ערנותו של פקח הביאה לתפיסתו של נהג דורס



ערנותו של פקח החברה לביטחון בראשון לציון, אורן לוי, הביאה לתפיסתו של נהג דורס בתאונת פגע וברח שאירעה בעיר בסוף השבוע. בשישי האחרון, בשעות הערב, התקבלה במוקד העירוני תלונה לגבי אדם השרוע על הכביש בדרך חיים הרצוג בעיר.

פקח החברה העירונית לביטחון, בנצי כרמלי, הזעיק באמצעות המוקד העירוני את כוחות מד"א וכוחות המשטרה והגיע באופן מיידי אל המקום.  בהגיעו, הבין כי ככל הנראה מדובר בתאונת פגע וברח של רוכב אופניים שנמצא פצוע ומדמם בראשו.

מספר דקות לאחר מכן, הגיעו אל המקום פקחים נוספים של החברה לביטחון אורן לוי ואושר צאלח. לוי, ששירת בצה"ל בתפקיד חובש קרבי, ניגש לתת טיפול ראשוני לפצוע והבין כי מדובר בפגיעה חמורה. האיש שנדרס, נמצא עם פגיעה בראשו, מדמם מהאף, גופו היה קר מאד והדופק חלש, הוא לקה בערפול שגבל בחוסר הכרה. בעת בה העניק לוי טיפול ראשוני לנפגע, הגיע אל הזירה אדם נוסף, שלא נכח במקום קודם לכן, והחל לשאול שאלות לגבי המקרה. לוי מספר כי האדם החל לשאול שאלות מסוג: "האם מישהו יודע מה קרה כאן? האם היו עדים? מי ראה את התאונה?" וכדומה.

השאלות הרבות עוררו את חשדו של לוי, שהבחין לפתע כי האיש לבוש בבגדי עבודה ואילו משוטט במקום ללא רכבו. לוי פנה מייד לפקח הנוסף ששהה עמו במקום וביקש ממנו להקדיש את מירב תשומת הלב להתנהגותו של האיש על מנת שזה לא ימלט מן המקום, משום החשד שעורר אצל הפקחים. לפתע, הבחין לוי, בעודו מעניק סיוע ראשוני לפצוע, כי האיש החשוד מתרחק לכיוון מראה של משאית שהייתה שרועה על השביל, מרים אותה וזורק אותה הצידה. לוי מספר כי כאן כבר נתן האיש בסיס מוצק יותר לחשדות נגדו. כוחות מ.ד.א הגיעו ופינו את הפצוע ולוי מייד ניגש אל החשוד, הודיע לו כי הוא מעוכב ויחד עם הפקחים הנוספים, השגיח עליו עד להגעת כוחות המשטרה.

באותה העת, אסף לוי את המראה שנזרקה על ידי  החשוד והחל לתשאל אותו. החשוד, הכחיש כל קשר לאירוע. כעבור מספר דקות הגיעו אל המקום כוחות המשטרה שאספו את החשוד והמשיכו את הטיפול במקרה.  לבסוף, הודה החשוד בהיותו הנהג הפוגע. לצערנו, הפצוע שנלקח לבית החולים נפטר כעבור פחות משעה.

מחזיק תיק הביטחון במועצת העיר ומ"מ יו"ר דירקטוריון החברה לביטחון, עו"ד סורין גנות:" תאונות מסוג פגע וברח הפכו לתופעה רחבה ומדאיגה בהיקפיה בשנים האחרונות במדינת ישראל. מדובר בהתנהגות פושעת של הפקרת חיי אדם והשתמטות מאחריות בגינן אסור לנו לגלות קלות דעת משום סוג. אני גאה בפקחי החברה לביטחון המגלים, פעם אחר פעם, ערנות ותושייה המביאות לתוצאות טובות.  מקרים אלו, עוזרים לנו להוכיח, כי יש מי שדואג ושומר על ביטחונם של תושבי העיר וכי לא ניתן לכל אדם לעשות בעיר ככל העולה על רוחו ובניגוד לחוק. באופן מיוחד, אני רוצה לשבח את פעילותו של הפקח אורן לוי שפעל בצורה יוצאת דופן והביא לתפיסתו של החשוד בתאונה. מדובר בהישג משמעותי בעל ערך מעשי -ישר כח"

מנכ"ל החברה העירונית לביטחון וסדר ציבורי, מוטי נחמני:"תושייתו של פקח החברה, אורן לוי, הביאה לתפיסתו של מי שדרס רוכב אופניים, פצע אותו אנושות וברח מזירת האירוע. לצערנו, תאונות מסוג זה מתרחשות בעת האחרונה בתדירות מדאיגה, אך המסר מהאירוע של שישי האחרון הוא חד וברור-פקחי החברה לביטחון פזורים באופן תדיר בכל פינות העיר. ערנותם וניסיונם מביאה לתפיסות העוברים על החוק, חדשות לבקרים.  אנחנו בחברה לביטחון מפעילים את הפקחים 24 שעות ביממה כדי להרתיע ובשיתוף עם משטרת ישראל לבצע תפיסות של פורעי חוק בכל התחומים-שיתוף פעולה אשר מוכיח את עצמו כיעיל יום אחר יום".

גנות ונחמני ביקשו להוסיף את תנחומיהם הכנים למשפחתו של הנפגע בתאונה שנפטר עקב פציעותיו הקשות.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה