כנופיות מזרח ומערב ראשון לציון שוב בכותרות



כבר שלושה ימים שהאורות במעבדות המז"פ במטה הארצי בירושלים דולקים כמעט כל הלילה. כך גם במשרדי ימ"ר תל אביב. החוקרים מקווים למצוא התאמה בלפחות אחד משני האקדחים שנמצאו ברשותם של רועי ניר ויעקב שמעון אקא שנעצרו על ידי שוטרי יס"מ איילון בליל שלישי שעבר.

הרבה מאוד מאמצים מודיעיניים השקיעה המשטרה סביב השניים - האזנות, תצפיות וכמובן בלשי הסמויה שהיו תמיד בסביבתם. הכל חלק מההכנות לקראת חזרתו לישראל של איציק אברג'יל, שנגזרו אליו 10 שנות מאסר בכלא אמריקאי, אך צפוי לשוב בקרוב לריצוי שלוש שנות המאסר שנותרו לו בישראל, כפי שביקש.

במשטרה עקבו וראו כיצד ניר ואקא משיגים, על פי החשד, שני אקדחים, לבשו שכפ"צים ושמו ידיהם על אופנוע t-max גנוב החביב על עבריינים. ברשותם נמצא גם מכל דלק. בימ"ר תל אביב הבינו שהשניים בדרך לבצע מה שמכונה בשפה העבריינית "פירוק", חיסול מטווח קצר. זה זמן רב שהם מוגדרים על ידי המשטרה כ"צוות החיסול" של כנופיית "מזרח ראשון", אבל השניים מזוהים גם, כמו מרבית חברי הכנופיה עם ארגון אברג'יל.

 
איציק אברג'יל בדרך למטוס ההסגרה לארה''ב. תיכף חוזר צילום: דוברות משטרת ישראל


שמעון אקא הוא אחד החיילים הנאמנים ביותר של איציק אברג'יל. גם אחרי שאברג'יל נעצר ב-2008 הוא נהג להגיע לבית המשפט ולתמוך בבוס. הסכסוך בין כנופיות מזרח ומערב ראשון גבה בשלוש השנים האחרונות את מותם של לפחות 11 איש. המתיחות בין שתי הכנופיות היא בעצם הסיפור של מה המתרחש בשבועות האחרונים בעולם הפשע הישראלי, מי יהיה ארגון הפשע החזק בישראל.

ב-2008 עצרה המשטרה את מאיר ואיציק אברג'יל לאור בקשת הסגרה מצד ארה"ב. מאותו רגע נפתח מאבק בעולם הפשע - מי ייכנס לחלל שהותירו האחים שנחשבו למנהיגי ארגון הפשע החזק והדומיננטי בישראל. על פי מיפוי המודיעין המשטרתי, בצפון הארץ שולטים ארגוני הפשע הערבים וכן ארגון הפשע של מיכאל מור. בדרום שולט ארגון הפשע של דומרני, שמחובר בקשרים עם עמיר מולנר והאחים מוסלי.

קרבות ירושה עד מעצרם של האחים אברג'יל, הייתה השליטה באזור המרכז בידיהם. אלא שהגליית האחים מאיר ואיציק לארה"ב שברה את הסטטוס-קוו בעולם הפשע הישראלי, ובאזור המרכז החלו קרבות ירושה.

קואליציית מוסלי, מולנר ודומרני ניסתה לתקוע יתד באזורים שונים בגוש דן, על חשבון ארגון אברג'יל. בין היתר, הם ניסו ואף הצליחו לגייס חלק מה"חיילים" שהיו מזוהים בעבר עם אברג'יל. הם גם הצליחו להשתלט על חלק מהמקומות מהם גבו אנשי אברג'יל דמי חסות ואף השתלטו על לא מעט "צ'יינג'ים", שנחשבים בעולם הפשע שיטה יעילה להלבנת הון.

כנופיות מזרח ומערב ראשון לציון הובילו את המתיחות בין הארגונים הגדולים, כאשר כל כנופיה גייסה חסות מה"חיילים" והארגונים הגדולים. הכנופיה של יניב בן שושן, המכונה "כנופיית המזרח", הצליחה לקבל חסות מאנשים כמו מוטי חסין ושמעון אקא, שמזוהים היטב עם ארגון אברג'יל.

"כרגע יש מלחמה של הכל בכל. כבר אי אפשר לדעת מי מסוכסך עם מי, מי משתייך למי. והמצב במשולש הערים ראשון-לציון-חולון-בת-ים הוא כזה שסף האלימות בין הכנופיות הוא כל כך גבוה, מה שמוביל לרשימת הרציחות ההולכת ומתארכת", אמר גורם בכיר במשטרה.

"החשש כרגע בקרב העבריינים הוא שכפי שאירע כאשר מוטי חסין חזר ממקסיקו החל גל רציחות שנועד לקבע את מעמדו של חסין כאיש החזק בשטח, אבל ככל שאנחנו מתקרבים למועד שבו איציק אברג'יל אמור לשוב לארץ עלול להיווצר מצב דומה של גל גואה של מקרי רצח", אומר בדאגה גורם בכיר במשטרה.

קרדיט: אבי אשכנזי Nrg.co.il


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה