שכפלו מפתחות במרמה ושדדו בתי קשישים בראשון לציון



קשישים נפלו קורבן לכנופייה מרמלה שהצליחה בעורמה לשכפל את מפתחות דירתם ולשדוד אותם כשלא היו בבית. במשטרה עצרו שלושה חשודים, נגדם הוגש כתב אישום

מפתח לנוכלות: הם פעלו בפשטות והפילו בפח למעלה מעשרה קשישים שהתפתו לעזור להם, רק כדי לגלות אחר כך כי ביתם נשדד בעורמה. השבוע הואשמו שלושה תושבי רמלה בפריצה ל־13 בתים בראשון לציון, חולון ורמלה, וגנבו רכוש ומאות אלפי שקלים.

השיטה בה פעלו השלושה הייתה פשוטה מאוד וכללה טלפון נייד וחומר רך. בתחילה הסתובב אחד מהם וניסה לאתר אזרח מבוגר. לאחר שנמצא הקורבן, נהג הנאשם להפיל את הנייד, וכשזה התפרק ביקש את עזרת הקשיש בהרכבתו.

על פי כתב האישום, במהלך הניסיונות להרכבת המכשיר ביקש הנאשם את המפתחות בכדי לבצע תיקון מסוים וכאשר צרור המפתחות היה אצלו, הוא שיכפל אותו בזרירות בעזרת הטבעת הסימן על חומר רך.

כאן לא הסתיימה המזימה. לאחר מכן ניגש נאשם נוסף לקורבן והציג עצמו בכל פעם כנציג שירות אחר - פעם כפקח, בפעם אחרת כסוקר ועוד. כך הוא דלה מהקשיש את שמו המלא ואיתר את כתובתו ב־144, או שלעיתים אף ביקש ממנו למסור את כתובתו.

כאשר המפתח המשוכפל בידיהם וגם כתובת המגורים של בעל המפתח, עשו השלושה את דרכם אל הבית במטרה לשדוד אותו. לפני כן הם התקשרו לבית כדי לבדוק שאיש אינו נוכח בו, ואם מישהו מבני הבית היה באותה שעה בדירה הם היו מוציאים אותו ממנה באמתלות שונות.

כך, למשל, קיבל תושב ראשון לציון טלפון שעליו להגיע כעת לסניף הדואר מכיוון שמחכה לו חבילה, דבר שכמובן לא היה ולא נברא. בפעם אחרת התבקש תושב העיר לרדת לחניית ביתו מכיוון שמישהו התנגש ברכבו.

כך פעלה השיטה במשך שלושה חודשים במהלכם פרצו השלושה ל־13 דירות, מהן גנבו כספים ורכוש רב. במשטרה הבחינו בדפוס שחזר על עצמו ולכן שוטרי ראשון לציון בשיתוף שוטרי תחנת לוד הציבו מארבים במקומות בהן פעלו השלושה, ולבסוף הצליחו ללכוד אותם.

לאחר חקירתם החליטו בפרקליטות להגיש על סמך הממצאים כתב אישום, המייחס להם מעשי התפרצות וגניבה.

קרדיט: אבי איצקוביץ MYNET


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה