בית 'קפה הדרים' בראשון לציון יסגר בשבת



עסקני ראשון לציון מרוצים: המאבק נגד פתיחתו של קפה 'הדרים' בשבת הצליח • כיצד שכנעו העסקנים את בעל המקום לסגור את העסק? • ומה המסר שהם מפיקים מהמאבק?

פרשיית 'קפה הדרים'בראשון לציון שעורר עליו את חמתם של תושביה החרדיים של העיר בשבת האחרונה, כאשר פתח את שעריו לרווחה בפני עוברים ושבים, וגרר גלי מחאה - באה לסיומה. בית הקפה החליט לסגור את המקום לקראת השבת הקרובה.

לדברי פעילים מקומיים, בעל המקום הינו ממוצא רוסי - שככל הנראה מנותק מכל זיקה ליהדות, ולא הייתה בכוונתו ליצור פרובוקציה או קריאת תיגר מכוונת. "לא הרחק משם, בשכונה מעורבת, פועלת ברכת שחיה פרטית גם בשבת. ככל הנראה חשב האיש כי יוכל לצוד את המתרחצים, שיבואו אליו לכוס קפה לאחר השחיה", משער אחד מהם.

מאז הפגנת המחאה בליל שבת, פעלו עסקנים באורח נמרץ מול בית הקפה. לאחד מהם נודע, כי רישיון העסק של האיש מוטל גם הוא בספק, מחמת פגמים שנפלו בעת קבלת האישור. כך שהעסקנים שניהלו מולו מגעים, יכלו להשתמש בשיטת המקל והגזר. מחד, נמסר לאיש, כי ידוע להם כי רישיונותיו בעייתיים, ובמידה ולא יסגור את המקום בשבת, יטרפדו את הפעלת העסק גם באמצע השבוע. מאידך, הסבירו לו את נועם השבת וקדושתה, וניסו לדבר על ליבו כי משמירת השבת הוא רק ירוויח.

כאמור, בסופו של דבר פעלו הדברים את פעולתם, והאיש התקפל. "מהשבת הבאה, ישוב השקט לשרור בשכונה", הבטיח.

קרדיט: שלמה גרינברג, בחדרי חרדים

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה