סיוע לדיירי הבניינים שנפגעו



מדיירי הבניינים התקבלו תלונות לגבי מיקומו של בית המלון שהוצע להם על ידי מס רכוש (מעלה החמישה) ועל כן החליטה העירייה להעניק לתושבים את האפשרות ללון בבית המלון ליאונרדו בעיר בת ים הסמוכה, על מנת לאפשר לתושבים ללון בקרבת העיר.

בשלישי האחרון, בשעות אחר הצהריים, ספג בית מגורים בן שמונה קומות פגיעה ישירה מטיל פאג'ר. המבנה הסמוך לו ספג פגיעה אף הוא ולבתים נוספים במעטפת נגרם נזק. למרבה המזל, נשמעו הדיירים להוראות פיקוד העורף והמקרה הסתכם בשני נפגעים באורח קל. מייד לאחר נפילת הטיל, הגיעו אל המקום נציגי העירייה בראשות ראש העירייה, דב צור. נציגי העירייה הקימו באופן מיידי מרכז קליטה בבית הספר כרמים הסמוך, אשר נוהל על ידי ברכה צוויליך, אליו זרמו דיירי 2 הבניינים שנפגעו מנפילת הטיל.
 

לדיירים שנקלטו במרכז הקליטה,  הוסבר כי אינם יכולים לשוב לביתם ועל כן באפשרותם להישאר במרכז הקליטה למשך הלילה, שכן העירייה ציידה את המקום במזרנים וציוד שימושי נוסף. סמנכ"ל העירייה, חיה ברנפלד, סיפרה כי "על אף שהגוף האחראי לשיכון המשפחות בבית מלון בעת הזאת הוא מס רכוש, החליטה העירייה לסייע לדיירים המבוהלים גם בנושא זה כדי להימנע מבירוקרטיה.

מדיירי הבניינים התקבלו תלונות לגבי מיקומו של בית המלון שהוצע להם על ידי מס רכוש (מעלה החמישה) ועל כן החליטה העירייה להעניק לתושבים את האפשרות ללון בבית המלון ליאונרדו בעיר בת ים הסמוכה, על מנת לאפשר לתושבים ללון בקרבת העיר. כמו כן, לאחר דין ודברים, על אף שלא מדובר בתחום אחריותה, התחייבה עיריית ראשון לציון לסייע בתשלום נושא הלינה בבתי המלון, למשפחות שיתקלו בקשיים מול הגוף המטפל בנושא זה מטעם מדינת ישראל-מס הרכוש". ברנפלד הוסיפה, כי העירייה דאגה להסעות מסודרות של ילדי המשפחות שהשתכנו בבית המלון מחוץ לעיר אל מוסדות החינוך בראשון לציון וזאת על מנת להחזירם לשגרה מהר ככל האפשר ולאפשר התייחסות מיוחדת לילדים על ידי צוותי הטיפול בתוך מערכת החינוך.


 
נוסף לאלו, עם נפילת הטיל, החלו במוקד העירוני בארגון מבצע "משפחה מארחת", על מנת לספק לדיירי הבניינים הפגועים את האפשרות לשהות  בביתן של משפחות מארחות מהעיר ראשון לציון, כדי להישאר בקרבת הבית ולהתארח באווירה חמימה בקרב משפחה מהעיר. מנהלת המוקד העירוני, ניצה אבירם:"ניסינו "לשדך" בין משפחות שרוצות לארח לבין משפחות שרוצות להתארח", מספרת אבירם,"המוקד העירוני פרסם הודעה מוקלטת בה הציע למשפחות שרוצות לארח להשאיר את פרטיהן. פרטים אלו הועברו למרכז הקליטה ששידך בין משפחות מארחות מראשון לציון לבין משפחות שביקשו להתארח".
 
לאחר קליטתם של הדיירים במרכז הקליטה הראשוני, ציוותה העירייה לכל שתי משפחות עובדת סוציאלית, מטעם המינהל לשילוב חברתי בעיריית ראשון לציון, שתתן מענה לכל צורכיהם של המשפחות ותאפשר קשר ישיר, אינטנסיבי ופשוט של העירייה עם התושבים.
 
גם מינהל החינוך בעיריית ראשון לציון נרתם לטיפול שניתן למשפחות שני הבניינים שנפגעו ועמל על הכנת ערכות פעילות לילדים שנאלצו להישאר בבתיהם, כדי לעבור בנעימים את הימים שאחרי המקרה.

ראש עיריית ראשון לציון, דב צור, שקיים עם כל המשפחות שיחות טלפוניות בשישי האחרון וביקר את דיירי הבניינים, בבית המלון, במוצאי השבת האחרונה:"קשה לדמיין איך חוזרים לשגרה כאשר כל הבית, על תכולתו, נהרס. אנו עושים כל שביכולתנו להוות משענת לדיירי הבתים שנפגעו, לגשר ולקשר בינם לבין גורמי המקצוע, להעביר אליהם מידע ולתת להם פתרונות  כדי שיוכלו להתרגל במהרה למציאות החדשה. הוריתי לגורמי המקצוע בעירייה להעמיד לרשות התושבים כל מה שיזדקקו לו, ואני מקווה שהם יצליחו לחזור לשגרת חיים מהר ככל האפשר".


 
בנושא הטיפול במשפחות, ביקשו בעירייה לציין לשבח את פעילותו של ארגון "מעגל נשים" הפועל בעיר אשר דאג להנעים את זמנן של המשפחות מחוץ לבית, במהלך כל סוף השבוע האחרון עם מחוות בלתי רגילות. ראשית, לקראת השבת הגיעו נציגות הארגון לבית המלון בבת ים, שם קיימו יחד עם המשפחות טקס קבלת שבת מרגש.

במסגרת הטקס, חילקו לכל המשפחות חלות ועוגות לשבת. נוסף לכך, קיים הארגון פעילות לילדי המשפחות באמצעות ליצנית מפעילה שהגיעה גם היא לבית המלון ביוזמת הארגון. למחרת, ביוזמת הארגון גם כן, הגיעה אל בית המלון אחת מחברות "מעגל נשים" בראשון לציון שהינה מעצבת שיער, אשר הנעימה את זמנן של הנשים בתסרוקות על פי בקשתן.

יו"ר ארגון מעגל נשים, דניאלה דבח, סיפרה כי:"סוף השבוע בסימן נתינה למשפחות, עבר עלינו בכיף. מצאנו משפחות מקסימות, חלקן במצב רוח פחות טוב מהאחרות ולכן ניסינו ברגישות לסייע ולהגיע לכולם. היו משפחות שבחרו לא לרדת אל קבלת השבת שקיימנו ולכן עלינו אליהן לחדרים ומסרנו להם חלות ועוגות לשבת. כמו כן, הפעילות שערכנו לנשים עם מעצבת השיער, עזרה לנו ליצור אווירה טובה וקלילה יותר, לפחות בקרב הנשים. אני פונה מכאן למשפחות, אנחנו בארגון מבקשים להמשיך ולערוך פעילויות לילדים בכל יום ב-17:30 אחר הצהריים, ככל שתהיה היענות מצד המשפחות, נמשיך בשמחה וברצון עם הפעילות".

קרדיט צילום: אבי קקון וסיגל מזרחי שחר


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה