תקרת גן הילדים קרסה ולהורים לא דיווחו



התקרה במתחם גנים בשכונת נעורים בראשל"צ קרסה והילדים הועברו למבנה חלופי. נחשו את מי העירייה שכחה לעדכן? העירייה: הגננת הודיעה טלפונית להורים ונתלו שלטים מחוץ לגן

מותק, הילדים נעלמו: הורים שהגיעו לקחת את ילדיהם מקייטנת 'כזה חבר' בראשון לציון נתקלו בסיוט הגדול של חייהם: הכיתות היו ריקות ואיש לא טרח לעדכן אותם לאן נלקחו הפעוטים. אחרי כמה דקות של חרדה התברר כי התקרה באחת הכיתות קרסה, אולם איש לא טרח לעדכן אותם על העברת ילדיהם למקום אחר.
 
בסוף השבוע שעבר קרסה התקרה באחת הכיתות במתחם הגנים החדש בשכונת נעורים בראשון לציון. הילדים נשלחו לכיתות אחרות, אך מהנדס שהגיע למקום קבע כי כל המתחם מסוכן ולכן יש לפנות את הילדים. לטענת ההורים, איש לא עדכן אותם על השינוי.
 
"הם פתחו גן אחר במיוחד, אבל לא טרחו לספר לנו", אומרת אם לילד בגן. "לא הודיעו לנו שום דבר על המעבר, ולא על מצב התקרה. זה הלחיץ אותנו מאוד. כאשר באנו לאסוף את הילדים שלנו בסוף היום, מישהי שראתה אותי אמרה: 'תלכי לכתובת הזו או הזו'. ההורים התחילו להתקשר האחד לשני כדי לגלות היכן הילדים שלהם, זו ממש הפקרות".
 
הבלבול נמשך גם ביום ראשון השבוע. "באנו בבוקר כדי לשים את הילדים בגן הזמני שנתנו לנו בשבוע שעבר, אבל אמרו לנו שזה לא הגן", סיפרה אם נוספת. "התקשרנו למחלקת החינוך, אבל הם היו בחופש (בשל תשעה באב - א.ק). ניסינו את המזכירה של מנהלת המחלקה, וגם לה לא היו תשובות. בעירייה אמרו לנו לשים את הילדים בגן מסוים, אתה מגיע לשם והגננת אומרת: 'לא, תשימו בגן אחר'.
 
"הורים היו צריכים להתרוצץ ממקום למקום ולתהות היכן הילדים שלהם אמורים ללמוד, או יותר גרוע, מהיכן יש לאסוף אותם? מי שמע על דבר כזה?".
 
אחרי כל הבלגן נמצא גן שבו הילדים יכולים לשהות עד שהעירייה תמצא פתרון לבעיה. "כל המשחקים והצעצועים שלהם נמצאים בגן הקודם, היכן שקרסה התקרה וכעת הילדים יושבים כל היום עם בייביסיטר, בלי צעצועים וציוד, בלי דבר וחצי דבר לעשות. אנחנו לא מבינים את התנהלות העירייה בנושא הזה, לא רק שהם לא ידעו על התקרה הבעייתית, גם אחרי הקריסה הם לא הצליחו לעשות סדר בדברים כדי שנוכל להמשיך בשגרה שלנו".
 
מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה: "מיד עם היוודע לצוות הגן על הבעיה בתקרה האקוסטית, הגיעו למקום מנכ"ל העירייה, צוותי מינהל שפ"ע, הנדסה, החברה הכלכלית ונציגים מהאגף לחינוך קדם יסודי. הילדים והוריהם נכנסו לגן הצמוד, שם קיבלו אותם הצוותים.
 
"במהלך הבוקר כל הילדים הועברו לשני מבני גן חלופיים, האחד ברחוב השומר הצעיר והשני ברחוב תנועות הנוער. מנהלת הקייטנה, סוניה טיבי, הודיעה טלפונית לכל ההורים שהפעילות של הקייטנה עוברת לשתי הכיתות הנ"ל, וכן נתלו שלטים מחוץ לשער הגן. בכל מקרה, האירוע כולו ייבדק ויופקו הלקחים המתאימים". 
 

קרדיט: אביגיל קדם mynet
 
צילום: אילוסטרציה

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה