פשע בראשון לציון : ה-GPS הפיל את הכנופיה שפרצה לבתי קשישים



המשטרה עצרה החודש שלושה חשודים בפריצה לבתים של קשישים. במהלך החקירה מצאו השוטרים אוצר: מכשיר הניווט ששימש את הכנופיה, עם הכתובות של זירות הפשע

במשטרה כינו אותה "אחת מכנופיות הפורצים המסוכנות והמתוחכמות ביותר שפעלו בשנים האחרונות באזור המרכז". באופן אירוני, הכנופיה שפעלה בעיקר נגד קשישים נפלה בסופו של דבר בגלל התחכום שבה פעלה - כשנחשף מכשיר GPS ששימש את חבריה.

בתום חקירה סמויה של מספר שבועות הצליח צוות החקירה בראשותה של רס"ב אורלי ארמה לגבש כתב אישום כנגד השלושה בגין 13 מקרי התפרצות וגניבת מאות אלפי שקלים מקשישים. לא כל יום נופלת כנופיה מתוחכמת כזאת של פורצים בידי המשטרה. אלא שבתחנת ראשון לציון לקחו בצורה אישית את הסיפור של חברי הכנופיה שהיכו ללא רחם בקשישים רבים בתחום העיר, ולאחר מכן אף התפשטו לערים נוספות.

על אף שמדובר בכנופיה שבדרך כלל כדי להפילה יש צורך ביחידה מיוחדת ש"תשב" עליה, בתחנה המקומית לקחו אותם כפרויקט ובמשך מספר שבועות גייסו כמעט את כל בלשי התחנה והסיירים למשימה.

מכתב האישום עולה כי חברי הכנופיה הגיעו לאנשים הפגיעים ביותר באוכלוסייה, קשישים בשנות ה-80 וה-90 של חייהם, אשר לא יכולים להגן על עצמם, וניצלו את מצבם כדי לשכפל את מפתחות דירתם.

הם עשו זאת בדרכי עורמה שונות, כאשר ביקשו מהקשישים עזרה ברחוב, שאלו אותם שאלות אישיות וארבו להם במקומות שונים. אחרי שהיו משכפלים את המפתח, ככל הנראה בעזרת פלסטלינה, היו מאתרים את בית הקשיש ולאחר שווידאו שהבית ריק, מגיעים אליו כדי לפרוץ. אלא שהתחכום של אותה כנופיה היה זה למעשה שסגר עליה.

אחרי עבודת הבילוש והמעצרים שנעשו בזמן אמת במהלך אחת הפריצות, היה צורך במשטרה לקשור את השלושה למקרי הפריצה הרבים שהתרחשו בעיר ובאזור. לשמחת החוקרים במכשיר ה-GPS ששימש את חברי הכנופיה נשמרו כתובות הבתים אליהם פרצו חברי הכנופיה. בנוסף, הטלפונים "המבצעיים" של הכנופיה הכילו את מספרי הטלפון של הקורבנות.

קרדיט: אלי סניור YNET


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה