כוכבה שריקי מראשון לציון בין הרוגי הפיגוע בבורגס



כוכבה שריקי מראשון לציון הייתה מאושרת. רק לאחרונה נכנסה להריון אחרי שנים של טיפולי פוריות וציפתה לילד ראשון בגיל 44. את החופשה שאליה יצאה עם בעלה היא רצתה לנצל לטובת מנוחה.

חמש דקות לפני הטיסה, עוד הספיקה לשוחח בטלפון עם אחותה יעל מורד. "דיברנו והיא אמרה לי שהם מאוד מאושרים והודיעה לי שהיא בהריון", סיפרה האחות בכאב. "אחרי זמן קצר שמענו על הפיגוע וכול הזמן קיבלנו הודעות שונות. כולנו חשבנו שהיא בחיים עד שקיבלנו הודעה סופית שהיא נמצאת ברשימת הנעדרים. בסוף התברר שהיא מתה".

האחות סיפרה כי עד שבני המשפחה קיבלו את הבשורה הקשה, הם היו בטוחים שכוכבה שרדה את הפיגוע. "היא כל כך שמחה שהיא נכנסה להיריון, כל כך חיכתה לזה", אמרה האחות. "היא אמרה שהיא טסה לנוח, ואני אמרתי לה שזה מסוכן. רצחו לנו שני אנשים.  היא הייתה אשה מדהימה, אמא של כולם, אהבה ילדים ברמות מטורפות. פינקה את האחיינים שלה. אשה טובת לב. אני עדיין מחכה שיבשרו לי שהיא בחיים".
 
ענבר כהן, אחייניתה של כוכבה, סיפרה: "כוכי הייתה הדודה הכי קולית שיש, הייתה מלאת שמחת חיים, האחיינים היו מאוד קשורים אליה. היא הייתה כמו אמא בשבילנו. אתמול אחרי הפיגוע הקמנו פה חמ"ל וניסינו להשיג כל שביב של מידע על מה שעלה בגורלה. לקראת הלילה כבר הבנו שהיא לא ברשימת הנפגעים. כואב לנו וקשה לנו. אנחנו לא מעכלים. זה מרגיש כמו סיוט הסיפור הזה, כמו חלום בלהות. לא יהיה לכוכבה תחליף בעולם הזה".
 
הבעל חיפש את אשתו בבורגס

יצחק, בעלה של כוכבה, חיפש אותה במשך שעות אחרי שהפיצוץ הפריד ביניהם. "עלינו לאוטובוס וישבנו בשורה הרביעית. פתאום הרגשתי פיצוץ חזק מצד שמאל", הוא שיחזר. "נפלתי על הרצפה והייתי 20 שניות במצב מעורפל, הצלחתי קצת לקום בכוחות אחרונים אבל עדיין הייתי מטושטש ועם סחרחורת. הלכתי לכיוון היציאה וצעקתי לאשתי 'תבואי לכיוון הדלת'. אחרי כמה שניות ראיתי שהיא לא איתי. היה עשן סמיך מאוד כמו חול, וחזרתי לחפש אותה אבל אי אפשר היה לגשת".

למקום זרמו כוחות כיבוי ושריקי ניקה את עצמו. הוא ניסה לחזור אחורה כדי למצוא את אשתו, אבל השוטרים מנעו ממנו להתקרב. "חיכיתי בטרמינל וביקשתי שיפנו אותי כדי למצוא אותה בבית חולים, ראיתי שהיא לא שם, דיברתי עם השגריר ומד"א רק כדי שימצאו. אפילו הבאתי להם תמונות לזיהוי, אבל לא מצאו אותה", הוא סיפר. "חשבנו שאולי היא נשלחה לסופיה אבל התברר לי שהיא לא שם. כשהגעתי לארץ הבנתי שהיא נהרגה. אמרו לי שראש הממשלה רוצה לנחם אותנו וככה למעשה הבנתי שהיא לא שרדה. היא הייתה בחודש התחלתי של הריון. רציתי שתנוח ותאגור כוחות וזה נגמר באסון כזה". 

קרדיט: מורן אזולאי ושחר חי YNET

צילום רפרודוקציה: אבי מועלם


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה