שליח האו"ם ביקר בראשל"צ: מזועזע מההרס



רוברט סרי, שליח האו"ם לתהליך השלום במזרח התיכון סייר אתמול (א') בבתים שנפגעו מפגיעת טיל בראשון לציון, והבטיח לעשות מאמצים להביא יציבות ושקט לאזור

השליח המיוחד של האו"ם לתהליך השלום במזרח התיכון, רוברט סרי, ביקר אתמול בעיר ראשון לציון. במהלך ביקורו סייר סרי עם ראש העירייה, דב צור, חבר המועצה, דורון אוזן ומנכ"ל העירייה, פרנקו גונן, בבתי המגורים בעיר שספגו פגיעה מטיל הפאג'ר בשבוע שעבר, במהלך מבצע "עמוד ענן". עם הגעתם של סרי וצור למתחם נערכה במקום מסיבת עיתונאים בה הביע סרי זעזוע ותדהמה  מההרס שהותיר הטיל שפגע בבניינים בראשון לציון, הסביר את המחויבות לנסות ולחפש פתרונות אשר יכלו להביא ליציבות ושקט במזרח התיכון וסיפר על חוויותיו ועל מראות ההרס בעזה, שם ביקר בימים האחרונים.

בתגובה לכך אמר לו דב צור:"גם עזה ספגה פגיעה קשה וזה ברור אך ההבדל הוא,שבישראל אנו מקפידים ועושים את כל המאמצים שלא לפגוע בשכונות מגורים ובחפים מפשע, ואילו בחמאס פגיעה באזרחים היא מטרתם העיקרית, ובכך נבדלים אנו מהם".
 
בסיום הסיור, הגיע רוברט סרי לאולם המליאה בבניין העירייה לצורך מפגש עם חברי מועדון מודל האו"ם של עיריית ראשון לציון המרכז בתוכו תלמידי תיכון מצטיינים מבתי הספר בעיר אשר עוסקים בנושאים הבוערים ביותר בקרב הקהילה הבינלאומית ואמר: "אני, יחד עם מזכ"ל האו"ם מגנים בכל תוקף את ירי הטילים חסר ההבחנה מעזה. זה צריך להיפסק אחת ולתמיד". סרי אף שיבח את פרויקט מודל האו"ם כמענה על הצורך בעיצובם של דור הדיפלומטים העתידי של מדינת ישראל ומתן חלון הזדמנויות למנהיגי העתיד.

 

מועדון מודל האו"ם הינו פרויקט אקדמי יוקרתי ביוזמת מחזיק תיק הנוער והצעירים, דורון אוזן אשר פועל באגף הנוער והצעירים, על פי תוכנית רב-שנתית בה מדמים תלמידי התיכון את עבודת האו"ם על מועצותיו השונות. במהלך המפגש, קיימו חברי מועדון האו"ם שיח שאלות ותשובות עם רוברט סרי.
 
חבר מועצת העיר, מחזיק תיק הנוער והצעירים, דורון אוזן, אשר יזם את הקמת המועדון בראשון לציון בשיתוף עם ראש העירייה:" יזמתי את הפרויקט משום שאני מבין את החשיבות בחשיפת התלמידים כבר בגיל צעיר לנושאים הבוערים ביותר בקרב הקהילה הבינלאומית ואת חשיבות ארגז הכלים המשמעותי  שרוכשים החברים במועדון במגוון תחומים. הקמת מועדוני מודל האו"ם לתיכונים משרתת את הצורך בעיצובם של דור הדיפלומטים העתידי של מדינת ישראל ומתן חלון הזדמנויות למנהיגי העתיד. הקמת מועדוני מודל האו"ם משתלבת היטב עם שאיפתה של עיריית ראשון לציון בכלל, ואגף הנוער והצעירים בפרט, למצוינות בחינוך. אני מברך על ביקורו של רוברט סרי, שבזכות ביקורו הצלחנו להביא את הערך המוסף לבני הנוער מבחינה הסברתית".
 
אליזבט וויסבורד, תלמידת כיתה י"ב המשתתפת במועדון מודל האו"ם מספרת כי זו הייתה הזדמנות טובה מבחינתה ללמוד הרבה על ההתרחשויות 'מאחורי הקלעים' של התקשורת ושל המהלכים המדיניים: "סרי הגיע וראה באופן אישי את המציאות ולא הסתפק בדו"חות של העוזרים שלו. מלבד החשיבות הציבורית לביקור של אישיות כה בכירה מטעם האו"ם שנענתה להזמנה שלנו, זה היה מרתק לשמוע את דעתו האישית והמקצועית ולשמוע ממקור ראשון על ההתרחשויות הפוליטית והדיפלומטית שמאחורי מבצע 'עמוד ענן'".


 
באגף הנוער והצעירים של עיריית ראשון לציון אשר יוביל את התוכנית מספרים כי במסגרת מועדון מודל האו"ם, יעברו המשתתפים, שהינם תלמידים מצטיינים מהתיכונים בעיר ראשון לציון, מגוון של סדנאות, הרצאות אורח, שיעורים פרונטליים וסימולציות. מדובר בתכנית ייחודית אשר תעניק לתלמידי התיכון המשתתפים בה, בין היתר, ידע תיאורטי בסיסי וכלים מעשיים ביחס לעבודת האו"ם; הבנה של הפוליטיקה הבינלאומית והכרת נבכי עולם הדיפלומטיה; שיפור יכולות הדיון, הניתוח וההתבטאות; שיפור ניכר ומשמעותי בשימוש בשפה האנגלית (קריאה, כתיבה ודיבור) וחשיפה לקשת רחבה של תחומים אשר להם חשיבות מעשית שתסייע רבות לתלמידים בהמשך התפתחותם האישית והמקצועית, כגון אמנות הדיבור לפני קהל, רטוריקה, שימוש בשפת גוף, שימוש בהומור באופן בונה וחיובי, כתיבה וארגון של טיעון, ניהול משא ומתן, שיפור תהליך קבלת החלטות ועוד.
 
התכנית מתקיימת בראשון לציון בעידוד מחלקת ארב"ל (ארגונים בינלאומיים) של משרד החוץ ומשרד המתאם המיוחד מטעם האו"ם לתהליך השלום במזרח התיכון.
 
עו"ד אריאל יוסף, מייסד Pro-MUNers, הגוף האחראי להקמת וניהול הקבוצה, מאמין כי ההתנסות הפרקטית בעבודה הדיפלומטית אותה ירכשו המשתתפים בפרויקט, יתרמו רבות להכשרת דור העתיד של הדיפלומטים ושילובם של ישראלים בארגוני האו"ם: "היום, ארבע שנים בלבד לאחר שייסדתי יחד עם עו"ד אסף לביא את כנס ISRAMUN, אפשר לראות בוגרים של הכנס בעמדות מפתח במדינות שלהם ובגופים שונים של האו"ם. אני מאמין שהתופעה תחזור על עצמה גם במסגרת התוכנית של מועדון מודל האו"ם של עיריית ראשון לציון, ובעתיד נוכל לראות את בוגרי התכנית מובילים את הדיפלומטיה של המחר".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה