ע​יריית ראשון לציון תעביר ילדי גנים למיקומים חלופיים ממוגנים



בעקבות המצב הביטחוני:עיריית ראשון לציון העבירה ילדי גנים למיקומים חלופיים ממוגניםב-26 גני ילדים ברחבי העיר אין מרחב מוגן מספק ולכן על מנת להבטיח את שלום הילדים החליטה העירייה להעביר את הפעילות החינוכית של ילדי גנים אלה למקומות חלופיים ממוגנים

ביום ג' העבירה עיריית ראשון לציון את פעילותם של 26 גני ילדים למבנים חלופיים ממוגנים וזאת משום שבמבנים הנוכחיים לא קיים חדר ממ"ד או מקלט מספק. ההחלטה התקבלה על ידי ראש עיריית ראשון לציון, דב צור, בעקבות הערכת מצב שהתקיימה בפיקוד העורף ביום ראשון בערב, שבה נאמר כי יש צפי להמשך המבצע ולהמשך איום הטילים. מיד לאחר קבלת ההחלטה התכנסו צוותי העירייה בראשות סמנכ"ל העירייה, חיה ברנפלד, מנכ"ל החברה העירונית, אלי פולק, ראש מינהל שפ"ע, ראובן הרשקוביץ ומנהלת אגף חינוך קדם יסודי, שולמית זכאי, ושיבצו את הגנים במבנים העירוניים החלופיים.

מנהלות הגנים קיבלו מכתב ביום ב' כי הפעילות במקום החלופי תתקיים עד להודעה חדשה וכי יש לשמור על שגרת סדר היום והפעילות השוטפת. בתום יום הלימודים הגיעו עובדי מינהל שפ"ע לגנים והעבירו את הציוד הבסיסי הנדרש, בין השאר היום, שולחנות, כסאות כמספר ילדי הגן, כונניות, שטיח רצפה, רשם קול, לוח דו צדדי נייד, חומרי יצירה, משחקי קופסא, משחקי הרכבה, צלחות וכוסות כמספר הילדים, חומרי ניקוי (נייר טואלט, נייר לניגוב ידיים), כדור, ספרים ועוד.

מכתבים בנושא הועברו להורים בעת שבאו לקחת את ילדיהם המיידע אותם בדבר כל הפרטים:"אנו בעיצומו של מבצע "עמוד ענן". העיר שלנו נכנסה לשגרת חירום תוך הקפדה מרבית על שלום כל התלמידים במוסדות החינוך. על מנת לשפר את תנאי המיגון בגן הילדים, ילדיכם יועברו למבנה בעל תנאי מיגון טובים יותר".

בהמשך המכתב, ציינה העירייה את כל הפרטים לגבי המיקום החלופי, כתובתו, שעות פעילות וכדומה. בעירייה מציינים כי הצהרונים יפעלו באותה המתכונת, עד השעה 16:30, במבנה החלופי.  כמו כן, הוסיפו במכתב טלפונים ודרכי התקשרות עם העירייה במקרה של שאלות.

ביום ג' בבוקר התפרשו נציגי האגף לחינוך קדם יסודי, בראשותה של שולמית זכאי,  בגנים ובדקו כי המעבר עבר באופן חלק.

ראש העירייה, דב צור, הודה לכל הגורמים שעסקו בדבר, "מדובר היה במבצע לוגיסטי מורכב, ואני גאה בכל הצוותים שהצליחו בזמן כה קצר להבטיח שילדינו ימשיכו בשגרת חייהם, ובמקביל, יהיו מוגנים".

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה