קריית ראשון פיצוץ של שכונה: 5 חיסולים תוך שלוש שנים



בקריית ראשון מתחילים לאבד סבלנות ואת הביטחון לנוכח החיסולים שפוקדים את השכונה, האחרונים שבהם היום. חלק מהדיירים שוקלים לעזוב ואחרים חוששים מהרגע שבו ייפגעו חפים מפשע. "מי יודע מתי תהיה הפעם הבאה ומה יהיו התוצאות", הם אומרים

הפיצוץ שהחריד אתמול בבוקר (ה') את שכונת קריית ראשון בראשון לציון גרם לזעזוע עז אצל התושבים, שחוו בשנתיים האחרונות חמישה חיסולים. שוב זה קרה בצהריי היום, שוב מתחת לבית ושוב נאלצו שם לחוות במחזה המזוויע של גופות חרוכות. "הם לא מסכנים רק את עצמם אלא גם חפים מפשע. איך אפשר לחוש ביטחון?", תוהים הדיירים.

בפברואר לפני שנה התמודדו תושבי רחוב האיריס בשכונה אל תוך רצח כפול של אוהד פרנקו ודניאל (באיו) סמארה. היום הם צפו בגופותיהם של אלכס לרנר בן ה-24 מראשון ושמוליק דוד בן 28 ממודיעין. במקום התאספו גם ילדים שחזו במראות הזוועה. לפני שנתיים, גם כן בפברואר, נרצח רמי אמירה על ידי מתנקש ביציאה מהשכונה.

"אחד ההרוגים היום הוא בן של חברה לעבודה", אומרת אתי דגן, שמתגוררת באחד הבניינים ממול. "מדובר באירוע נוסף שקורה אצלנו בשכונה. זה ממש מפחיד. הילדה שלי בת ה-12 עוברת שם בדרך לבית ספר וממנו. מה היה קורה אם היא בדיוק הייתה שם? הילדים שלי כל הזמן אומרים לי שהשכונה הזו הפכה בעייתית ואני אמרתי שזה לא הגיוני. אני עובדת בעירייה ושומעת כמה פעמים הפקחים נקראים לכאן. זה לא נעים. אני חוששת שהילדה שלי תסתובב לבד בחוץ, בשש בערב היא כבר בבית".

אחרי החיסול הכפול באיריס חשבו התושבים שדבר כזה לא יקרה שוב, אך התבדו. "אני מתגוררת בשכונה 11 שנה וזה מזעזע", היא אומרת. "מדובר בשכונה טובה שבשנים האחרונות נרשמים בה יותר ויותר אירועים פליליים. באחד הבניינים נמצאו בעבר אמצעי לחימה בלובי. אחרי הפיצוץ האחרון, עלתה המחשבה לעבור דירה, כעת היא מתחזקת. בעירייה ובמשטרה צריכים להתכנס ולחשוב מה עושים. מי יודע מתי תגיע הפעם הבאה ומה יהיו התוצאות".

תושבת אחרת אומרת כי האלימות הגוברת מעלה מחשבות לעזוב את השכונה. מזל שהילדים היו בבית הספר, יכול להיות שאם הפיצוץ היה כמה שעות קודם לכן היו נרשמים גם נפגעים חפים מפשע", היא אומרת. "בסך הכול מדובר בשכונה טובה, 
שמתגוררים בה אנשים טובים, אבל אנחנו לא מודעים למה שמתרחש מתחת לפני השטח. אם זה ימשך אני בהחלט אחשוב שוב אם להישאר כאן".
 
אבל יש גם אחרים, שמבקשים לא לעשות הכללות ולא לפגוע בשמה של קריית ראשון. "בחלק מהמקרים בכלל לא מדובר בתושבי השכונה, אלא באנשים שמתגוררים במקום אחר ורק מבצעים את מעשיהם בה", הוא מסביר. "כמו שזה קורה כאן, זה קורה גם במקומות אחרים. כמובן שיש לעשות הכול על מנת למגר את עניין משפחות הפשע בכלל, אבל אני לא חושב שיש להכליל על השכונה כולה".

צילום ווידאו: ניצן דרור , אלי סניור

קרדיט: שחר חי YNET


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה