה את סימון שוטר התנועה.

לבסוף, הוחלט להשאיר את הצעיר עם רישיון הנהיגה ולקנוס אותו בסכום של 1,000 שקל בלבד, בתקווה שתהיה זו הפעם האחרונה שהוא יעבור עבירות תנועה.

קרדיט: אבי איצקוביץ mynet.co.il

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה