הלם בראשון לציון- לראשונה אזעקה ונפילת טיל בשטח פתוח



24 שעות לאחר חיסול ג'עברי, הרקטות מתקרבות למרכז הארץ: בראשון לציון נשמעה אזעקה, לאחר זיהוי שיגור רקטה ארוכת טווח מרצועת עזה. דיווח ראשוני - יש נפילה אחת בדרום העיר - המקלטים בראשון לציון נפתחו בהוראת העירייה.

בפעם הראשונה מאז תחילת מבצע "עמוד ענן ", גם תושבי ראשון לציון נחרדו למשמע קול אזעקה. בעיר הרבעית בגודולה נשמעה (אתמול) בסביבות השעה 16:35 אזעקה, לאחר זיהוי שיגור רקטה ארוכת טווח מרצועת עזה. דקות אחר כך נשמעה אזעקה גם בבית דגן . תושבים רבים רצו בבהלה. נשמעו צעקות של נשים וילדים.

בעקבות הפעלת האזעקה ןרעש הפיצוצים אחזה בהלה בתושבי העיר ורבים מהם מיהרו לאסוף את ילדיהם מהחוגים ומגרשי המשחקים. בנוסף חלק מבעלי החנויות סגרו אותן בשעה האחרונה ובמרכז העיר ישנם עומסי תנועה. בעיות התגלו גם במערכות הטלפונים הסלולריים בעיר.

חני, תושבת העיר סיפרה: "שמעתי אזעקה והייתי בהלם, הסתכלתי לצדדים לראות אם גם אחרים שומעים כמוני, פתאום התחילו לצעוק בהיסטריה מסביבי וכמה אמהות שעובדות איתי התחילו להיכנס ללחץ ולהתקשר אל הילדים שלהם. שמעתי בום חזק ונלחצתי. ראשון לציון אינה רגילה ואינה ערוכה נפשית עדין למתקפה. נקווה שלא נצטרך להתרגל למצב חדש".

נלי, עובדת במרכז העיר: " שמעתי אזעקה והייתי המומה, לא רגילה לצלילים האלו ולכן לא ידעתי אם זה אמיתי. שמעתי צעקות מהרחוב, יצאתי למרפסת וראיתי אנשים בהיסטריה רצים לתפוס מחסה ואז הבנתי שזה אמיתי. לי אין ממ"ד בדירה לכן יצאתי לחדר המדרגות שם פגשתי את השכנים שלי מבוהלים גם כן".

בחדשות השעה 17:00 הודיעו שטיל נפל באזור פתוח בפלמחים וכנראה להערכתנו זהו מקור הרעש ובגללה פעלה האזעקה בעיר.

ביקשנו את תגובת העירייה לפרטים על האירוע אך עד כה לא קיבלנו תגובה מסודרת חוץ מאשר להישמע להוראות פיקוד העורף.

גדודי עז א-דין אל-קסאם של החמאס לקחו אחריות על ירי הרקטה באזור ראשון לציון.

ראש עיריית ראשון לציון, מר דב צור סיים את הערכת המצב עם פיקוד העורף והמשטרה (חמישי 15/11). בשלב זה יתקיימו הלימודים מחר (שישי) כסדרם. אנא התעדכנו גם הבוקר. אנו שבים ומבקשים מהתושבים להישמע להנחיות.

תגובות:

ראש העיר, דב צור: "ראשון לציון הצטרפה למעגל הפגיעות, אני קורא לתושבים לשמור על איפוק ולהישמע להוראות פיקוד העורף, כך נבטיח את חיי כולנו".

חבר המועצה, אייל מושיוב: "|איזו חוויה לא נעימה ,הערב אנו מבינים טוב  יותר  את אחינו תושבי הדרום זאת לאחר  ונשמעה אזעקה ברחבי העיר ראשון לציון לפני כשעה ומצאנו עצמנו ממהרים למרחב המוגן ושוהים בו עד חלוף הסכנה.אין גיבורים מול טילים ולכן אנא הישמעו להוראות של פיקוד העורף,בהישמע קול אזעקה היכנסו למרחבים מוגנים .תושבי ראשון לציון מחזקים את ידי כוחות הביטחון וחיילי צ.ה.ל !!! וסומכים על הדרג המדיני

קרדיט צילום: אבי רוקח


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה