הוארכו מעצריהם של 15 חשודים בפרשת הלבנת ההון



הוארכו מעצריהם של 15 חשודים בפרשה, בהם נהג מונית, מהמרים, בעלי צ'יינג'ים ובעל חנות רהיטים ■ התובע המשטרתי: מדובר בפרשה חובקת עולם

בית משפט השלום בתל-אביב האריך הלילה את מעצריהם של 15 מתוך 44 עצורי פרשת רשת ההימורים והלבנת ההון שנחשפה אתמול (ד'). אחד העצורים התמוטט בדיון הארכת המעצר ופונה לבית-החולים.

מדיוני הארכות המעצר עולה כי בראש הרשת עמדו 3 אחים מהרצליה, שאחד מהם נמצא בחו"ל. השלושה מיוצגים בידי עו"ד ששי גז. בין העצורים הנוספים: נהג מונית, מהמרים, בעלי צ'יינג'ים ובעל חנות רהיטים. שמות כל המעורבים עדיין אסורים לפרסום.
 
בדיוני הארכת המעצר ציין התובע המשטרתי כי מדובר ב"פרשה חובקת עולם, רחבת היקף ורבת מעורבים".
 
עו"ד רונאל פישר, שמייצג שניים מעצורי הפרשה, אמר היום (ה') ל"גלובס" כי "המשטרה בחרה להציג לציבור מצג אימתני בדבר פרשת הלבנת ההון וההימורים, וזהו שטר עצום שהיא תהיה חייבת לפרוע. אני לא בטוח שהמשטרה פעלה בכך בחוכמה. לא מן הנמנע כי מדובר בבלון ניסוי שלה ולא בראיות".
 
"מנוע צמיחה"

אתמול הודיעה המשטרה כי חשפה רשת הימורים, שגילגלה והלבינה למעלה ממיליארד דולר בשנתיים האחרונות. לדברי המשטרה, הרשת היוותה אפיק מימון עבור עבריינים רבים, שהחליף את המימון שנתן להם הבנק למסחר שקרס.

אתמול לפנות בבוקר עצרה המשטרה 44 בני אדם, החשודים כי ניהלו את הרשת. החשודים נעצרו בפשיטה של שוטרי ימ"ר תל-אביב על בתי החשודים בחולון, בת-ים, ראשון-לציון ומקומות נוספים.
 
מעצר החשודים התאפשר בעקבות מידע מודיעיני על עשרות מיליוני דולר, שמגלגלים ארגוני פשיעה באזור המרכז, כספים שהושגו מהימורים לא חוקיים. צוות ייעודי שהקימה המשטרה עקב אחרי תנועות הכספים ואחר החשודים.
 
המעקב העלה כי כספי ההימורים נגבו באמצעות אתר הימורים באינטרנט בשם "דונבט" (‏DONBET‏), שלדברי המשטרה "הפך למנוע צמיחה כלכלי, שהזין ומימן על-פי החשד את ארגוני הפשיעה בארץ".
 
לפי החשד, הפעלת אתר ההימורים איפשרה לחלק משמעותי מראשי ארגוני הפשיעה בארץ אפיק מימון כלכלי חדש, לאחר שאפיק המימון של הבנק למסחר נסגר. זאת, בעקבות חשיפת המעילה בכספי הבנק של אתי אלון ואחיה, עופר מקסימוב. ‏‎‎‏‏

קרדיט: חן מענית "גלובס"
 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה