הצעת חוק: סוף להגבלת חניה "לתושבי הרחוב בלבד"



בראשון לציון יש 3,150 מקומות חניה הפזורים ברחבי העיר ומיועדים לדיירי הרחוב בלבד בין השעות 17:00 בערב ועד 08:00 בבוקר שלמחרת ומסומנים בפס לבן לאורך שפת המדרכה, וחמישה רחובות במרכז העיר, סמוך למרכזי מסחר ובילוי, שבהם החניה לדיירים בלבד 24 שעות ביממה

בהרבה פעמים, תוך כדי חיפוש נואש אחר חניה, אנחנו מפספסים אותו, אבל במספר לא מבוטל של רחובות בערים הגדולות, ניצב תמרור המכריז כי החניה מותרת לדיירים בלבד. בלא מעט מקרים, התסכול גדול שבעתיים, הואיל והתמרור שבא להזהירנו מפני הדו"ח הצפוי למי שאינו מדיירי הרחוב המיוחס, ניצב במקום נסתר או מנוסח בלשון מבלבלת.

הבעיה נפוצה דיה עד שגם המחוקק כבר נדרש לה. לאחרונה הגיש ח"כ יואל חסון (קדימה) הצעת חוק ולפיה חניה המיועדת לכולם תסומן בצבע כחול לסירוגין, ואם היא מיועדת לתושבי הרחוב או האזור בלבד, בצבע ירוק לסירוגין.

"העובדה שהרשויות מסתפקות בהצבת תמרור אחד בתחילת הרחוב, שלעתים מצוי במרחק רב ממקום החניה, מאלצת את הנהג לחפש את התמרור האמור ולעתים אף יוצרת בלבול בקרב הנהגים, שאינם שמים לב לתמרור המרוחק או לתנאיו", נכתב בהסבר שנספח להגשת החוק.

בדיקה שערך עיתון  "גלובס" בארבע הערים הגדולות בישראל מעלה כי בתל אביב 31 רחובות שבהם חניה בלעדית לתושבי הרחוב למשך 24 שעות ביממה, בירושלים 125 רחובות כאלה ועוד 14 שבהם המגבלה בשעות הלילה בלבד. בחיפה יש שניים - מיכ"ל ומגידו שעל הכרמל.

 

בראשון לציון יש 3,150 מקומות חניה הפזורים ברחבי העיר ומיועדים לדיירי הרחוב בלבד בין השעות 17:00 בערב ועד 08:00 בבוקר שלמחרת ומסומנים בפס לבן לאורך שפת המדרכה, וחמישה רחובות במרכז העיר, סמוך למרכזי מסחר ובילוי, שבהם החניה לדיירים בלבד 24 שעות ביממה, למשל רחובות רוטנברג וגרינבוים, הסמוכים להיכל התרבות ולקניון G רוטשילד.

נגד כיוון התנועה: סיפורי נהגים מופתעים
 

האינטרנט גדוש בסיפורים על בעלי מכוניות שחנו בחניה שנראתה כשרה למהדרין, וכשחזרו לרכבם גילו הפתעה לא נעימה בדמות דו"ח חניה. בפורום הרכב קארספורום כתב גולש: "חניתי שם היום בשעה 22:30 עד 00:30. כשחזרתי ראיתי את הדו"ח על השמשה, 250 שקל. לי ידוע שבכלל אין פקחי עירייה בשבת, והמדרכה היתה בצבע אפור, ובנוסף לכך שני התמרורים מוצבים נגד כיוון התנועה. יש משהו שאפשר לעשות כדי לבטל את הדו"ח?".

בפורום המשפטי Lawforums נהג אחר מספר: "בחנוכה הגענו לביקור משפחתי אצל הורי אשתי בהרצליה, ולתומי חניתי במקום המיועד לדיירי הרחוב בלבד, מתוך הנחה שחניה המיועדת לדיירי הרחוב מיועדת גם לקרוביהם ואורחיהם (כך הדעת נותנת, לא? שאם לא כן - היכן יחנו?). יש לציין שזהו רחוב של כחול-לבן, אולם חניתי שם לאחר שעות התשלום. להפתעתי, עם סיום הביקור מצאתי 'הפתעת חנוכה' מעיריית הרצליה - דו"ח על חניה ברחוב המיועד לדיירים בלבד".

בפורום דיני התעבורה של תפוז עולה חוויה נוספת: "חניתי אתמול ברחוב ברזיל בתל אביב ולהפתעתי גררו את רכבי. על גבי הדו"ח צוין כי חניתי בקטע שבו מותרת חניה לדיירי הרחוב. האם חובת הסימון של הרשות הינה בשפת המדרכה הנושקת לכביש או לחילופין מותר לרשות לסמן איפה שהיא רוצה? האם מספיק לרשות להציב שלט בקצה הרחוב בו היא מציינת שהחניה מותרת לבעלי תו חניה (דיירי הרחוב)?".

תוספת 100 אלף שקל

"כשמישהו מגיע לקנות דירה שממוקמת ברחוב שבו החניה מיועדת לדיירים בלבד, הוא יודע שיש פתרון לחיפוש החניה בשעות הערב, וזה מקל על החלטתו לרכוש את הדירה, בייחוד בתל אביב", מעיד כפיר זוהר, מנכ"ל סוכנות התיווך אנגלו סכסון תל-אביב.

להערכת זוהר, נכסים הנמכרים ברחובות שבהם החניה מיועדת כאמור לדיירי הרחוב בלבד יימכרו בפרמיה בגובה 100 אלף שקל לדירה. זה מכבר הוצע לדיירים המתגוררים בסמוך למגדל בארי נהרדעא בתל אביב לרכוש חניה בפרויקט, בסכום של 100 אלף שקל.

עם זאת, הוא מציין, כמעט שאין פרויקטים חדשים למגורים שמשווקים ברחובות שבהם החניה מיועדת לדיירי הרחוב, היות שמדובר בדרך כלל ברחובות ישנים. "חניה לדיירי הרחוב מקלה על השיווק של הנכס לאור המחסור בדירות באזור המרכז והמחסור בחניה. זאת למרות שההגבלה מייצרת חיסרון בדמות היעדר חניה לאורחי הדיירים הבאים לבקר".

קרדיט: מיכל מרגלית | גלובס


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה