צור: פער גדול בין מחיר כרטיס רכבת לאוטובוס לת"א



ראש עיריית ראשון לציון, דב צור, דן עם סמנכ"ל התכנון והכלכלה של המשרד גם על כביש 431, על תחנות הרכבת בעיר ועל התוכנית העתידית להפעלת רכבת קלה בעיר, עליה אמר: "ההשפעה על הכלכלה המקומית היא אדירה"

"מה שעשתה הממשלה עבור ראשון לציון בשנים האחרונות, בין השאר, פתיחת תחנת הרכבת במערב העיר ופתיחת כביש 431  זו הצלחה כלכלית אדירה לעיר ולכלל תושבי האזור" כך פתח ראש העירייה, דב צור, את דבריו בביקור סמנכ"ל לתכנון כלכלי במשרד התחבורה, צ'רלי סולומון, בהתייחס לפרויקטים התחבורתיים המרכזיים שנפתחו בעיר בשנים האחרונות. צור: "פרויקטים אלו הפכו את העיר לנגישה מאוד, דבר שהשפיע על העיר ועל הארץ כולה".
 
ראש העירייה הציג בפני הסמנכ"ל ופמלייתו את הפרויקטים המתוכננים לעיר, בין היתר סיפר על הקמת אלפי יחידות דיור בנחלת יהודה ובשטח בסיס צריפין שצפוי להתפנות "מדובר בפרויקטים שנמצאים כבר בדיונים בוועדה המחוזית, כרגע אנו מבקשים להתמקד בפיתוח מתחמי עסקים". ראש העירייה סקר גם את עורקי התחבורה הסובבים את ראשון לציון וכן העלה סוגיות שיש לדון בהן על מנת לעמוד בעומסי התחבורה הצפויים עם גידול אוכלוסיית העיר.
 
על כך אמר הסמנכ"ל: "אני מכיר מקומות אחרים בארץ, ואני יכול לומר שפה יש יהלום תחבורתי. השטחים הפנויים והזמינים יכולים לקצר תהליכים בהקמת תשתיות ובכך לתרום למשק הישראלי".
 
ראש העירייה העלה לדיון את הנושא שמטריד מאוד את תושבי העיר והוא הפער הבלתי הגיוני במחיר כרטיס אוטובוס לתל אביב העומד על 6.60 ₪ לעומת מחיר כרטיס רכבת לעיר הגדולה העומד על 15 שקלים.

צור: "תושבי העיר הנוסעים צפונה, סובלים מידי יום מעומסי תנועה קשים. המטרה של הקמת תחנת רכבת במערב העיר הייתה להוריד כמה שיותר כלי רכב מהכבישים, ואנו רואים שאכן רבים החליפו את הרכב בנסיעה ברכבת. הוזלת תעריף הנסיעה תהפוך את הנסיעה ברכבת לאטרקטיבית יותר לרבים אחרים ואז אולי נראה רבה יותר בכבישים".
 
סמנכ"ל משרד התחבורה השיב כי נעשית עבודה מקיפה בנושא התעריפים וכי הנושא נמצא על סדר היום של המשרד יחד עם משרד האוצר והרכבת.
 
נושא נוסף שנדון היה פרויקט הרכבת הקלה בגוש דן במסגרתו תפעל הרכבת גם בעיר. סמנכ"ל משרד התחבורה שליווה את הפעלת הרכבת הקלה בירושלים נשמע חיובי לגבי ההשלכות העתידיות: "ההשפעה על הכלכלה המקומית היא אדירה, תהליך ההקמה היה קשה מאוד ונדרשו לא מעט פתרונות יצירתיים, אבל היום אנחנו רואים אזורים תוססים מאוד שפעם היו מוזנחים". סולומון הוסיף כי בעבר תושבי השכונות הצפוניות והדרומיות בעיר הבירה התנגדו נחרצות לכניסת הרכבת לאזורם ואילו היום נאבקים להיות כלולים בהרכבת הרכבת הקלה בעיר". 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה